رپورتاژ

با رعایت این نکات بهترین گاز صفحه ای خریداری کنید!

با رعایت این نکات بهترین گاز صفحه ای خریداری کنید!

همه ی ما این را می دانیم که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم در تمامی آشپزخانه ها، اجاق های گاز می باشند. در واقع آشپزی بدون وجود اجاق گاز، امری غیر ممکن است. اجاق های گاز دارای تنوع بسیار بالایی می باشند که در حال حاضر یکی از انواع اجاق گازها، یعنی اجاق گازهای صفحه ای یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع اجاق گاز ها می باشند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهم در خرید اجاق گازهای صفحه ای بپردازیم.

کدام جنس اجاق گاز صفحه ای کیفیت بهتری دارد؟

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید اجاق گازهای صفحه ای و سایر لوازم خانگی وجود دارد، کیفیت ساخت اجاق گاز است که این فاکتور به صورت مستقیم بستگی به جنس صفحه گاز رومیزی دارد. به طور کلی اجاق گازهای صفحه ای در سه جنس: اجاق گاز استیل، اجاق گاز شیشه ای و اجاق گازهای سرامیکی در بازار موجود می باشند. 

اجاق گازهای صفحه ای استیل یکی از انواع اجاق گاز است که در حال حاضر طرفداران کمی دارند. این نوع اجاق گازها خود به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. اجاق گازهای صفحه ای استیل ساده جنس صیقلی تری دارند پس بنابراین تمیز کردن آن ها امری ساده تر است اما امکان خش برداشتن این مدل گازها معمولا بیشتر است. اجاق گازهای صفحه ای استیل آجدار نیز سطح خشن تری دارند و ممکن است این موضوع، امر تمیز کردن آن هارا دشوار تر کند.

یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین انواع اجاق گازهای صفحه ای، اجاق گازهای صفحه ای شیشه ای می باشند. شیشه استفاده شده در این نوع اجاق گازها از جنس شیشه سکوریت نشکن می باشد که قابلیت تحمل درجه حرارت بالا را دارند. توجه داشته باشید که شیشه این نوع اجاق گازها را بهتر است پس از هر بار پخت و پز به خوبی تمیز کنید تا اثرات لکه و چربی برای مدت طولانی بر روی آن باقی نمانند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که تمیز کردن اجاق گازهای شیشه ای از اجاق گازهای استیل راحت تر می باشد.

یکی دیگر از انواع اجاق گازهای صفحه ای، اجاق گازهای صفحه ای سرامیکی می باشند که این نوع اجاق گاز در برابر حرارت ، سایش و گرد و غبار مقاومت بالایی دارند. این نوع اجاق گاز صفحه ای دارای قیمت بالایی می باشند و خرید آن در بین مشتریان زیاد رایج نمی باشد.

گاز صفحه ای

اجاق گاز صفحه ای گازی یا برقی؟ کدام انتخاب بهتری است؟

از نظر منبع تغذیه معمولا اجاق گازهای صفحه ای به دو نوع اجاق گاز برقی و اجاق گاز گازی تقسیم می شوند که اجاق های برقی به جای پیچ های معمولی شعله های اجاق، دارای صفحه ی کنترل لمسی و دیجیتال می باشند. در مجموع باید گفت که اجاق گازهای برقی در مقایسه با اجاق های گازی دارای ایمنی بیشتری می باشند و گزینه ی بهتری برای خرید گاز صفحه ای به حساب می آیند. علاوه بر این ها، اجاق گازهای برقی دارای راندمان بیشتری می باشد که این موضوع باعث می شوند که زمان پخت و پز به حداقل برسد. اما باید به این موضوع اشاره کرد که در کشور ما که قیمت برق گران تر از گاز می باشد، پس از اجاق گازهای برقی کمتر استفاده می شود. 

در خرید اجاق گاز صفحه ای به چه مواردی باید توجه کنیم؟

• به ترموکوبل و نشان استاندارد گاز صفحه ای توجه کنید.

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین قطعات تضمین کننده ی ایمنی گازهای صفحه ای، ترموکوبل ها می باشند که وجود آن در یک گاز صفحه ای ایمن امری ضروری به حساب می آید. معمولا در اجاق گاز هایی که در آن از سوخت گاز استفاده می شود، اگر به علت سرریز غذا، وزش باد و یا به هر علت دیگری، شعله خاموش شود، سیستم ترموکوبل به صورت خودکار جریان گاز را قطع می کند تا گاز در محیط پخش نشود و موجب مسمومیت افراد نشود. علاوه بر وجود ترموکوبل به شما توصیه می کنیم در هنگام خرید گاز صفحه ای ، به اعتبار مارک تجاری و خدمات پس از فروش اجاق گاز نیز توجه کنید.

• نوع و جنس شبکه و سرشعله را بررسی کنید.

در زمان خرید گازهای شعله ای به شما توصیه می کنیم حتما نوع شبکه و سرشعله اجاق گاز را بررسی کنید. شبکه های اجاق گازها معمولا در دو نوع میله ای با پوشش لعاب و شبکه های از جنس چدن در بازار موجود می باشند. شبکه های چدنی دارای استحکام بیشتر و همچنین وزن بیشتری می باشند که به دلیل همین موضوع می توانند تعادل را هنگام قرار گرفتن ظروف سنگین در یک سمت حفظ کنند. در صورتی که در هنگام خرید گاز، شعله ها را جداگانه تهیه می کنید باید بدانید هرچه کیفیت بالای سرشعله بیشتر باشد، شعله ها یکنواخت تر بوده و درنتیجه عملکرد بهتری خواهند داشت.

• توجه به قیمت اجاق گاز صفحه ای

یکی از اصلی ترین فاکتورها در انتخاب و خرید گاز صفحه ای،  قیمت اجاق گاز صفحه ای می باشد. اگر شما توانسته اید براساس معیارهای گفته شده در این مطلب، اجاق گاز صفحه ای مناسبی  را انتخاب نمایید، نگران قیمت کالا نباشید. فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر بهترین گاز صفحه ای را با بهترین قیمت اجاق گاز صفحه ای به شما ارائه می کند.

گاز صفحه ای

• توجه به تعداد شعله های گاز صفحه ای 

یکی دیگر از فاکتورهایی که در زمان خرید گاز صفحه ای باید به آن توجه زیادی کنید، تعداد شعله های گاز است. شما باید با توجه به ابعاد آشپزخانه و کابینت ها و همین طور تعداد خانوار تعداد شعله های مناسب را انتخاب کنید . در مورد خانواده های کم جمعیت اجاق گازهای دو یا سه شعله کافی است و نیازی به انوع ۵ یا ۶ شعله نیست .

جمع بندی:

در نهایت باید به این موضوع دوباره اشاره کنیم که اجاق گاز یکی از مهم ترین وسایل آشپزخانه است که باید در خرید آن به موارد زیادی توجه نمایید. شما می توانید بهترین و مناسب ترین اجاق گاز صفحه و مناسب ترین  قیمت هود آشپزخانه را از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر که یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه انواع لوازم خانگی است  تهیه کنید.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59412

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر