ایران خودرو سبد محصولاتی خود را خالی کرد

ایران خودرو تغییرات گسترده ای در سبد محصولاتی خود داده و بسیاری از خودروهای پرطرفدار را از خط تولید خود خارج کرده است.

ایران خودرو سبد محصولاتی خود را خالی کرد

ایران خودرو تغییرات گسترده ای در سبد محصولاتی خود داده و بسیاری از خودروهای پرطرفدار را از خط تولید خود خارج کرده است. به نظر می رسد آبی های جاده مخصوص قصد دارند از این مسیر زیان تولید خود را کاهش داده و به سود دهی برسند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ بررسی آمار تولید ایران خودرو مربوط به مهر ۱۴۰۲ نشان می دهد این خودروساز طی هفت ماهی که از سال جاری گذشته تولید ۱۰ محصول خود که بخش عمده ای از آنها پرطرفدار بوده را متوقف کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و سقف پاناراما (شیشه ای)، پژو پارس معمولی، پژو ۲۰۰۸، سمند LX با موتور EF۷، رانا، رانا با گیربکس ۶ دنده دستی، رانا با گیربکس ۶ دنده ATM، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز، سمند LX و سمند سورن ELX خودروهایی هستند که ابی های جاده مخصوص بی سر و صدا از گردونه تولید کنار گذاشته اند.

حذف این خودروها از سبد محصولاتی ایران خودرو در حالی اتفاق افتاده است که سال گذشته تا پایان مهر در مجموع حدود ۴۲ هزار دستگاه از این خودروها را در خطوط تولید تکمیل کرده بودند.

اما با توقف تولید آنها سیگنال بدی از سوی ایران خودرو به بازار مخابره شده و بخشی از تقاضا که اکثر آنها را متقاضیانی تشکیل می دهند که نقدینگی زیادی برای در اختیار گرفتن خودرو ندارند از گردونه خردی خودرو حذف کرده است.

به نظر می رسد آبی ها جاده مخصوص حذف این خودروها را به منظور کاهش زیان تولید خود در دستورکار قرار داده اند و این احتمال وجود دارد تا پایان سال خودروهای دیگری نیز به این مجموعه اضافه شود./اکو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113345

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر