دریافت کنندگان وام بانکی بخوانند | کارمزد وام بانکی قرض الحسنه کاهش یافت

.وزیر اقتصاد: کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه به زیر چهاردرصد رسید

دریافت کنندگان وام بانکی بخوانند | کارمزد وام بانکی قرض الحسنه کاهش یافت

کارمزد وام بانکی کاهش یافت  کارمزد وام بانکی  به زیر چهاردرصد رسید .. جزئیات کاهش کارمزد وام بانکی برای انواع وام را امروز وزیر اقتصاد اعلام کرد  مصوبه کاهش کارمزد وام بانکی از کی اجرایی می شود 

 وزیر اقتصاد: گفت  کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه به زیر چهاردرصد رسید

خاندوزی:کارمزد وام های قرض الحسنه با مصوبه شورای پول و اعتبار به زیر چهاردرصد کاهش می یابد و اولین بانک اعمال کننده این مصوبه بانک قرض الحسنه مهر است.

در ۶ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال قبل بخشنامه های گمرکی به ۱۰۳ بخشنامه کاهش یافته و امید است باز هم روند کاهشی داشته باشد تا انگیزه فعالیت اقتصادی و پیش بینی پذیری اقتصاد افزایش یابد و رانت های اقتصادی برای سودجویان کم شود.

کاهش دوره زمانی اعطای تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به دستور رییس جمهور تا پایان مهر به قوت خود باقی است و بعد از اتمام این مهلت، رییس کل بانک مرکزی گزارش آن را ارائه خواهد داد.

نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه چگونه محاسبه می‌شود؟

با تصویب شورای پول و اعتبار نحوه محاسبه نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک‌ها و موسسات اعتباری بانکی تعیین شد. شورای پول و اعتبار در سیصد و شصت و هفتمین جلسه خود به بررسی نحوه اعطای اختیار به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای تعیین نرخ و نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت.

براساس مصوبه امروز شورای پول و اعتبار؛ برای کاهش میزان نرخ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی و کمک به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و جوانان در اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه نظیر ازدواج و فرزند آوری … بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز شدند نحوه محاسبه کارمزد قرض‌الحسنه اعطایی را با تصویب در هیئت‌مدیره و منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی و با رعایت سقف نرخ کارمزد قرض‌الحسنه ابلاغی توسط بانک مرکزی تعیین نماید.

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106828

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر