بایدن

واکنش بایدن به آزادی ۵ آمریکایی در ایران

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به آزاد شدن ۵ جاسوس آمریکایی در ایران واکنش نشان داد.

حجم ویدیو: 744.18K | مدت زمان : 00:00:19
حجم ویدیو: 744.18K | مدت زمان : 00:00:19

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به آزاد شدن ۵ جاسوس آمریکایی در ایران واکنش نشان داد.

به گزاش عرشه آنلاین، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واکنش به آزادی چند آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت که امروز بالاخره ۵ آمریکایی بی گناه که در ایران در بازداشت بودند به وطن خود باز می‌گردند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «از امیر قطر و سلطان عمان که در تسهیل توافق مبادله زندانیان با تهران کمک کردند، تشکر ویژه می‌کنم».

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز امروز سه‌شنبه گفت واشنگتن توافق مبادله زندانی میان آمریکا و ایران را گامی اعتمادساز میان دو کشور نمی‌داند.

منابع خبری پیش از این گزارش داده‌اند هواپیمای حامل پنج آمریکایی که قرار بود به عنوان بخشی از مبادله توافق زندانی میان تهران و واشنگتن آزاد شوند امروز دوشنبه تهران را به مقصد دوحه ترک کرد.

آزادی این پنج آمریکایی در ازای آزادی پنج ایرانی صورت گرفت که واشنگتن آنها را به اتهامات مختلف از جمله نقض تحریم‌ها بازداشت کرده بود.

یک منبع مطلع به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «یک هواپیمای قطری که حامل این پنج زندانی و دو نفر از خویشاوندان آنها و سفیر قطر است تهران را ترک کرده است.»

طبق نوشته خبرگزاری فرانسه این مبادله زندانی بعد از آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که در کره جنوبی مسدود شده بود صورت گرفت.

امروز همچنین خبرگزاری «رویترز» گزارش داد قطر به واشنگتن و تهران اطلاع داده وجوه مسدودی ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار از کره جنوبی به بانک‌هایی در دوحه منتقل شده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز درباره توافق مبادله زندانی با ایران، ضمن رد ادعاها مبنی بر پرداخت پول به تهران در ازای آزادی پنج زندانی آمریکایی، تاکید کرد: «آن ۶ میلیارد دلار،‌ پول خود ایران است».

با این حال میلر مدعی شد: «اگر ببینیم ایران در حال تلاش برای انجام اقداماتی است که ناقض این توافق و نقض تحریم‌های ما یا برداشت پول برای مصارف غیر بشردوستانه است، توانایی مسدود کردن دوباره آنها را داریم»./فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106594

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر