چه مشاغلی در نوروز 1403تعطیلی ندارند ؟/خوش به حال معلمان شد+جزئیات

بسیاری از مشاغل هستند که در تلاش زنده نگه داشتن شهر و ارائه خدمات به هم شهریان خود هستند و در عید تعطیلی ندارند.

چه مشاغلی در نوروز 1403تعطیلی ندارند ؟/خوش به حال معلمان شد+جزئیات

دقیقا همان زمانی که در ایام تعطیلی نوروز ۱۴۰۳ به سر میبریم و خوشحالیم، هستند کسانی که تعطیلی نوروزی ندارند و این کلمه برایشان معنی ای پیدا نمیکند.

برخی از ادارات از قبیل وزارت آموزش و پرورش و مدارس کلیه مقاطع ، کلیه دانشگاهها و واحدهای آموزش عالی ، مجلس شورای اسلامی، برخی کارخانجات مثل خودرو سازیها  و...تا چهاردهم یا پانزدهم تعطیل رسمی هستند و هیچ کس متعرض آنان نیست.

پرچم سایر ادارت نیز نیمه افراشته است ، مثلا برخی دادگاهها برای ۵ روز غیر تعطیلی وقت رسیدگی تعیین نمی کنند ، مرخصی برخی از کارمندان ادارت باعث پاسخگو نبودن ادارات به مراجعین میشوند وعملا ارباب رجوع را به بعد از ۱۴ فروردین ارجاع میدهند.

 تهران و سایر شهر های ایران در عید نوروز به ویژه پنج روز او فروردین در حالت تعطیلی به سر می برند. تهران هم که اکثر ساکنان آن خارج شده اند سکوتی تکرار نشدنی را به خود دیده است. با این وجود بسیاری از مشاغل هستند که در تلاش زنده نگه داشتن شهر و ارائه خدمات به هم شهریان خود هستند و در عید تعطیلی ندارند.

پزشکان، پرستاران,آتش نشانان, ماموران اورژانس, ماموران نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی, پرسنل فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن و ترمینال های اتوبوس رانی, اتوبوس های حمل و نقل شهری و تاکسی ها, ماموران بهشت زهرا و پزشکی قانونی, اصحاب رسانه و خبرنگاران, رفتگران شهر که مامور نظافت شهرها هستند و بقال های قدیم یا سوپرمارکت داران امروزی جزو قشرهایی محسوب می شوند که حتی پنج روز اول بهار هم تعطیل نیستند یا بصورت شیفتی مامور به خدمت می شوند.

زیرا نقش آن ها در شهر ها حیاتی است وبرای ایجاد نظم و انضباط ,قانون , رفاه و اطلاع رسانی حضور آن ها الزامی است.

این افراد عید و نوروز خود را به اشتیاق خدمت به هموطنان خود در حین خدمت می گذرانند و از خانواده های خود دور هستند. این قشر از مردم طبق عادت همیشگی و میزان مسولیت پذیری شغلی خود عادت دارند که در زمانی که همه تعطیل هستند و به تعطیلات می روند در صحنه حاضر باشند و برای رفاه دیگران تلاش کنند.

این گذشت از خود و خانواده قابل ستایش است. اکثر این مشاغل جزو مشاغل سخت محسوب می شوند و استرس و فشار بالایی را بر شاغلان خود می آورند. فرسودگی و سختی در این مشاغ بالااست. و هر فردی قادر به انجام چنین مشاغی نیست.

پزشکان, که همیشه در بیماری و مشکلات هم درد و یاور مردم هستند ما هم باید در برخورد با ان ها کمی بر میزان استرس و اضطراب خود بکاهیم و برخورد منصفانه تری با آن ها داشته باشیم. هم آن ها و هم پرستاران که همیشه بدخلقی های ما را تحمل می کنند و جز در مواردی اندک با صعه صدر پاسخگوی ما هستند.

آتش نشانان که همیشه در تلاطم ماموریت ها هستند و با اوین صدار آژیر اورژانس خود را به محل حادثه می رسانند و در تلاش هستند که مصدومان را از حریق یا سایر حوادث با سلامت بالا نجات دهند و اتفای حرق کنند بارها گزارش شده است که در حین ماموریت ها به تنها چیزی که اصلا توجه نداشته اند جان و سلامت خودشان است.

ماموران اورژ انس که علاوه بر داخل شهر در جاده ها هم حضور دارند تا سلامت مسافران را تضمین کنند اما همیشه آرزوی تحویل سالشان آن است که هیچ مراجعه کننده ای نداشته باشند هیچ موردی به آن ها ارجاع نشود و هیچ تصادفی در جاده های کشور به وقوع نپیوندد که آن ها بخواهند خدمات ارائه کنند. بیکاری را به تعداد بالای ماموریت ها ترجیح می دهند زیرا نمی خواهند حادثه ای برای هموطنانشان به وجود بیاید.

نیروی انتظامی با تمام قوا و زیر شاخه های خود در مجموعه ها تلاش می کند نظم و انضباط و قانون را در شهر در زمانی که افراد در منازل خود نیستند حفظ کند. برای حفظ امنیت مردم ایران در همه ی شهر های کشور در تلاش هستند.

نیروی راهنمایی و رانندگی پلیس در شهرها به ویژه جاده های کشور آماده باش کامل هستند تا حوادث رانندگی در جاده ها کاهش یابد و خطرات احتمالی پیشگیری شود خود آن ها به سفر یا دید و بازدید های عید نمی روند و در کنار اعضای خانواده خود نیستند به دلیل مسولیتی که از جان دیگر هموطنان به دوش آنان گذاشته شده است.

سایر مشاغلی هم که در ابتدا عنوان شد به همین منوال هستند و تمام انرژی و توان خود را می گذارند تا رفاه و آسایش را به مردم کشور خود عیدی دهند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 123513

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر