چه عواملی باعث رشد قد می شود؟ /راه‌های افزایش قد در دختران و پسران

تمام راه‌های افزایش قد در دختران و پسران و عوامل رشد قدی را در این گزارش بخوانید.

چه عواملی باعث رشد قد می شود؟ /راه‌های افزایش قد در دختران و پسران

تمام راه‌های افزایش قد در دختران و پسران و عوامل رشد قدی را در این گزارش بخوانید.

برای افزایش قد چه کنیم؟

قد یکی از ویژگی‌های ظاهری است که در مطلوبیت اجتماعی فرد و میزان رضایت از ظاهر تاثیر می‌گذارد. شاید افرادی را دیده باشید که دنبال راه‌های مختلف برای افزایش قد هستند یا والدینی که از کودکی فرزندانشان نگران افزایش قد آن‌ها باشند. بله درست است قد فاکتور خیلی مهمی در اعتماد به نفس ما تلقی می‌شود. می توانید با متخصص استخوان و مفصل صحبت کنید .

اما بعضی وقت‌ها برای بلندتر شدن قد کاری از دست ما بر نمی‌آید. چون قد یک صفت ارثی است. یعنی میزان قد ما متاثر از قد والدین ما است و ویژگی‌های آن‌ها از طریق کروموزوم‌ها به ما منتقل می‌شود. با این حساب تکلیف کسی که پدر و مادر قد کوتاه دارد چیست؟ آیا تمام درها به روی این فرد بسته است؟ یا این‌که راه‌های افزایش قد وجود دارد که بتواند این فرد را قد بلند کند؟

ژنتیک

موثرترین عامل بر افزایش قد عوامل ژنتیکی است. دانشمندان ثابت کرده‌اند، میزان قد هر فردی ۸۰ درصد از والدین او به ارث رسیده است. پس اگر والدین کوتاه قد داشته باشید باید به ۲۰ درصد باقیمانده اتکا کنید و راه‌های افزایش قد را در زمان مناسب انجام دهید.

البته  این نکته را هم به خاطر داشته باشید که قد خصوصیت چند ژنی دارد، یعنی ممکن است پدر و مادر شما کوتاه قد یا قد متوسط داشته باشند اما افراد دیگر در خاندان شما قد بلندی داشته باشند و شما این‌قدر خوش‌شانس باشید که ویژگی قد بلندی را از آن‌ها به ارث ببرید.

تغذیه مناسب

تغذیه صحیح و کامل عاملی است که می‌تواند در افزایش قد موثر باشد. تغذیه هم در دوران جنینی و هم در دوران بلوغ و بزرگسالی بر افزایش قد موثر است. معمولا کسانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند، افرادی قد کوتاه هستند، زیرا نیازهای بدنشان تامین نشده است. به‌خصوص وجود روی در رژیم غذایی عامل موثر بر افزایش قد است. با مراجعه به دکتر تغذیه میتوانید برنامه غذایی مفید و موثر برای افزایش قد خود دریافت کنید.

بیماری‌های پس از تولد

فرد بیمار نیاز به سوخت و ساز بیشتری دارد تا با عوامل بیگانه و بیماری‌زا مقابله کند. استراحت کردن و رژیم‌غذایی که تامین کننده‌ی نیاز یک بیمار باشد باعث می‌شود فرایند رشد متوقف نشود.

عوامل محیطی

شرایط محیطی که یک فرد از بدو تولد تا بزرگسالی در آن قرار دارد بر سلامت بدن و میزان رشد قد و حتی افزایش وزن هم تاثیر گذار است. نوزادی که وزن و قد پایین هنگام تولد دارد یا  بعد از تولد مورد مراقبت مناسب قرار نمی‌گیرد یا نوزادی که در معرض دود سیگار قرار دارد قطعا نمی‌تواند شرایط رشد مناسب داشته باشد. پس احتمال این‌که قد بلندی نداشته باشد بیشتر است.

افزایش قد تا چه سنی امکان پذیر است؟

با توجه به این‌که خیلی از افراد علاقه به افزایش قد دارند، طبیعی‌ست کلینیک افزایش قد تاسیس شود. بعضی ازاین مراکز با شعارهایی مانند افزایش قد تضمینی، افزایش قد در یک روز و … شروع به کار می‌کنند و اتفاقا این‌قدر این جملات جذاب هستند که ممکن است بعضی افراد هزینه‌های هنگفت هم در این مسیر خرج کنند. اما آیا این موارد عملی است؟ یا اصلا برای همه‌ی افراد قابل اجرا است؟

منبع: زندگی سلام

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124031

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر