وزنه‌برداری

دست ۲ وزنه‌بردار در یک‌ضرب ۹۶ کیلوگرم قهرمانی جهان از طلا کوتاه ماند

دو وزنه‌بردار ایران در رقابت یک‌ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم موفق به گرفتن مدال نشدند.

دست ۲ وزنه‌بردار در یک‌ضرب ۹۶ کیلوگرم قهرمانی جهان از طلا کوتاه ماند

دو وزنه‌بردار ایران در رقابت یک‌ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم موفق به گرفتن مدال نشدند.

به گزارش عرشه آنلاین، در حرکت یک‌ضرب گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، ایران با وجود داشتن دو نماینده صاحب مدال نشد. 

امیر حقوقی با رکورد ۱۶۶ کیلوگرم در رده یازدهم قرار گرفت. محمد زارعی دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۶۷ کیلوگرم نهم شد و به مدال نرسید. این اتفاق در حالی رخ داد که حقوقی از مدعیان گرفتن مدال در این وزن است. 

دسته ۹۶ کیلوگرم غیرالمپیکی است و ۱۱ وزنه‌بردار در گروه A به رقابت پرداختند. سه وزنه‌بردار گروه B، بالاتر از دو نماینده ایران وزنه زدند. 

رکورد یک ضرب، نفرات اول  تا سوم گروه B رکورد ۱۷۱، ۱۷۰ و ۱۶۶ کیلوگرم بود. به این ترتیب دو وزنه‌بردار گروه B بالاتر از زارعی و سه وزنه‌بردار گروه B بالاتر از حقوقی قرار گرفتند. 

حقوقی نفر سوم جهان در سال ۲۰۲۱ است.

عملکرد دو نماینده ایران در حرکت یک‌ضرب به شرح زیر است:

حقوقی در حرکت اول، وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را بالای سر برد. در حرکت دوم وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را نتوانست مهار کند. در حرکت سوم پشت وزنه ۱۷۰ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را هم انداخت.  

حقوقی با رکورد ۱۶۶ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب هشتم شد.

زارعی در حرکت اول، وزنه ۱۶۰ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را از پشت سر انداخت. نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی ایران

برای حرکت سوم، وزنه را به ۱۶۷ کیلوگرم افزایش داد و نماینده ایران در مهار این وزنه موفق بود. او در حرکت یک‌ضرب با رکورد ۱۶۷ کیلوگرم هفتم شد./ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105966

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر