سید حسن نصرالله

: منتظر اتفاق مهم روز جمعه باشید + فیلم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله روز جمعه قرارست برای اولین بار از آغاز جنگ بین اسرائیل و غزه سخنرانی کند.

: منتظر اتفاق مهم روز جمعه باشید + فیلم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله روز جمعه قرارست برای اولین بار از آغاز جنگ بین اسرائیل و غزه سخنرانی کند.

به گزارش عرشه آنلاین؛۱سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، از ابتدای این جنگ تا کنون، اعلام موضع عمومی نداشت. حالا اما خبر داده که قرار است سخنرانی کند.

طی روزهای اخیر، تعداد حملات به پایگاه‌ها و مواضع آمریکا در منطقه خاورمیانه، به‌ویژه در کشورهای سوریه و عراق شدت یافته است. علاوه بر آن، مواضع اسرائیل هم خارج از خاک فلسطین، هدف حملاتی قرار گرفته است.

جنگ زمینی در غزه عملا اتفاق افتاده و حالا عمده نگرانی‌ها این است که این جنگ، گسترش پیدا نکند. با توجه به حملاتی که به مواضع آمریکا در منطقه صورت گرفته، اصلی‌ترین نگرانی این است که جنگ در منطقه گسترش پیدا کند.

اخیرا بلومبرگ هم خبر داده که مذاکراتی آغاز شده تا درباره آینده غزه پس از حمله زمینی، جمع‌بندی‌هایی صورت بگیرد. تا این لحظه سه گزینه برای آینده غزه در نظر گرفته شده و هنوز مشخص نیست یکی از این گزینه‌ها در پیش گرفته می‌شود یا موضعی دیگر در نظر گرفته خواهد شد.

در شرایطی‌که جنگ هنوز ادامه دارد، تحولات دیپلماتیک هم همچنان در جریان است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به ترکیه سفر کرده و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته روز جمعه برای دومین در سه هفته اخیر به منطقه خاورمیانه سفر خواهد کرد و در ابتدای این سفر به اسرائیل خواهد رفت. نسیم بنایی و زهرا کریمی از تحولات اخیر در جنگ حماس و اسرائیل می‌گویند.

عبدالباری عطوان روزنامه نگار گفت: حزب الله و ایران به آمریکا اطلاع دادند که تا بامداد روز جمعه (قبل از سخنرانی سید نصرالله) مهلت دارند تا به تجاوز به غزه پایان دهند یا وارد جنگ مستقیم و آشکار با کل محور مقاومت شوند

سید حسن نصرالله به حماس و جهاد اسلامی اطلاع داد که هر زمان در تلویزیون سخنرانی کند، یک رویداد مهم را اعلام خواهد کرد، شاید ورود حزب به نبرد طوفان الاقصی

روزنامه عبری «هاآرتص»:پیش بینی سخنرانی سید حسن نصرالله باعث نگرانی و سردرگمی شدید نتانیاهو شده است و او توصیه هایی از سران دستگاه های امنیتی مبنی بر «اعلام پایان عملیات نظامی» قبل از سخنرانی سیدحسن نصرالله دریافت کرده است.

کربی: بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست/ فردا منتظر حرف نصرالله خواهیم بود 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ است. 

او در تعریف «وقفه انسان‌دوستانه» گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است.»

او گفته: ما فردا منتظر حرف نصرالله خواهیم بود و پیام ما به او و هر طرف دیگر این است که نباید درگیری را گسترش دهند

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112469

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر