علت اصلی اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

سلطانی‌کیا دلیل اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

 علت اصلی اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است، که هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد. حقوق بازنشستگان با این تورم حاکم در جامعه کفاف زندگی بازنشستگی را نمی‌دهد؛ این موضوع باعث نگرانی خانواده‌های بازنشسته شده است. حقوق بازنشستگان طبق قرار هر ساله باید با توجه به تورم و شرایط حاکم بر جامعه افزایش یابد. آخرین خبر‌ها درباره حقوق بازنشستگان را درادامه خبر دنبال کنید.

 علت اصلی اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: ضریبی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سالهای ۸۶ و ۸۷ در نظر گرفتند، ضریب زمان برقراری حقوق بازنشستگی آن‌ها نبوده بلکه به اشتباه حداقل حقوق بازنشستگان سال‌های قبل از ۱۳۸۶ مبنای ضریب گیری قرار گرفته است. 

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ باید احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح شود.

ببینید، سال ۸۷ حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند ۲۱۹.۶۰۰ تومان معین شد. ضرایب حقوق و سقف ۷ برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۸۷ نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق تعیین شده است. در سال۸۶ حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند ۱۸۳.۰۰۰ تومان معین شد و ضرایب حقوق و سقف ۶ برابری حقوق بازنشستگان ۱۳۸۶ نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق تعیین شده است. اما در متناسب‌سازی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ ضریبی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال‌های ۸۶ و ۸۷ در نظر گرفتند، ضریب زمان برقراری حقوق بازنشستگی آن‌ها نبوده بلکه به اشتباه حداقل حقوق بازنشستگان سالهای قبل از ۱۳۸۶ مبنای ضریب گیری قرار گرفته است. 

سلطانی کیا ادامه داد: به عبارتی ۲۰۰.۰۰۰ تومان به جای۱۸۳.۰۰۰ تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۸۶ و ۲۳۵.۰۰۰ تومان به جای ۲۱۹.۶۰۰ تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان سال ۸۷ قرار گرفته است. 

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: این اشتباه محاسباتی فقط در مورد بازنشستگان سال‌های ۸۷ و ۸۶ انجام شده و برای سایر بازنشستگان تامین اجتماعی چه قبل و چه بعد بر اساس ماده ۱۱۱ حداقل مستمری مصوبه که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده است منظور و ضریب گیری شده است. 

سلطانی کیا گفت: در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ دو نوع حداقل حقوق وجود داشته است؛ یک حداقل حقوق که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده مربوط است به بازنشستگانی که در این ۲ سال بازنشست شده‌اند و یک حداقل حقوق جبرانی برای بازنشستگان سالهای قبل از ۸۶؛ با توجه به این موضوع باید برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۶ احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح گردد و همان ضریبی در متناسب‌سازی حقوق آنان استفاده شود که در زمان برقراری حقوق بازنشستگی از آن برخوردار شده‌اند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100443

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • سحت

        این یعنی ماست مالی کردن موضوع این چرندیات چیه؟؟؟ متناسب سازی هر ساله طبق فرمول و بر اساس حقوق همان سال باید محاسبه شود حالا اگر دنبال راهی هستید که سر بارنشسته ها را کلاه بذارید موضوع دیگریست اما به شعورشان توهین نکنید چون خیلی از ما ها خیلی خیلی خیلی با سواد ترو آگاه تر از شما مدیران بی لیاقت هستیم این احمق ها فکر می کنند هر بازنشسته ای کارگر ساده بوده نخیر قربان از استاد دانشگاه داریم تا .........خجالت بکشید مال مفت خوردید خنگ شدید

      • بی نام

        بابایک نفرآدم از بیرون بیادبه داد ملت ایران وبازنشستگان بدبخت برسه این دهاتیا بیسواد تازه به دوران رسیدهبلدنیستن

      • نرگس

        لطفا اشتباه را جبران کنید

      ارسال نظر