قیمت نان

واکنش وزارت اقتصاد به افزایش قیمت نان در 13 استان

وزارت اقتصاد اعلام کرده که طرح هوشمندسازی مستقیماً ارتباطی با نرخ ورود نان ندارد و قیمت‌گذاری بر عهده کارگروه آرد و نان در استان‌ها است.

واکنش وزارت اقتصاد به افزایش قیمت نان در 13 استان

با توجه به پیگیری‌های انجام شده، وزارت اقتصاد اعلام کرده که طرح هوشمندسازی مستقیماً ارتباطی با نرخ ورود نان ندارد و قیمت‌گذاری بر عهده کارگروه آرد و نان در استان‌ها است.

اما برخی افراد این طرح هوشمندسازی را به عنوان زمینه‌ای برای افزایش قیمت‌ها معرفی می‌کنند. اخباری درباره افزایش قیمت نان در استان‌های مختلف منتشر شده است و برخی افراد این افزایش را به اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان مرتبط می‌دانند.

با این حال، وزارت اقتصاد پیش از این اعلام کرده بود که اختیار افزایش قیمت نان در اختیار استان‌ها قرار دارد. محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد، تأکید کرده بود که طرح هوشمندسازی مستقیماً به نرخ ورود نان ارتباطی ندارد و اصلاح نرخ از سال‌های قبل در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها قرار دارد و این رویه ادامه خواهد داشت.

پیگیری‌ها از سوی وزارت اقتصاد نشان می‌دهد که تاکنون تغییری در روند قبلی ایجاد نشده است و تأکید می‌شود که افزایش قیمت‌ها بر اساس تصمیم کارگروه آرد و نان در استان‌ها و با حضور استانداران انجام شده است.

با این حال، افرادی معتقدند که زمینه‌ای که باعث افزایش قیمت نان در کشور شده است، همان طرح هوشمندسازی آرد و نان است. به همین دلیل، ضروری است که وزارت اقتصاد درباره مسائل مطرح شده درباره تأثیر غیرمستقیم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان روشن‌سازی انجام دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100260

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر