رپورتاژ

صفر تا صد تحصیل در ترکیه، (هر آنچه باید بدانید)

صفر تا صد تحصیل در ترکیه، (هر آنچه باید بدانید)

کشور ترکیه کشوری اوراسیایی می‌باشد.  هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی، ترکیه را مقصدی به عنوان ادامه تحصیل برای خود انتخاب می‌کنند. چرا که در این کشور هزینه های تحصیل در مقایسه با سایر کشور های اروپایی بسیار پایین‌ است.  سطح آموزشی بسیار بالا و براساس استاندارد های اروپایی می‌باشد. مدارک تحصیلی صادر شده از کشور ترکیه در تمام دانشگاه های جهان معتبر شناخته می‌شود.  همچنین ایرانیان برای ورود به ترکیه نیازی به ویزا ندارند.

مزایای تحصیل درترکیه

کشور ترکیه تاریخ کهن داشته ودارای موقعیت جغرافیایی عالی می باشد که شرق و غرب رابه هم وصل کرده است. و همچنین میتوان به داشتن روابط خوب با کشورهای غربی اشاره کرد. از مهم ترین مزیت های تحصیل در کشور ترکیه این است که آموزش زبان برای هر دانشجو رایگان می‌باشد. از مزایای دیگر تحصیل در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

گروه سفیر تنها نماینده رسمی دانشگاه های آجی بادام، کوچ، اطلس، اوکان، سابانجی و یدی تپه در ایران میباشد.ثبت نام شما در این دانشگاه ها توسط گروه سفیر اپلای، شما را از تخفیف های ویژه بهرمند میکند

معتبر بودن مدارک بین المللی دانشگاه ترکیه

حضور دانشگاه های ترکیه در میان دانشگاه های برتر جهان، و برخورداری از استاندارد های تحصیلی اروپا باعث شده است که مدارک و گواهی های آموزشی دانشجویان ببن المللی که درکشور ترکیه تحصیل کرده‌اند در مقایسه با دیگرکشورهای دنیا معتبر باشد

امن ومقرون به صرفه بودن

از آنجا که کشور ترکیه نسبت به سایرکشورهای همسایه خود از امنیت بیشتری برخوردار است. امتیاز بزرگی برای این کشور در زمینه تحصیل و گردشگری محسوب می‌شود. زیرا دانشجویان با خیالی آسوده به تحصیل و اقامت در این کشور بپردازند، و خانواده ها نگرانی درباره امنیت فرزندان خود نداشته باشند. به همین دلیل است، که سالانه ۷۵۰۰ دانشجوی خارجی عازم کشور ترکیه برای تحصیل می‌شوند. دانشجویان در کشور ترکیه می توانند در شرایط اقتصادی مقرون به صرفه تری نسبت یه سایر کشورها به تحصیل بپردازند.

تحصیل در ترکیه

شباهت تقویم آموزشی و تحصیلی ترکیه با ایران

شباهت تقویم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه با دانشگاه‌های ایران یکی از مزیت های آن می‌باشد. در کشور ترکیه، سال تحصیلی از نیمه‌های ماه سپتامبر (شهریور ماه) آغاز شده و تا اواسط ماه ژوئن (خرداد ماه) ادامه می‌یابد.

مدارس و دانشگاه‌های ترکیه همانند ایران پنج روز در هفته ( دوشنبه تا جمعه ) فعالیت دارند. و این فعالیت آموزشی خود را در صبح و بعد از ظهر به انجام می‌رسانند.

مجهزبودن به تجهیزات و امکانات رفاهی دانشگاه‌های ترکیه

محیط‌های آموزشی در ترکیه وسیع و راحت بوده و مجهز به امکاناتی چون آزمایشگاه و کتابخانه می‌باشد. که دانشجویان می‌توانند از آنها به استفاده و بهره‌مند شوند.

یکی از اساسی ترین نیازهای دانشجویان در سیستم تحصیل در ترکیه که مد نظر قرار گرفته این است که هر دانشگاه دارای سالن‌های غذا خوری تمیز و غذاهایی باکیفیت و قیمت مناسب می‌باشد.

دریافت بورسیه از دانشگاههای ترکیه

یکی از جذاب ترین موضوعات همیشگی در مورد تحصیل در خارج از کشور موضوع بورس و دریافت کمک هزینه تحصیلی است. با افزایش دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی در شهرهای ترکیه که از دانشجویان خارجی به گرمی استقبال می‌کند، موضوع بورسیه شدن را جذاب تر می‌کند. به دلیل پیشرفت قابل‌توجه ترکیه در زمینه‌های علمی و افزایش موسسات آموزشی این کشور، دانشجویان بسیاری را برای ادامه تحصیل به‌سوی شهرهای بزرگ خود همچون استانبول، ازمیر و آنکارا فرا خوانده است. نکته قابل توجهی که در این میان به آن باید توجه کرد این است که شرایط تحصیلی به نسبت آسان و در دسترس بر اعتبار و ارزش بین‌المللی این دانشگاه شده و جایگاهِ ثابت آن‌ها را در میان بهترین دانشگاه‌های جهان، برای متقاضیان جذاب‌ و آسان تر کرده است.

تحصیل در ترکیه

مزایای بورسیه شدن از دانشگاههای ترکیه

کمک هزینه تحصیلی ماهیانه: بورس تحصیلی در هر یک از دانشگاه‌های ترکیه بسته به رشته متفاوت است؛ مبلغ کمک‌ هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی به‌صورت ماهیانه حدود ۷۰۰ لیر و در مقطع کارشناسی ارشد ماهانه حدود ۹۵۰ لیر است که به دانشجو پرداخت می‌شود. این مبلغ در مقطع دکترا حدود ۱۴۰۰ لیر ترکیه برآورد می‌شود و برای دوره‌های پژوهشی نیز حدود ۳۰۰۰ لیر در ماه در نظر گرفته شده است.

شهریه دانشگاه: شهریه دانشگاه و هزینه آموزشی برای دانشجویی که بورس تحصیلی دانشگاه‌های کشور ترکیه را دریافت کرده، به‌صورت رایگان است و هزینه آن توسط دولت تامین می‌شود

خوابگاه: یکی از مزایای مهم بورسیه شدن از دانشگاه‌های ترکیه، استفاده رایگان از خوابگاه‌های دانشگاه‌های دولتی است.

بیمه درمانی: به تمام دانشجویان بورسیه شده در ترکیه بیمه درمانی به ‌صورت رایگان ارائه می‌گردد.

کمک هزینه سفر: برای دانشجویان بورسیه شده از این دانشگاه‌ها، مبلغی با عنوان کمک‌ هزینه برای مسافرت به این کشور (سفر ورودی به ترکیه برای ثبت نام و برگشت از ترکیه بعد از فارغ‌التحصیلی) پرداخت می‌شود.

هزینه‌های بهداشتی: هزینه‌های بهداشتی تمامی دانشجویان بورسیه، برعهده‌ی بیمه سلامت عمومی است. خدمات درمانی در سراسر جهان مسئله بسیار مهمی است. این موضوع به ویژه برای خارجی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. خوشبختانه، در صورتی که دانشجویی بورسیه باشد، این موضوع دیگر نگران کننده نخواهد بود. در صورت بروز بیماری دانشجو هیچ هزینه ای برای درمان پرداخت نخواهد کرد و تمامی هزینه‌ها برعهده بیمه سلامت عمومی خواهد بود.

دوره زبان ترکی استانبولی: دانشجویانی که موفق به دریافت بورس تحصیلی شده‌اند اما مدرک زبان ترکی را کسب نکرده‌اند، می‌توانند به‌صورت رایگان دوره یک‌ساله زبان ترکی را بگذرانند و این مدرک را دریافت کنند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاههای ترکیه

برای بورسیه شدن در دانشگاه‌های ترکیه و بهره‌بردن از مزایای رایگان بورس تحصیلی، شرایطی در پیش‌روی دانشجویان وجود دارد که از جمله آنها شرایط سنی ومعدل وآشنا بودن به زبان ترکی استانبولی  است.

سن: متقاضیان دریافت بورسه از دانشگاه‌های ترکیه در مقطع لیسانس نباید بیش از ۲۱ سال داشته باشد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز سن متقاضی نباید از ۳۰ بیشتر باشد. همچنین  متقاضی بورس در این مقطع باید دوره کارشناسی را تمام کرده باشد و اصل مدرک کارشناسی را ارائه دهد. دریافت بورس برای متقاضی مقطع دکتری نیز برای افراد زیر ۳۵ سال ممکن است. دریافت بورسیه برای مقطع دکتری نیز ملزم به ارائه مدرک کارشناسی ارشد است.

معدل: یکی دیگر از شرایط دریافت بورس از دانشگاه‌های ترکیه، شرط معدل است. متقاضی دریافت بورس برای مقطع لیسانس باید مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم با معدلی بالاتر از ۱۴ را ارائه دهد. در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری  معدل مدرک ادائه شده باید بالاتر از ۱۵ باشد. البته می تواند این شرط به نسبت دانشگاه و رشته متغیر باشد.

دانش زبان ترکی استانبولی: فراگرفتن زبان ترکی استانبولی می‌تواند شرایط زندگی در این کشور را به مراتب راحت تر کند اما برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه، ارائه مدرک زبان ترکی ضروری نیست. در بیشتر دانشگاه‌های بین‌المللی مستقر در ترکیه دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس در دانشگاهی که پذیرش آن را دریافت کرده‌اید،  که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، الزامی است.

اگر قصد ادامه ی تحصیل یا مهاجرت به ترکیه  را دارید ما به شما  گروه سفیر را توصیه میکنیم. گروه سفیر مشاور رسمی دانشگاه های برتر ترکیه می باشد. و  با یک دهه تجربه،  با بهره گیری از بهترین امکانات و مشاوران متخصص ، شما را در امر مهاجرت، اقامت تحصیلی، اقامت کاری، کاریابی بین الملل، خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه، روسیه، چین و … یاری می کند برای دریافت مشاوره می توانید به وبسایت www.safirapply.com مراجعه نموده یا با تلفن های ۰۲۱-۸۸۸۸۲۴۲۰ و ۰۲۱-۸۸۸۸۹۶۲۰ تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11125

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر