جزییات ماجرای تکان‌دهنده خودکشی درمعالی‎‌آباد شیراز | واکنش ها به تصاویر خودکشی دختر شیراز (16+)

هشدار: قبل از اینکه این خبر را بخوانید به این نکته توجه کنید: اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به خودکشی فکر می‌کنید؛ با شماره‌ تلفن‌‌های اورژانس اجتماعی در ایران ۱۲۳ و در آمریکا و کانادا ۹۱۱ تماس بگیرید.همچنین شماره ۱۴۸۰ سامانه صدای مشاور و شماره ۱۵۷۰ که خط ملی خدمات حمایتی مشورتی و مددکاری اجتماعی است / عرشه آنلاین

جزییات ماجرای تکان‌دهنده خودکشی درمعالی‎‌آباد شیراز  |  واکنش ها به تصاویر 
 خودکشی دختر شیراز (16+)

از دیروز تصاویری از خودکشی دختر جوانی و پریدن او از طبقه پنجم یک مجتمع تجاری در شیراز، در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. این اقدام تاسف برانگیز، واکنش کاربران شبکه های اجتماعی را به همراه داشت.

فارس نوشت : حوالی ظهر  ۶ شهریور  اقدام به خودکشی یک زن میان‌سال در محله معالی‌آباد باعث ناراحتی اهالی این محله شیراز شد. بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد این زن که درگیر مسائل خانوادگی بوده و حضانت فرزندش نیز به همسرش واگذار شده بود، به دلایل نا مشخص به مجتمع نگین معالی‌آباد مراجعه می‌کند، اما بعد از لحظاتی خود را به پنجره مجتمع رسانده و نشان می‌دهد که قصد خودکشی کردن دارد.

بلافاصله بعد از مطلع شدن نیروهای آتش‌نشانی از این ماجرا تیم پیشتاز به محل حادثه مراجعه و پس از بررسی شرایط به مرکز اعلام می‌کند که به تشک نجات آتش‌نشانی نیاز است و عملیات گفت‌وگو برای منصرف کردن فرد را آغاز می‌کنند. در کمترین فاصله زمانی تیم دوم برای رساندن تشک نجات به محل مراجعه می‌کند، اما متأسفانه قبل از عملیاتی کردن و باز کردن تشک نجات، فرد تصمیم خود را برای خودکشی عملی و خود را از پنجره به پایین پرت می‌کند. این فرد بلافاصله با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل می‌شود.

ماجرای خودکشی درمعالی‎‌آباد شیراز

در پی اقدام به خودکشی خانم شیرازی از بالای یکی از مجتمع‌های تجاری ‌به علت اختلافات خانوادگی و اعلام مرگ ، یک مقام قضایی فارس ضمن تکذیب فوت این دختر اعلام کرد که با تلاش گروه ‌پزشکی حاضر در محل ‌از مرگ نجات یافت.

هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز، در تشریح جزئیات این حادثه، اظهارداشت: ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه امروز احتمال خودکشی فردی در مجتمع تجاری نگین واقع در کوی وحدت شیراز به سامانه آتش نشانی اعلام شد.

وی ادامه داد: پنج تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام و اولین گروه سه دقیقه و ۱۰ ثانیه پس از تماس با سامانه به این محل رسیده و تیم‌های تخصصی نجات ارتفاع و تشک نجات و بانوان آتش نشان سریعا اقدام به انجام دستورالعمل‌های فنی کرده و مذاکره با شخص برای دعوت به آرامش را انجام می‌دهند.

ماجرای خودکشی درمعالی‎‌آباد شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با تصریح بر اینکه در حین صحبت تیم‌های نجات این فرد خود را از طبقه پنجم ساختمان هشت طبقه به پایین پرتاب می‌کند، افزود: براساس اظهارات فرمانده عملیات انگیزه شخصی و اختلافات خانوادگی دلیل اقدام خودکشی توسط این فرد بوده است.

هادی عیدی‌پور؛ رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز  در این خصوص به خبرنگار فارس نیز اطلاعات بیشتری را داد گفت: «همشهریان از طریق سامانه ۱۲۵ احتمال خودکشی یک بانوی جوان در مجتمع نگین معالی‌آباد را اعلام کردند.»

هادی عیدی‌پور افزود: «پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشان و پهن کردن تشک، وی خود را پرتاب و اقدام به خودکشی کرد‌. عملیات احیای فرد مذکور ادامه دارد و هنوز اطلاعی از علت خودکشی وی در دست نیست.»

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با اشاره به موضوع خودکشی بانوی شیرازی گفت: «شخصی به دلایل شخصی خود را از طبقه پنجم مجتمع نگین شیراز به پایین پرت کرد و تلاش‌ها برای نجات او ناکام ماند.»

هادی عیدی پور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در تشریح جزئیات این حادثه، اظهارداشت: «ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه یکشنبه احتمال خودکشی فردی در مجتمع تجاری نگین واقع در کوی وحدت شیراز به سامانه آتش نشانی اعلام شد.»

وی ادامه داد: «پنج تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام و اولین گروه سه دقیقه و ۱۰ ثانیه پس از تماس با سامانه به این محل رسیده و تیم‌های تخصصی نجات ارتفاع و تشک نجات و بانوان آتش نشان سریعا اقدام به انجام دستورالعمل‌های فنی کرده و مذاکره با شخص برای دعوت به آرامش را انجام می‌دهند.»

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز با تصریح بر اینکه در حین صحبت تیم‌های نجات این فرد خود را از طبقه پنجم ساختمان هشت طبقه به پایین پرتاب می‌کند، افزود: «براساس اظهارات فرمانده عملیات انگیزه شخصی و اختلافات خانوادگی دلیل اقدام خودکشی توسط این فرد بوده است.»

پیام یک آتش‌نشان در باره خوکشی یک زن در شیراز

پیام یک آتش‌نشان در باره خوکشی یک زن در شیراز

 علی موسوی، فعال رسانه ای در توییتر خود نوشت: جهت توصیه به مردم که بفهمن تمام کسانی که اونجا بودن و فیلم گرفتن در خون اون خانم شریک هستند . ماشین آتش نشانی ۳۰ دقیقه توی ترافیک بود. مامورای آتش‌نشانی تیم تشک نجات  از سر کوی وحدت از ماشین پیاده شدن و از مردم میخواستن راه باز کنن ولی ترافیک قفل شده بود.

 

ماجرای خودکشی درمعالی‎‌آباد شیراز

جزئیات خودکشی یک خانم در یکی از مجتمع‌های تجاری شیراز‌ از زبان سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز

افشین محمدی دره شوری سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز در خصوص اقدام به خودکشی، خانم ۴۱ ساله‌ای در یکی از مجتمع‌های تجاری شیراز گفت: «در بررسی‌های اولیه شاهدان عینی اظهار داشتند که وی پیش از اقدام به خودکشی علت عمل خود را اختلافات خانوادگی اعلام کرده و خواستار عدم مداخله افراد جهت جلوگیری از اقدام خود شده است.»

وی با بیان اینکه تیم جنایی آگاهی شیراز در معیت مقام قضایی بلافاصله در محل حضور یافتند، گفت: «بررسی‌های اولیه حاکی است نیرو‌های امدادی و اورژانس اجتماعی همه تلاش خود در جهت جلوگیری از بروز حادثه و اقدام به خودکشی وی را انجام دادند.»

سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز با تأکید بر اینکه همه ابعاد موضوع در دست بررسی است اظهار داشت: «این فرد پس از اقدام به پریدن از یکی از طبقات مجتمع تجاری با تلاش گروه فوریت‌های پزشکی حاضر در محل خوشبختانه از مرگ نجات یافته است و جهت انجام اقدامات پزشکی تکمیلی به یکی از مراکز درمانی استان اعزام شده است.»

ماجرای خودکشی درمعالی‎‌آباد شیراز

واکنش ها به خودکشی دختر شیراز

برترین‌ها نیز نوشت  انتشار تصاویری از خودکشی دختری در شیراز، طی ساعات گذشته افکار عمومی را ملتهب کرده است. هر چقدر که شرایط سخت‌تر و افق دید محدودتر می‌شود و هر چقدر که گمان می‌کنیم از این بدتر نمی‌شود، اما ظاهرا حجم اخبار ناامیدکننده را پایانی نیست. در واقع طی سال‌های اخیر انقدر خبر خودکشی منتشر شده که شاید حتی بخش‌هایی از جامعه با نوعی از خودمراقبتی تلاش دارد این خبرها را فیلتر کند و پیگیرش نباشد، اما واقعه دیروز از حیث مصالح بصری آنقدر کامل بود که تکان‌دهنده بودنش قابل فیلتر نیست! شاید پس از مدت‌ها یک خبر خودکشی ابعاد وسیعی پیدا کرده همین عکسی که در این خبر گذاشتیم، یکی از پربازدیدترین تصاویر ساعات اخیر در شبکه‌های اجتماعی بوده.

برخی واکنش‌ها به خبر خودکشی شیراز

پسر نیچه در واکنش به این تصویر نوشت: ‌«تو ایران انسانیت سقوط کرده، امید سقوط کرده،‌ زندگی سقوط کرده، و سقوط همه اینارو میشه تو سقوط ‎دختر شیراز دید»

صورتی اینطور واکنش نشان داد: «دیشب به چی فکر میکردی؟ امروز صبح چی؟ وقتی وارد مجتمع شدی چی؟ تو پله برقیا به چشمای این مردم نگاه کردی؟ وقتی رفتی اون بالا چی؟ پاهات میلرزید؟ اون لحظه آخر به کی فکر کردی؟ قبل پریدن چه تصویری تو ذهنت هک کردی؟ تو هوا بودی گفتی واسه بار آخر چشامو وا کنم؟… بمیرم برات ‎دختر شیراز»

ماجرای خودکشی درمعالی‎‌آباد شیراز

مرتضی هم گفت: «تنها چیزی که در ایران سقوط می‌کند امید آدما به زندگی‌ست»

نظر دختر حاجی الماس هم قابل تامل بود: ‌‎«دارم فک میکنم هر کدوممون چند بار تا لب این پرتگاه ها رفتیم و برگشتیم چون کسیو نداشتیم…از ترس اینکه نکنه زنده بمونیم و هزار جور فکر دیگه بمیرم برای دلت بمیرم برای دلت که انقدر خسته و پریشونی…‎دختر شیراز تو از روی قلب یه ایران پریدی و از چشمای یه ایران پر کشیدی خوب بخوابی»

گودو اما نظر متفاوتی داشت: ‌‌‎«خوش به حالش راحت شد کاش منم یه روز اینقدر شهامت داشته باشم خودمو از طبقه سوم محل کارم بندازم پایین»

در انتها هم نظر فریدون: «واقعاً دلم میشکنه. یه دختر با کلی آرزو و امید و کلی دلیل برای زندگی فقط بخاطر اینکه توی بد موقعیت جغرافیایی داره زندگی میکنه اینجوری از جونش بگذره»

 

منبع: روزیایتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103558

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • علی

        نظرات عزیزان محترم ولی ایران از لحاظ إمار خودکشی در جهان جزئه پایین ترین هاست و خیلی از کشورهای غربی در صدر هستند

      ارسال نظر