حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان چقدر است؟

انتخابات مجلس همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به کار انداخت

بعد از دوسال لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان از دور خارج شده بود، اما حالا در سال منتهی به انتخابات مجلس نمایندگان دوباره آن را در دستور کار قرار داده اند.

انتخابات مجلس همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به کار انداخت

گمانه زنی ها درباره همسان سازی و پرداخت برخی معوقات، اهمیت فیش حقوق بازنشستگان را برای مرداد ۱۴۰۲ بیشترکرده است. حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقوق بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  

انتخابات مجلس همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به کار انداخت

به گفته‌ی نمایندگان مجلس، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روی میز کمیسیون تلفیق قرار دارد اما آیا این امر محقق می‌شود؟

علی رضائی (نماینده مجلس)  با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درصدد تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه پنج ساله هستند، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به میزان تورم و سختی حاکم بر زندگی این قشر از جامعه یکی از اولویت‌های اساسی نمایندگان به شمار می‌آید البته باید راهکارهای نیز جهت تامین اعتبار این مهم ارائه شود.

اما مساله مهم، همان «راهکارهای تامین اعتبار» است؛ مروتی بازنشسته‌ی تامین اجتماعی با بیان اینکه برای قرار گرفتن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم بایستی محل اعتبارات آن دقیق دیده شود؛ گفت: دولت بدهی خود به تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، چطور قرار است یک همسان‌سازی جدید اجرا شود و کارگران بازنشسته هم سهمی در آن داشته باشند؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری) با بیان اینکه اصولاً «همسان‌سازی» ربطی به مناسبات کاری کارگران ندارد و فقط در ادبیات استخدام‌های دولتی معنادار است؛ می‌گوید: چطور قرار است اعتبار به سازمان بدهند؛ چطور قرار است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در طول برنامه هفتم اجرایی شود؛ آیا اعتباری تعریف شده است؟

به گفته‌ی وی، به نظر می‌رسد، همسان‌سازی اخیر بیشتر شعار انتخاباتی‌ست تا واقعیت اجرایی؛ چراکه در همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری ایرادات و اشکالات بسیار وجود داشت.


 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99358

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        تا حالا دولت حال بازنشستگان را می گرفت حال هم نوبت بازنشستگان است که در انتخابات شرکت نکنیم تا حال این بی سوادها گرفته شود

      • ناشناس

        الان نمایندگان مجلس به انتخابات نزدیک شدندبخاطر مردم را بیاورند پای صندوق دم از افزایش حقوق و همسانسازی میزنند نا مسلمانان 11سال این همسانسازی قانون شده انرا اجرا نکردهاید بخاطر بار مالی ان الان صندوق های بازنشستگان زایده شدند پول فراوان شده با ملت درست حرف بزنید ملت بدبخت از نظر تغذیه خانواده ها کارگری و حقوقبگیران زیر صفر هستند شما دلسوز ملت نیستید تورم 70درصدی و دلار 50هزارتومانی وحقوق 200دلاری جای شرم دارد برای مسولین مگر ملت گناکارند شما مسولیت ملت را دردست گرفته اید

      ارسال نظر