برگشت ساعت کاری ادارات به حالت قبل /ساعات کارمهرماه شناور می شود؟

ساعت کاری ادارات از پانزدهم شهریور به حالت قبل برمی گردد

برگشت ساعت کاری ادارات به حالت قبل /ساعات کارمهرماه شناور می شود؟

ساعت کاری ادارات از پانزدهم شهریور به حالت قبل برمی گردد  ساعت کاری ادارات و بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی ۱۵ خرداد تغییر کرد ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی  در حالی به حالت قبل برمی گردد  که مشکلاتی را برای کارمندان و مردم  به همراه داشته است .در همین رابطه اوایل تیرماه  معاون اول رئیس جمهور به برخی انتقادات در خصوص تغییر ساعت کاری اشاره کرد و از سازمان امور اداری و استخدامی خواست با همکاری وزارت نیرو، تصمیمات لازم را در راستای اصلاح این طرح اتخاذ کند.هرچند این دستور هیچ وقت به نتیجه نرسید

ساعات کاری در حالی نیمه شهریور به حالت قبل برمی گردد که   پلیس درخواست تغییر ساعات کاری و شناور شدن ساعات کارشده است و هنوز نتیجه این درخواست مشخص نشده است

 ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف در سال ۱۴۰۲

بر اساس مصوبه هیئت دولت واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی از ساعت 6.30 دقیقه صبح، واحدهای صنعتی 7 صبح، واحدهای ستادی دستگاههای اجرایی مستقر در تهران به‌صورت شناور از ساعت 7 تا 9 صبح و واحدهای استانی از ساعت 7 صبح مشغول به کار خواهند شد.

ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی کشور در تمامی استان‌ها به‌استثنای واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان در ماه مبارک رمضان از ساعت 7 تا 9 صبح شناور است و ساعت آغاز به کار در روزهای بعد از شب‌های قدر، ساعت 9 صبح است.

بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی، رؤسای ادارات ستادی و استانی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و نظارت کنند که ساعات کار شناور، هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات ایجاد نکند.

مدارس مقطع متوسطه ساعت 7 و 30 دقیقه و مقطع ابتدایی ساعت 8 صبح است که مدارس باید به‌نحوی برنامه‌ریزی کنند که نیم ساعت قبل از آغاز به کار مدارس، پذیرش دانش‌آموزان انجام شود و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی را اجرا کنند.

ساعت آغاز به کار بانک‌ها همچنان 7 و 30 دقیقه صبح است و کارمندان بانک‌ها برای انجام مقدمات شروع به کار، نیم ساعت زودتر حاضر خواهند بود تا از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح خدمات بانکی به مردم ارائه شود.

تبصره پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و فرزند محصل در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان دارند، دستگاه‌های اجرایی را در تعامل با یکدیگر مکلف کرده است با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار که دارای این شرایط باشند هم مشمول همین حکم خواهند بود.

 ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف در سال ۱۴۰۲

 ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف در سال ۱۴۰۲

ماجرای درخواست شناورشدن ساعات ماری از مهرماه

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک تهران با شناورسازی ساعت کاری اداره‌ها و مدارس دستاورد خوبی در مدیریت ترافیک پایتخت بود.

ستاد «استقبال از مهر» شناورسازی ساعت کار مدارس و اداره‌ها را پیشنهاد کرده است و بررسی‌های تخصصی انجام می‌شود.

پیش از این پلیس نیز براى شناورسازى ساعات ادارات در مهرماه درخواست کرد که ساعت کاری ادرات شناور شود 

مدارس در استانها چه ساعتی آغاز می شود؟

مدارس در استانها چه ساعتی آغاز می شود؟ درحالی که شهرداری و پلیس خواستار شناور شدن ساعت کاری مدارس هستند آموزش و پرورش اختیار تغییر ساعت کار معلمان و مدارس را به استان ها واگذار کرده است.

به گفته معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، بر اساس آیین نامه‌های موجود، این اختیار به استان‌ها داده شده است تا با هماهنگی ستاد و با توجه به شرایطی که دارند ساعت شروع آغاز به کار مدرسه را تعیین کنند.

احمدرضا دوراندیش با حضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، در پاسخ به این سوال که آیا تغییر در ساعت شروع به کار مدارس نیازمند مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش نیست؟، اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم طبق آیین نامه‌ها این اختیار به استانها داده شده است تا با توجه به شرایطی که دارند ساعت شروع آغاز به کار مدرسه را تعیین کنند و با هماهنگی ستاد این شرایط  اتفاق مهیا است. برای مثال برخی استان‌ها که گرمای بیشتری دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

ساعت کار ادارات به خاطر ترافیک تغییر می‌کند؟

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران از پیش‌بینی افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ترافیک مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

ساعات کار

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران از پیش‌بینی افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ترافیک مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی پیش از ظهر امروز در حاشیه ستاد استقبال از مهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا بازگشایی مدارس دو ماه زمان داریم و لازم بود که سازمان‌های مختلف گردهم بیایند تا آمادگی کسب شود، گفت: برگزاری جلسات منظم در راستای هم افزایی دستگاه‌ها موثر است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس حداقل ۲۵ و حداکثر ۳۰ درصد به ترافیک موجود تهران به دلیل آغاز سال تحصیلی اضافه می‌شود، گفت: اما می‌توان برخی اقدامات را انجام داد تا جریان ترافیک تسهیل یابد و رضایتمندی مردم حاصل شود که امیدواریم جلسات متعدد بتواند به ما در راستای این مهم کمک کند.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلی رسمی کشور | شنبه‌ها تعطیل می‌شود؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه بحث بازگشایی مدارس حساسیت خود را دارد. چرا که والدین می‌خواهند عزیزترین افراد زندگی خود را به مدرسه بفرستند، گفت: سال گذشته پلیس و شهرداری درخواست داشتند که با شناورسازی ساعت کار ادارات جریان ترافیکی تسهیل یابد که بررسی بازخورد سه ماهه این طرح شناورسازی نشان داد که ۷۵ درصد از شهروندان از این طرح رضایت داشته و حدود ۲۵ درصد نیز ناراضی بودند.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید هم دوباره درخواست شناورسازی ساعات کار ادارات را مطرح کردیم اما این درخواست باید در نهادهای ذیصلاح بررسی شود و نیاز به مصوبه دارد اما ما این درخواست را بیان کردیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103320

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر