خطر هولناک در کمین شهروندان کرمانی

مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان نسبت به وقوع سیل، سیلاب، تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در اکثر مناطق استان هشدر داد.

خطر هولناک در کمین شهروندان کرمانی

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: با توجه به بارندگی‌های ساعت‌های آینده احتمال بروز سیلاب در کرمان وجود دارد.

حمیده حبیبی، رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان بیان کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش احتمالی تگرگ در اکثر مناطق استان ادامه خواهند داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان تاکید کرد: لذا جاری شدن رواناب از بالا دست و طغیان رودخانه‌های فصلی در سطح استان دور از انتظار نیست.

آماده‌باش به دنبال هشدار سیل هواشناسی کرمان

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت اخیر، ۱۹ استان متاثر از سوانح جوی بودند.

صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح عملیات امداد و نجات در سوانح جوی طی ۷۲ ساعت گذشته گفت: در این مدت  ۱۹ استان متاثر شدند  که بر این اساس ۱۲ استان نیازمند به خدمات امداد و نجات همچون خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس،کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، هرمزگان و یزد ثبت شدند.

او با بیان اینکه در این مدت ۱۴ شهرستان نیازمند به خدمات امداد و نجات بودند اظهار کرد:  ۲۴ منطقه شامل سه شهر، ۱۶ روستا، یک منطقه عشایری و چهار محور مواصلاتی نیز درگیر حوادث بودند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه به ۶۷۳ نفر امدادرسانی شد، افزود: ۵۳ نفر که از این تعداد ۴۱ نفر در خراسان شمالی و ۱۲ نفر در سیستان و بلوچستان بودند، به مناطق امن منتقل شدند.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه ۶۱ تیم شامل ۲۰۵ نفر در این عملیات حضور داشتند و آب را از ۸۷ واحد مسکونی نیز تخلیه کردند، گفت: ۱۱۵ کیلوگرم نایلون، ٣٣ بسته غذایی، ۳۲ قوطی کنسروجات، ۳۰ قرص نان توسط سازمان امداد و نجات میان حادثه دیدگان توزیع شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84386

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر