جزئیات درگیری بین حماس و اسرائیل/ آخرین آمار رسمی تلفات و اسرای عملیات طوفان الاقصی

با آغاز دومین روز از درگیری بین حماس و اسرائیل، این کشور از افزایش تلفات خود به ۳۰۰ نفر خبر داد، این در حالی است که رسانه‌های این رژیم آمار مفقودی‌های اسرائیل را بالغ بر ۷۵۰ نفر اعلام می کنند.

جزئیات درگیری بین حماس و اسرائیل/ آخرین آمار رسمی تلفات و اسرای عملیات طوفان الاقصی

با آغاز دومین روز از درگیری بین حماس و اسرائیل، رسانه‌های عبری اعلام کردند که در عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۸۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن زخمی شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، رسانه‌های عبری اعلام کردند که در عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۸۰۰ صهیونیست کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن زخمی شده‌اند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس از شنبه عملیات طوفان الاقصی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند و کنترل بخشی از شهرک‌های اطراف غزه را در دست گرفتند.

طوفان الاقصی

درگیری بین حماس و اسرائیل در پی عملیات طوفان الاقصی برای دومین روز پیاپی ادامه پیدا کرده و وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این جنگ خبر داده است. جنگنده‌های اسرائیل در همین راستا دیروز و دیشب ده‌ها حمله هوایی به منازل مسکونی در نوار غزه و تعدادی از موسسات دولتی و مواضع نظامی انجام دادند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در نتیجه این حملات تاکنون 800 نفر به شهادت رسیده و 1900 نفر زخمی شده‌اند.

در طرف مقابل نیز نیروهای ارتش اسرائیل اقدام به خارج کردن کامل شهرک نشینان ساکن مرزهای نوار غزه کرده‌اند. در نتیجه حملات نیروهای مقاومت به سرزمین‌های اشغالی تاکنون بیش از 800 اسرائیلی کشته و بالغ بر 1600 تن دیگر زخمی شده اند. ده‌ها تن از اسرائیلی‌ها نیز در این عملیات اسیر شده‌اند. در حالی‌که آمار اعلام شده اسرای اسرائیلی حدود صد نفر اعلام شده اما روزنامه جروزالم پست اعلام کرد که گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهد 750 اسرائیلی مفقود شده‌اند.

اسرائیل دیشب با ادامه حملات هوایی بسیاری از منازل مسکونی  در نوار غزه از جمله برخی منازل منتسب به رهبران مقاومت فلسطین را هدف حملات هوایی خود قرار داد از جمله این منازل ساختمانی 13 طبقه بود که در نتیجه شدت حملات اسرائیل به صورت کامل منهدم شد.

گردان‌های القسام نیز اعلام کردند در واکنش به حملات هوایی اسرائیل بالغ بر 100 موشک را به شهرک صهیونیستی عسقلان شلیک کرده‌اند. همچنین آژیرهای خطر در شهرک کرم ابو سالم  در مرز غزه نیز به صدا در آمده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد همچنان تعدادی از مبارزان حماس در داخل سرزمین‌های اشغالی حضور دارند و درگیری‌ها در برخی محورها دنبال می‌شود. صوفا، کیبوتس و حولیت از جمله مناطقی هستند که درگیری‌ها دیشب در آن استمرار پیدا کرد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109170

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر