اعتراض شدید به مجمع تشخیص مصلحت | حقوق بیش از یک میلیون نفر در گرو تصویب ساماندهی کارکنان دولت

اقدامات جدید مجلس درباره تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی اعلام شد.

اعتراض شدید به مجمع تشخیص مصلحت | حقوق بیش از یک میلیون نفر در گرو تصویب ساماندهی کارکنان دولت

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت دوباره به صحن مجلس می‌آید. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و موقت در مراحل نهایی قرار دارد و اکنون بین شورای نگهبان و مجمع تخیص مصلح در حال رد و بدل شدن است . پرداختی عادلانه به کارکنان و کارگران در سایه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی امکان‌پذیر است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف پیمانکاران، مطالبه مهم کارگران و کارکنان است. بر اساس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، همه شرکتی‌ها و قراردادی‌ها در نهادهای دولتی و عمومی با بیش از دو سال سابقه، قرارداد مستقیم و استخدام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خبر خوش مجلس از تصویب طرح ساماندهی استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی | بساط پیمانکاران و بی‌عدالتی برچیده می‌شود

برچیده شدن دست‌های واسطه و حذف پیمانکاران، اصلی‌ترین مولفه‌ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان و حذف پیمانکاران، مطالبه مهم کارگران و کارکنان است. بازگشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از شورای نگهبان به دلیل ابهامات، موجب شد که چندین جلسه و نشست در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شود اما به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو حقوقدان شورای نگهبان، این ابهامات رفع شده است.

حقوق بیش از یک میلیون نفر در گرو تصویب ساماندهی کارکنان دولت است/ هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اجازه رد مصوبات مجلس را ندارد

نماینده مردم خلخال در مجلس با یادآوری اینکه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اجازه رد مصوبات مجلس را ندارد، از رئیس مجلس خواست در جهت ممانعت از تضییع حقوق بیش از یک میلیون نفر به موضوع تسریع روند تأیید مصوبه ساماندهی کارکنان دولت ورود پیدا کند.

سیدغنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خواهشمندم درخصوص ایرادی که مجمع تشخیص مصلحت نسبت به مصوبه ساماندهی کارکنان دولت وارد دانسته است ورود کرده و به این موضوع رسیدگی کنید.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس ادامه داد: هم اکنون با این وضعیت حقوق بیش از یک میلیون نفر تضییع می‌شود و این در حالی است که در هیچ جایی از قانون، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اجازه رد مصوبات مجلس را ندارد.

وی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی می‌تواند به حوزه قانونگذاری ورود پیدا کند که اختلاف نظری بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص یک مصوبه ایجاد شده باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس مجلس  یادآور شد: خواهشمندم برای اینکه مصوبات مجلس قربانی نشود و منافع عمومی له نشود، این موضوع را پیگیر باشید تا حق عمومی مجلس نیز ادا شود./

چرا مجمع تشخیص «طرح ساماندهی» را متوقف کرد؟

کارگران شرکتی عسلویه از مداخله‌ی مجمع تشخیص در مسیر تصویب طرح ساماندهی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در شرایطی که بیش از هشتاد درصد نمایندگان مجلس به نسخه‌ی نهایی طرح ساماندهی رای مثبت داده بودند و در انتظار نظر نهایی شورای نگهبان بودند، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص به ماجرا ورود کرد و سمت پیمانکاران ایستاد.

محمدی (کارگر شرکتی عسلویه) با انتقاد از ایراد گرفتن مجمع تشخیص گفت: چرا بعد از دو سال انتظار وقتی طرح می‌رفت تبدیل به قانون شود، مداخلات فراقانونی طرح را متوقف کرده است؟ چرا حامیان پیمانکاران آن‌چنان قدرتمند هستند که مقابل رای هشتاد درصد نمایندگان مجلس می‌ایستند؟

او با بیان اینکه طرح ساماندهی بار مالی ندارد و موجب صرفه‌جویی می‌شود می‌گوید: این طرح با حذف واسطه‌ها، بار مالی نهادهای دولتی را کاهش می‌دهد و عدالت را برای یک میلیون نفر به ارمغان می‌آورد؛ ما متاسفیم که نمی‌گذارند نیروی انسانی به آرامش برسد.

اسد. الف، کارگر شرکتی یکی از فازهای عسلویه با انتقاد از کارشکنی‌های بسیار می‌گوید: مجمع تشخیص بعد از دو سال انتظار به ما پاداش تلخی داد؛ جالب اینجاست که اعضای کمیسیون اجتماعی بعد از تصویب طرح در صحن با قاطعیت می‌گفتند طرح به زودی تبدیل به قانون می‌شود اما حالا عقب کشیده‌اند و می‌گویند باز باید رفع ایراد صورت بدهیم!

او با بیان اینکه «کدام ایراد؟ واقعاً چرا با طرح مخالفت می‌شود؟» افزود: نمی‌گذارند پیمانکاران و واسطه‌ها حذف شوند؛ باید بپذیریم واسطه‌ها پشت‌شان به کوه گرم است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104812

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • سعید

        یه تعداد پیر و بازنشسته دور هم جمع شدند ما که نفهمیدیم ماهیت اینا چیه یا اصلا اینا عقلشون کار میکرد چرا بعضی از اینها رد صلاحیتی هستن . در کل ما ماهیت اینها را فهمیدیم ....

      ارسال نظر