پرسپولیس

اتفاق شوکه کننده در پرسپولیس/خانه تکانی غیرمنتظره یحیی

جدایی قرضی مهدی عبدی باعث شد تا شمار مهاجمان جداشده از پرسپولیس در بازار تابستانه به عدد ۴ برسد که آماری عجیب و جالب‌توجه است.

اتفاق شوکه کننده در پرسپولیس/خانه تکانی غیرمنتظره یحیی

، پرسپولیس همواره در سالیان گذشته ثبات چشمگیری در فهرست خود داشته اما نقطه ضعف بزرگ سرخ‌پوشان پایتخت در خط حمله‌شان بوده است؛ جایی‌که هیچ‌گاه بعد از جدایی بازیکنانی مانند مهدی طارمی و علی علیپور، ثبات لازم را نداشته و بازیکنان پرشماری برای تقویت خط حمله پرسپولیس به خدمت گرفته شده‌اند اما یا درخششی کوتاه‌مدت داشته و جدا شده‌اند یا نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. چهره‌هایی مانند شهریار مغانلو و یورگن لوکادیا در کنار عیسی آل‌کثیر جزو مهاجمان موفق پرسپولیس در سالیان گذشته محسوب می‌شوند که دوره چندان طولانی را در جمع سرخ‌پوشان پایتخت نداشتند.

به گزارش عرشه آنلاین سرخ‌پوشان پایتخت البته در نقطه مقابل مهاجمان ناموفق پرشماری را جذب کرده‌اند؛ چهره‌هایی مانند ماریو بودیمیر، کریستین اوساگوآنا، آرمان رمضانی، آنتونی استوکس، جونیور براندائو، شرزود تمیروف، حامد پاکدل، شیخ دیاباته و لیاندرو پریرا که هیچ‌کدام‌شان نتوانستند عملکرد خوبی را از خود در جمع سرخ‌پوشان پایتخت به جای بگذارند. در این میان، مهدی عبدی از جمله معدود بازیکنانی بود که از آکادمی پرسپولیس به خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شد و توانست عملکرد قابل‌قبولی را هم از خود به جای بگذارد و رکوردهای ویژه‌ای را هم به نام خود ثبت کرد که مهم‌ترین گلزنی در فینال لیگ قهرمانان آسیا بود.

لجبازی یحیی یا سلیقه فنی؟

سرمربی پرسپولیس در سالیان گذشته هیچ‌گاه به مهدی عبدی در نقش امید اول گلزنی تیمش نگاه نداشت و همین مسئله باعث شد تا عبدی پشت سر بازیکنانی مانند عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و لیاندرو پریرا برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس بماند. جالب آنکه با وجود دستِ خالی گل‌محمدی در خط حمله، بازهم او تصمیم گرفت تا به بازیکنانی مانند وحید امیری و محمد عمری در ترکیب اصلی پرسپولیس میدان بدهد و در ۲ هفته ابتدایی فصل جدید هم سرمربی پرسپولیس در ترکیب تیمش حتی یک دقیقه هم به عبدی بازی نداد!

مهدی عبدی در شرایطی از پرسپولیس به صورت قرضی جدا شد که سرخ‌پوشان پایتخت به جز عبدی در خط حمله خود تنها از حضور شهاب زاهدی به عنوان مهاجم تخصصی بهره می‌برند اما یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت تا مهدی عبدی را در ترکیب تیمش نیمکت‌نشین کند که تصمیمی جالب‌توجه و البته بحث‌برانگیز بود. مهاجم جوان سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های فراوان از پرسپولیس به صورت قرضی جدا و راهی تراکتور شد که حالا کاملاً سیمای خط حمله پرسپولیسی‌ها برای فصل جدید نسبت به فصل گذشته تغییر کرده است.همه رفتند،

شهاب آمد!

عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته، یورگن لوکادیا و مهدی عبدی در کنار حامد پاکدل مهاجمان پرسپولیس در نیم‌فصل نخست فصل گذشته بودند که پیش از آنکه نیم‌فصل اول به پایان برسد، لوکادیا از پرسپولیس جدا شد و در بازار زمستانه هم پاکدل از فهرست شاگردان یحیی گل‌محمدی خارج شد و جای خود را به لیاندرو پریرا داد. آل‌کثیر، دیاباته، پریرا و عبدی مهاجمان پرسپولیس در نیم‌فصل دوم فصل گذشته بودند که نگاهی به فهرست کنونی پرسپولیس نشان می‌دهد هیچ‌کدام از این مهاجمان در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی نیستند!

شهاب زاهدی تنها خرید تابستانی پرسپولیس در فاز تهاجمی است و گفته می‌شود که قرار است مهاجم خارجی هم به فهرست سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شد اما فعلاً برای هفته سوم لیگ برتر، تنها مهاجم تخصصی در دسترس گل‌محمدی، زاهدی است که اتفاقی جالب‌توجه محسوب می‌شود. البته که سرمربی پرسپولیس تمایل زیادی به استفاده از بازیکنانی مانند وحید امیری، محمد عمری و امید عالیشاه در پست‌های غیرتخصصی دارد و همین مسئله باعث شده تا فعلاً فقدان مهاجم در فهرست پرسپولیس کمتر دیده شود اما به نظر می‌رسد برای حضور در آسیا، سرخ‌پوشان پایتخت نیاز مبرمی به جذب مهاجم تمام‌کننده دارند؛ به‌ویژه آنکه اگر شهاب زاهدی نتواند اوج‌گیری لازم را در ترکیب پرسپولیس داشته باشد که عدم درخشش او می‌تواند به بحران‌های خط حمله پرسپولیس اضافه کند!

منبع: خبر ورزشی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102519

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر