بورس

پیش بینی بورس شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ با افزایش ۳ هزار و ۳۲۳ واحدی همراه شد.

پیش بینی بورس شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ با افزایش ۳ هزار و ۳۲۳ واحدی همراه شد.

به گزارش عرشه آنلاین، در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ شاخص کل بورس ۳ هزار و ۳۲۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۵۶ هزار و ۱۸ واحد رسید. بازدهی این شاخص مثبت ۱۶ صدم درصد بود.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۲ هزار و ۵۷۵ واحد در رقم ۶۹۸ هزار و ۷۶۵ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز مثبت ۳۷ صدم درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۳۲ واحد به سطح ۱۲۳ هزار و ۸۲۳ واحد رسید.

روز گذشته ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۱۶ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۳۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس ۲۰ آبان ۱۴۰۲

حمید دستجردی، کارشنا بازار سرمایه، گفت: تاثیر کاهش تنش‌های ناشی از جنگ در سرزمین‌های اشغالی علاوه بر بازار ارز، در بازار سرمایه نیز هویداست و ابلاغیه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اثر خود را در ابتدای موج افزایشی بر بازار سرمایه گذاشت و همان‌طور که بازار سرمایه با ابلاغیه نرخ خوراک در اردیبهشت سال جاری سقوط کرد، با نرخ خوراک جدید هم صعودی شده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نسبت قیمت به سودآوری شرکت‌ها هم در محدوده مناسبی قرار گرفته است. این نسبت برای برخی سهام لیدر به سطحی رسیده که سود سالیانه شرکت بیشتر از سود بانکی شده است.

وی افزود: تلخی چند ماه اخیر بورس و خاطرات تلخ این بازار از سال ۹۹ سهامداران را بی‌اعتماد کرده است. باید سازمان بورس و دولت در زمینه بازگشت اعتماد به بازار سهام تلاش بیشتری انجام دهند تا این مسئله نیز به مرور زمان برطرف شود./اکو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113870

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر