قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 مهر 1402

قیمت طلا و سکه روز گذشته را با روندی نامتوازن به پایان رساند. بازار طلا در سه روز ابتدایی هفته، متاثر از افت انس جهانی طلا در ناترازی با قیمت دلار بسته شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 مهر 1402

قیمت طلا و سکه روز گذشته را با روندی نامتوازن به پایان رساند. بازار طلا در سه روز ابتدایی هفته، متاثر از افت انس جهانی طلا در ناترازی با قیمت دلار بسته شد.

به گزارش عرشه آنلاین، روز گذشته قیمت طلا و سکه هر سه روند افزایشی،‌ کاهشی و خنثی را تجربه کرد. قیمت طلا و سکه امامی با کاهش ۲۰ دلاری انس جهانی طلا همراه شد و سکه‌های بهار و گرمی تنها قطعات افزایشی بازار دیروز بودند. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی با افت نزدیک به سه دلاری با قیمت ۱۸۲۵ دلار در حال معامله است.

قیمت طلا و سکه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ 

معامله‌گران بازار طلا همواره بر روند کاهشی قیمت‌ها بیش از حد انتظار تاکید می‌کنند. به اعتقاد آنها اوضاع اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، فشار سیاست‌گذار برای ثبات قیمت دلار و افت شارپی طلای جهانی، از عواملی است که دست به دست هم داده تا سایه رکود بر بازار فلز زرد گسترده شود.

افت بازدهی بازار طلا با تخلیه حباب سکه

فعالان بازار طلا با تاکید بر اینکه طلا و سکه از لوازم ضروری خانوارها محسوب نمی‌شود به کاهش قدرت خرید مردم اشاره می‌کنند و می‌گویند سطح درآمد‌های مردم کاهش پیدا کرده و مردم از خرید لوازم غیرضروری خودداری می‌کنند.

از ابتدای سال تا کنون بازدهی بازار طلا افت بیشتری نسبت به دلار داشته است؛ در این‌باره کارشناسان اقتصادی معتقدند بخشی از انتظارات تورمی که از پیش در مورد نرخ ارز لحاظ شده بود در سکه و طلا نمود پیدا کرده است. آنها وجود حباب بالای سکه و تخلیه آن در ۶ ماهه گذشته را موید این موضوع می‌دانند و می‌گویند به همین دلیل قیمت در بازار طلا شارپی‌تر اصلاح شده است.

دیروز اخباری مربوط به درخواست زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران مطرح شد. وی در دیدار با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا این موضوع را مطرح کرد. به نظر می‌رسد بعد از افت قیمت طلای جهانی موضوع لغو برخی تحریم‌های اتحادیه اروپا یا تشدید آن، می‌تواند موثرترین سیگنال برای بازارهای مالی باشد.

سکه امامی به کف کانال ۲۷ میلیونی رسید

روز گذشته (دوشنبه ۱۰ مهر) قیمت سکه امامی با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۵۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه بدون تغییر و به ترتیب با قیمت‌های ۱۴ میلیون و ۸۵۰ و ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و با رشد ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در تمام قطعات صعودی شد

دیروز قیمت طلا کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

در دهمین روز مهر، حباب تمام قطعات سکه صعودی شد. دیروز حباب سکه‌ بهار با رشد ۴۰۹ هزار تومانی پرچمدار بیشترین مقدار حباب بود. روز دوشنبه حباب سکه امامی ۱۰۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۶ هزار تومان، ربع‌ سکه ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۴ هزار تومان رشد داشت./ تجارت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108535

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر