شاه کلید مبارزه با سرطان مشخص شد

شاه کلید مبارزه با سرطان چیست؟ برای دانستن جواب این پرسش با ما همراه باشید.

شاه کلید مبارزه با سرطان مشخص شد

شاه کلید مبارزه با سرطان چیست؟ برای دانستن جواب این پرسش با ما همراه باشید.

به گزارش عرشه آنلاین؛ محمد رئیس زاده، در یازدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران، گفت: متخصصان این حوزه باید با هماهنگی اداره سرطان وزارت بهداشت، جهت‌گیری کلی و آینده سرطان‌های زنانه کشور را ترسیم و برای آن برنامه ریزی و مدیریت کنند.

وی با عنوان این مطلب که رصد تحولات مدیریتی سرطان‌های زنان و آینده این بیماری‌ها بسیار مهم است، افزود: شاه کلید اصلی مبارزه با سرطان، پیش آگاهی است که با افزایش سطح سواد سلامت جامعه، می‌توان در مرحله پیش آگاهی اقدامات مؤثر انجام داد.

رئیس زاده

رئیس زاده ادامه داد: اقدام دیگر، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید است که می‌توانند در ارزیابی خطر هر فرد به صورت شخصی شده و نیز کاهش خطر در هر فرد به متخصصان کمک کنند و شاید کلید مبارزه با سرطان‌ها در آینده باشد.

وی افزود: بعد از این مراحل هم به مرحله غربالگری و درمان و توانبخشی می‌رسیم. اینجا فقط نکته‌ای را متذکر شوم که در ذهن بعضی بحث بهداشت به شکل همان مفاهیم و تعاریف ۳۰ سال پیش است در حالی که در بحث حوزه سلامت مدرن بسیاری از اعمال جراحی را در جهت پیشگیری و جزئی از بهداشت در نظر می‌گیرند و در همین راستا درمان به موقع یک سرطان، بهترین روش پیشگیری و جلوگیری از عوارض و آسیب‌های آتی ارزیابی می‌شود.

رئیس زاده در ادامه گفت: جایگاه جامعه پزشکی کشور بسیار رفیع و ارزشمند است. برای اینکه مردم از گرانی خدمات سلامت آسیب نبینند، بیمه‌ها باید واقعی و مؤثر عمل کنند تا پرداختی از جیب مردم افزایش نیابد.

وی افزود: در حال حاضر در مقام مقایسه از نظر قیمت خدمات سلامت، جایگاه کشور ما در دنیا در بین ۱۰۰ کشور اول نیست و جزو کشور‌هایی هستیم که پایین‌ترین قیمت خدمات سلامت را داریم.

منبع: مشرق نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112827

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر