رپورتاژ

راهنمای خرید لوازم یدکی اتوبوس

راهنمای خرید لوازم یدکی اتوبوس

اگر شما راننده اتوبوس هستید و قصد خرید لوازیم یدکی دارید، خواندن مقاله راهنمایی خرید لوازم یدکی اتوبوس به شما کمک زیادی می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با اشتباهاتی که معمولا موقع خرید لوازم یدک پیش می‌آیند، آشنا کنیم تا دیگر دچار مشکل نشوید. همچنین نکاتی که باید هنگام خرید لوازم یدکی به آن توجه کنید را در این مقاله گفته‌ایم.

انواع لوازم یدکی اتوبوس

به طور کلی تمام وسایل نقلیه از ابزار‌ها و اجزای متفاوتی شاخته شده‌اند که این اجزا‌ها خودشان به قسمت کوچک‌تر تبدیل می‌شوند و برگرفته از چند اجزای کوچک هستند. پس با این توصیف، خراب شدن وسایل نقلیه اتفاقی طبیعی است که برای هرکسی اتفاق می‌افتد.

بزرگ‌ترین و بیشترین بخش لوازم یدکی اتوبوس ، قطعه‌های فنی و موتوری آن هستند. موتور در هر دستگاهی اصلی‌ترین بخش به حساب می‌رود. اتوبوس‌ها چون استفاده عمومی بالایی دارند، موتورشان بیشتر از سایر قطعات دیگر تحت فشار است. لوازم یدکی اتوبوس شامل موارد زیر می‌شوند.

۱-سیستم انتقال قدرت

لوازم یدکی اتوبوس در قسمت جلو بندی و سیستم انتقال از پرمصرف‌ترین بخش‌ها هستند. کار سیستم انتقال قدرت این است که نیروی تولید شده توسط موتور را به گیربکس و چرخ‌های اتوبوس انتقال دهد. به همین دلیل این قسمت‌ها هم نیز تحت فشار زیادی هستند.

عواملی مانند رانندگی نا درست و استاندارد نبودن کیفیت جاده از مهم‌ترین عوامل در خراب شدن این قطعات محسوب می‌شوند. مهم‌ترین قسمت در سیستم انتقال قدرت گیربکس است. امروزه این قطعه در بیشتر اتوبوس‌ها اتوماتیک شده که به مراقبت و رسیدگی روزانه احتیاج دارد.

لوازم یدکی اتوبوس

۲-ترمز

در ماشین‌های سنگین ترمز یکی از قطعات مهم محسوب می‌شود. عملکرد ‌نا‌درست ترمز می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای راننده و مسافران به جای بگذارد. به همین دلیل بکار گیری لوازم و قطعات یدکی با کیفیت بالا مثل دیسک و لنت ترمز از اهمیت زیادی برخوردار است.

۳-فیلتر

خرید روغن موتور و گیربکس باکیفیت از سابیده شدن قطعه‌های موتور جلوگیری می‌کند و به همین دلیل میزان خراب شدن قطعات را کاهش می دهد. این‌گونه شما دیگر به خرید یا تعویض قطعاتی مانند گیربکس احتیاجی ندارید. همان‌طورکه گفتیم سرویس به صورت دوره‌ای برای اتوبوس‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل چک کردن روغن‌ها و تعویض سر وقت‌ فیلتر‌ها برای مراقبت از خودرو و قطعاتش امری حیاتی است.

راهنمای خرید لوازم یدکی اتوبوس

باتوجه‌به آشنایی با این قطعه ها در یافتید هر کدام چه نقش مهم و حیاتی برای سلامت ماشین و جلوگیری از تصادف دارند. ما در ادامه چند نکته بیان کردیم که توجه به آنها هنگام خرید لوازم یدکی باعث می شود که شما قطعه نامناسب نخرید و طول عمر ماشین کاهش پیدا نکند.

سری ساخت

ساده‌ترین راهنمای خرید لوازم یدکی اتوبوس این است که قطعات و کارایی ‌آنها را به‌خوبی فرا بگیرید. به این منظور باید دفترچه راهنمایی اتوبوس را بخوانید. چون شما با خواندن این دفتر چه اطلاعاتی نظیر سری ساخت و مدل اتوبوس در زمان کمتری می‌توانید لوازم یدکی مناسب ماشینتان را انتخاب کنید.

اگر از سری ساخت و این گونه موارد اتوبوس آگاهی ندارید، می‌توانید با کمک خواستن و راهنمایی از یک مکانیک یا کارشناس فروش باتجربه به این اطلاعات دست پیدا کنید. همچنین به شما پیشنهاد می‌دهیم چه در مواقع خرید آنلاین چه خرید حضوری، شماره قطعه را در یک جایی ثبت کنید تا در هنگام خرید تنها با دادن این شماره، قطعه مورد نظرتان را بخرید.

لوازم یدکی اتوبوس

قیمت

قیمت هم یکی از اساسی‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. در نظر ما، همیشه اجناس گران قیمت بهتر و باکیفیت‌تر هستند که این تصور گاهی اشتباهی است. زیرا باید تمامی جوانب را سنجید. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که هیچ ارزانی بی‌علت نیست. پس باید بین قیمت و کیفیت جنس تعادل برقرار باشد.

اگر بودجه محدودی دارید، نمی‌توانید قطعات گران و برندهای معتبرتر را خریداری کنید. برای خرید لوازم یدک باید یک بودجه مناسبی در نظر بگیرید تا اجناس بی‌کیفیت و غیر اصلی را به‌راحتی از بین انتخاب‌هایتان حذف و محصولات باکیفیت‌تر را بخرید.

انتخاب فروشگاه مناسب

بعد از خواندن دفترچه راهنمایی خرید لوازم یدکی اتوبوس و آشنایی با آن قطعه باید برای خرید یک فروشگاه مناسب و معتبر را انتخاب کنید. خیلی از فروشگاه‌های آنلاین محصولات با کیفیت و متنوعی در قیمت مناسب دارند. مراجعه به فروشگاه معتبر این مزیت را دارد که حداقل مطمعن هستید که در اینجا محصولات بی‌کیفیت و غیراصلی کمتر پیدا می‌شود یا اگر هم چنین جنسی موجود باشد آن را با قیمت بالا نمی‌فروشند.

محصولات بی‌کیفیت و تقلبی معمولا در قسمت مشخصات اشتباهات نگارشی یا مشخصات ناقص دارند. همچنین جزییات کالا بدون دقت و غلط نوشته شده. پس توجه به جزییات محصول یکی از راه‌های تشخیص جنس اصل از تقلبی است.

متناسب بودن قطعه با مدل خودرو

نکته دیگری که هنگام خرید لوازم یدکی اتوبوس باید رعایت کنید، این است که قطعه مورد نظر باید مخصوص ماشین شما باشد. درست است که خیلی از لوازم یدکی را می‌توان بر روی انواع خودروها استفاده کرد، اما برخی از لوازم یدکی را نمی‌‌‌شود بر هر خوردویی بست. وقتی هر قطعه مختص خودرو تهیه شود کیفیت و کارایی اتوبوس بالا می‌رود.

خیلی از فروشندگان چون در مغازه تنوع لوازم یدکی ندارد، اصرار می‌کنند که همین قطعه موجود برای ماشین شما هم نیز کارایی دارد. نباید گول این‌گونه افراد سود جو را بخورید؛ چون ممکن است این قطعه به ماشین شما بخورد، اما بعد از مدتی در روند کار بقیه لوازم یدکی ماشین اختلال ایجاد می‌کند.

گارانتی

داشتن گارنتی به شما این امکان را می‌دهد تا اگر لوازم یدک شما خراب شد، به‌راحتی آن را تعویض کنید. اما اگر محصولتان گارنتی نداشته باشد، باید یک هزینه دیگر برای خرید همان لوازم بدهید. در کل فروشگا‌هایی که اجناس باضمانت و گارانتی می‌فروشند قابل اعتماد‌تر هستند.

ازاین‌رو، می‌گوییم قابل اعتماد چون فروشنده‌ای که جنس بی‌کیفیت می‌فروشد، نمی‌تواند لوازم یدکش را ضمانت کند؛ چون می‌داند در آخر به ضرر خودش تمام می‌شود. اگر قصد خرید آنلاین لوازم یدکی را دارید، حتما به سایت‌هایی مراجعه کنید که مزایایی مانند ردیابی سفارش یا تعویض لوازم را دارند.

سخن نهایی

در این مقاله با راهنمایی خرید لوازم یدکی اتوبوس آشنا شدید و از اهمیت هر قطعه اطلاع پیدا کردید. متاسفانه باید بگوییم که امروزه فروش لوازم یدکی بی‌کیفیت و تقلبی افزایش پیدا کرده و به این دلیل هم موقع، خرید، باید به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید تا جلوی هرگونه اشتباه و آسیب به اتوبوستان را بگیرید. اگر به دنبال خرید لوازم یدکی باکیفیت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به چندین فروشگاه معتبر و به‌نام سر بزنید.

همچنین از طریق سایت اینفویدک infoyadak نیز می توانید به اطلاعات فروشندگان لوازم و قطعات یدکی انواع کامیون، اتوبوس، کشنده، تریلی، کامیونت و ... دسترسی داشته باشید و جهت تهیه لوازم مورد نیاز با آنها تماس بگیرید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103288

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر