منتظر طوفان بعداز هوای جهنمی باشید | پیام هشدار صادر شد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) کمی ابری تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۳۲ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منتظر طوفان بعداز هوای جهنمی باشید | پیام هشدار صادر شد

هواشناسی چه پیش بینی از هوا دارد؟ هشدار هواشناسی درباره طوفان و بارش باران‌های سیل‌آسا یک هشدار نارنجی و ۲ هشدار زرد برای  استان‌های مختلف کشور خبر داد. سازمان هواشناسی کشور از مخاطرات جوی همچون سیل و صاعقه و وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های مختلف کشور خبر داد.. سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، طوفان و خیزش گرد و خاک و ریزگردها هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور برای چند استان کشور، طوفان، تندباد لحظه‌ای، وزش باد شدید و سیلاب پیش‌بینی کرده است.  بر اساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور، چند استان درگیر طوفان و بارش باران‌های سیل‌آسا می‌شوند

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش‌های تابستانی که از روز گذشته در شمال غربی کشور آغاز شد امروز در ۸ استان ادامه دارد و فردا به سمت استان‌های تهران، البرز و سمنان کشیده می‌شود.

بارش باران در ۸ استان/ تهران بارانی می شود؟/ پیش‌بینی آب و هوای ایران ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

 سازمان هواشناسی در هشدار زرد از رشد ابرهای همرفتی و شروع فعالیت سامانه بارشی تا روز یکشنبه خبر داد.

بارش باران

بر این اساس امروز (شنبه) رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های مازندران و گلستان، جنوب و شرق فارس و ارتفاعات هرمزگان را در بر می‌گیرد.

فردا (یکشنبه) نیز بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات در استانهای گلستان، مازندران، سمنان، تهران و البرز، جنوب شرق فارس، ارتفاعات هرمزگان آغاز می شود.

مخاطرات این سامانه نیز احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیلها، صاعقه، وزش باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال است.

هواشناسی به احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

امروز شنبه هم چنین وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک جنوب و شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق و جنوب سمنان، قم، جنوب تهران، شمال اصفهان را در بر می‌گیرد.

.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور طی روز‌های آینده، گفت: روز دوشنبه (۱۶ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و برخی مناطق مرکزی کشور رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

صادق ضیائیان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه (۱۴ مرداد) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات مازندران و گلستان بارش پراکنده، در خراسان شمالی رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد و روز یکشنبه (۱۵ مرداد) در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز دوشنبه (۱۶ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و برخی مناطق مرکزی کشور رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۱۷ مرداد) بارش در دامنه‌های البرز در مناطق یاد شده تشدید شده و در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، همدان، مرکزی و اصفهان بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: در سه روز آینده برخی نقاط، هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل)، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود و طی دو روز آینده دریای خزر و پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) کمی ابری تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۳۲ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۵ مرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳۲ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای سواحل جنوبی کشور، اعلام کرد:‌ طی ۵ روز آینده در سمنان،‌ تهران و البرز با افزایش سرعت باد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق واقع در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس رشد ابرهای همرفتی، رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده و در سایر مناطق کشور جو نسبتاً پایداری حاکم است.

از اواخر وقت فردا پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. یکشنبه آینده این شرایط علاوه بر مناطق مذکور برای بخش‌هایی از شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق، مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان،‌ تهران و البرز در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

لازم به‌ذکر است طی این مدت در شرق کشور وزش باد شدید همراه با طوفان شن،‌کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است. پنجشنبه و جمعه نیمه غربی خلیج‌فارس، جمعه و شنبه آینده دریای خزر و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۱

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۵

نوع مخاطره: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۱: شرق تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۲: تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی با حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه

عصر پنجشنبه شمال خلیج فارس جریانات شمال غربی با حداکثر سرعت ۱۵ متر بر ثانیه

جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۱۳: تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر

شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۴: تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۵: تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فرا سواحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان

  منطقه اثر:چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۱: تنگه هرمز

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۲:تنگه هرمز

جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۱۳: تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.

شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۴: تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۵: تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و غرب دریای عرب.

اثرمخاطره: اختلال در تردد شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی وآسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری. / تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40789

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر