دستور واریز سهمیه بنزین بهمن ماه / سهمیه ویژه سوخت هم پرداخت می شود؟

سهمیه بنزین بهمن ماه تا کمتر دوهفته دیگر واریز خواهد شد. در این میان اخباری از واریز سهمیه سوخت ویژه شنیده می‌شود. در واقع برخی از منابع از شارژ اضافه کارت سوخت‌ها خبر دادند اما واقعیت ماجرا چیست؟

دستور واریز سهمیه بنزین بهمن ماه / سهمیه ویژه سوخت هم پرداخت می شود؟

ساعت صفر بامداد یکشنبه (یکم بهمن ماه) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذر خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ می‌شود در این میان اخباری از واریز سهمیه سوخت ویژه شنیده می‌شد. در واقع برخی از منابع از شارژ اضافه کارت سوخت‌ها خبر دادند اما این خبر تایید نشد

به گزارش عرشه آنلاین،  سال ۱۴۰۰ بود که حمله سایبری جایگاه‌های سوخت در ایران سبب بروز اختلالات جدی در روند سوخت‌گیری در سراسر کشور شد و به منظور جبران هزینه وارده به دارندگان کارت سوخت بنزین، هیئت وزیران، وزارت نفت را موظف کرد از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط، سهمیه جبرانی بنزین با قیمت هر لیتر ۱۵ هزار ریال را به سهمیه ماهانه خودروها در آذر ماه ۱۴۰۰ صرفاً برای یک بار اضافه کند. حالا با حمله سایبری دوباره به جایگاه های سوخت در آذر ۱۴۰۲ این سوال مطرح شده است که آیا سهمیه جبرانی بنزین در بهمن ماه واریز خواهد شد؟

 

زمان واریز سهمیه بنزین بهمن ۱۴۰۲

، در یازدهمین ماه سال ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود.

همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای

۱۵۰ لیتر بنزین آزاد

سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد.

سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۹ ماه ذخیره می‌شود.

قیمت بنزین دولتی و آزاد

بنزین سهمیه‌ای= هر لیتر ۱۵۰۰ تومان

بنزین آزاد= هر لیتر ۳۰۰۰ تومان

بنزین سوپر= هر لیتر ۳۵۰۰ تومان

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند؟

سهمیه سوخت مصرف نشده تا ۹ ماه در کارت سوخت‌ ها ذخیره می‌شود. لذا در صورت مصرف نکردن کارت سوخت بیش از زمان اعلام شده، سهمیه سوخت می‌سوزد. مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه سوخت هر خودرو سواری برای ۹ ماه (۵۴۰ لیتر) و برای ذخیره ۹ ماه موتور سیکلت‌ها ( ۲۲۵ لیتر) را ذخیره کند.

سهمیه بنزین ماهانه خودروها

 خودروهای سواری شخصی = ۶۰ لیتر

خودروهای سواری شخصی دوگانه سوز= ۳۰ لیتر

موتورسیکلت‌ها= ۲۵ لیتر

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 123077

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر