پرسپولیس ۱۴۰۲ با نقشه رئال مادرید و بارسلونا!

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران شد، حالا چه خواهد کرد؟

پرسپولیس ۱۴۰۲ با نقشه رئال مادرید و بارسلونا!

چهار گل برای نساجی، خامه روی کیک قهرمانی پرسپولیس بود. اوضاع ساده‌تر از آن چیزی پیش رفت که هواداران پرسپولیس انتظارش را داشتند و ۷ برد متوالی، آنها را بر بام فوتبال ایران نشاند. اما حالا که آنها قهرمان لیگ برتر شدند، چه چیزی انتظار این باشگاه را خواهد کشید؟

جشن قهرمانی به زودی به پایان رسید و فوتبال، جریان همیشگی خود را پیدا کرد. مشکلات جدید از سر راه رسید و دل‌مشغولی‌های تازه، ذهن سرمربی تیم را فرا گرفت.

۱. جام حذفی: دبل قهرمانی

پرسپولیس حتی یک روز هم فرصت استراحت نداشت. ستاره‌های تیم یحیی بعد از اینکه به تهران رسیدند، راهی ورزشگاه کاظمی شدند تا ریکاوری کنند. آنها از فردا تمرینات سفت و سختی را خواهند داشت تا مقابل هوادار به میدان بروند.

اگرچه قهرمانی لیگ برتر، رضایت هواداران پرسپولیس را تضمین کرد اما یحیی نمی‌خواهد فرصت دبل قهرمانی را از دست بدهد. حذف در نیمه نهایی یا شکست در فینال، یک باخت در آخرین بازی فصل برای او خواهد بود که به هیچ وجه موردنظر این سرمربی نیست.

بنابراین یحیی مهمتر از هرچیز، باید به زودی جشن قهرمانی لیگ برتر را برای شاگردانش تمام‌شده کند و انگیزه آنها را برای کسب یک جام دیگر به بیشترین حد خود برساند.

نباید فراموش کرد که پرسپولیس در لیگ برتر بازی خود را به هوادار باخت و این تیم به هیچ عنوان حریف ساده‌ای نخواهد بود.

۲. نقل و انتقالات: پایان قرارداد دو ستاره

نقل و انتقالات از ۲۰ خرداد آغاز خواهد شد و یحیی گل‌محمدی به خصوص در مورد دو بازیکن نگرانی مهمی خواهد داشت: میلاد سرلک و سعید صادقی.

اگرچه قرارداد بازیکنان دیگری هم به پایان خواهد رسید اما این دو، ستاره‌های تیم محسوب می‌شوند. فصل گذشته نیز پیشنهاداتی از خارج کشور داشتند و حالا شاید هوس بازی در کشورهای عربی را داشته باشند.

یحیی گل‌محمدی و رضا درویش به سرعت باید چشم‌اندازی را تعریف کنند که صادقی و سرلک را در پرسپولیس ماندنی کند.

۳. پنجره تابستانی: سرنوشت چهار بازیکن شاخص

علاوه بر صادقی و سرلک، قرارداد چهار بازیکن دیگر نیز به پایان خواهد رسید: امید عالیشاه، فرشاد فرجی، شیخ دیاباته و عیسی آل‌کثیر.

از بین این نفرات، جدایی شیخ قطعی به نظر می‌رسد و یحیی باید جانشین او را انتخاب کند. اما در سه مورد دیگر، گل‌محمدی باید تصمیم دشواری بگیرد.

عالیشاه کاپیتان پرسپولیس است، فرجی در نقش مدافع ذخیره ظاهر شده و عیسی هم در این نیم فصل عملکرد قابل قبولی داشت.

البته قرارداد وحدت حنانوف نیز به پایان رسید اما او در لیست بزرگسالان حضور ندارد.

۴. پیش فصل: اردوی خارجی و تمرینات

باتوجه به اینکه حضور یحیی برای فصل آینده در پرسپولیس قطعی است و همه طرف‌ها نیز این موضوع را تایید کرده‌اند، او باید به سرعت برنامه پیش فصل خود را ارائه کند. در این مورد پرسپولیس شباهت جالبی به رئال مادرید که همچنان قصد دارد با آنچلوتی به کارش ادامه دهد.

فصل گذشته گل‌محمدی به برگزاری اردوی خارجی اصرار داشت اما باشگاه نتوانست خواسته او را اجابت کند. حالا اگر او دوباره متمایل به این موضوع است، باید به سرعت این موضوع را با درویش در میان بگذارد و مراحل برگزاری اردو را نهایی کند.

همچنین یحیی باید امیدوار باشد برنامه لیگ بیست و سوم نیز سریعتر اعلام شود تا او تکلیف خود و تیمش را بداند.

۵. پروژه آینده: تکمیل لیست امید و جوانان

یحیی گل‌محمدی پروژه خود برای معرفی نسل جدید را در پیش گرفته و از فصل گذشته نیز چند بازیکن را به تیم آورده و این فصل هم نام آنها را بیشتر بر سر زبانها انداخت.

اما حالا او باید در این مورد تصمیم جدیدتری بگیرد. باتوجه به اینکه محمد عمری در فصل جاری نقشی کلیدی داشت و نفراتی چون بابایی و خدادادی هم به میدان رفتند، انتظار می‌رود یحیی در این مورد برای فصل آینده جدی‌تر باشد و بازیکنان جوان بیشتری را به میدان بفرستد.

۶. سهمیه خارجی: واکنش پرسپولیس چیست؟

اگر از چند بازیکن فاکتور گرفته شود، پرسپولیس همیشه در خرید بازیکن خارجی ناموفق بوده. حالا به نظر می‌رسد فدراسیون قصد دارد سهمیه بازیکن خارجی را افزایش دهد و مشخص نیست که باشگاه پرسپولیس چه واکنشی در این باره خواهد داشت.

در لیست پرسپولیس، گولسیانی، حنانوف، پریرا و دیاباته حضور دارند که در این بین پریرا و گولسیانی برای فصل آینده نیز تحت قرارداد این تیم هستند.

باید دید پرسپولیس آیا تصمیم به افزایش تعداد بازیکن خارجی خواهد داشت یا خیر.

۷. لیست خرید: تحول بزرگ یا ثبات؟

روز گذشته مشخص شد که کارلو آنچلوتی در رئال مادرید به کارش ادامه خواهد داد، این موضوع نیز وجه تشابه پرسپولیس با کهکشانی ها است. اما مشخص نیست که آیا یحیی نیز به دنبال تحول در فهرست خود است یا برای تیم قهرمان نسخه قهرمان تجویز می‌کند؟

سرخپوشان در صورت حفظ تمام بازیکنان، یک جای خالی دارد و در صورت عدم تمدید با بازیکنانی که قراردادشان به پایان می‌رسد، ۷ جای خالی خواهد داشت.

به نظر می‌رسد این معادله در طول نقل و انتقالات و پس از روشن شدن وضعیت بازیکنان تمدیدی، حل خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88028

ارسال نظر