هواشناسی هشدار داد / آخر هفته بارانی در ۶ استان | کاهش دما در این مناطق از شنبه

جمعه‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در شمال غرب‌ و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و شنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌ و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر رگبار باران، رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود که‌ بارش‌ در خراسان شمالی‌ و گلستان شدت‌ بیشتری خواهد داشت‌.

هواشناسی هشدار داد / آخر هفته بارانی در ۶ استان | کاهش دما در این مناطق از شنبه

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در برخی‌ نقاط‌ واقع‌ در اردبیل‌، شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌، ارتفاعات‌ البرز مرکزی و غربی‌ رگبار پراکنده، گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ در برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در شمال غرب‌ و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر و شنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌ و استان‌های ساحلی‌ دریای خزر رگبار باران، رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ پیش‌بینی‌ می‌شود که‌ بارش‌ در خراسان شمالی‌ و گلستان شدت‌ بیشتری خواهد داشت‌.

یکشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌ و سواحل‌ دریای خزر و بخش‌هایی‌ از جنوب‌ بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ هرمزگان، جنوب‌ سیستان و بلوچستان و جنوب‌ کرمان، رگبار و رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ انتظار می‌رود.

طی‌ ۴ روز آینده در نوار شرقی‌ کشور، به ویژه منطقه‌ زابل‌، در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید و خیزش‌ گرد و خاک‌ رخ‌ می‌ دهد.

همچنین‌، امروز و فردا در برخی‌ مناطق‌ جنوب‌ شرق‌، جنوب‌ غرب‌ و شنبه‌ و یکشنبه‌ در برخی‌ مناطق‌ استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و بخش‌هایی‌ از مرکز در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد به‌ نسبت‌ شدید تا شدید و خیزش‌ گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

شنبه‌ در استان‌های ساحلی‌ دریای خزر کاهش‌ محسوس‌ دما و در استان‌های واقع‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و بخش‌هایی‌ از مرکز کاهش‌ نسبی‌ دما رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ شمال خلیج‌ فارس‌ و شنبه‌ و یکشنبه‌ دریای خزر و خلیج‌ فارس‌ مواج‌ خواهد بود.

هواشناسی هشدار داد / احتمال سیل و تگرگ در این نقاط کشور 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با توجه به افزایش تردد فصلی و ازدحام در صعود به قله‌های شاخص دماوند و علم‌کوه، احتیاط لازم برای اجتناب از آسیب ناشی از پرتاب سنگ در مسیر صعود را توصیه کرد.

صادق ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی ارتفاعات کشور طی پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ شهریورماه) اظهار گرد: وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر و غروب  در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. طی جمعه (۳ شهریورماه)  وقوع رگبار شدید و احتمال جاری شدن سیلاب در ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور وجود دارد.

وی افزود: وزش باد و گاهی وزش باد شدید در قله‌ها و خط الراس‌ها به‌ویژه ارتفاعات البرز و شمال غرب و نیمه شرقی کشور و استقرار جوی غالبا پایدار و تداوم گرمای هوا به‌ویژه در نیمه جنوبی کشور در روزهای پایانی هفته دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: آسمان آفتابی، برای بعدازظهر و غروب افزایش ابر و افزایش باد پیش‌بینی می‌شود که غروب جمعه در ارتفاعات بالاتر از ٣٠٠٠ متر گاهی وزش باد، شدید خواهد بود.

وی به کوهنوردان توصیه کرد: رعایت زمان‌بندی صعود برای پرهیز از مواجه شدن با ناپایداری جوی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و قرار گرفتن در فضای باز لحاظ شود علاوه بر آن با توجه به تداوم گرمای هوا در نیمه جنوبی کشور، تمهیدات لازم جهت پرهیز از گرمازدگی در مسیر صعود شامل به همراه داشتن مایعات اندیشیده و اقدامات حفاظتی برای کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز برای مناطق دارای هوای پایدار انجام شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به افزایش تردد فصلی و ازدحام در صعود به قله‌های شاخص دماوند و علم کوه، احتیاط لازم برای اجتناب از آسیب ناشی از پرتاب سنگ در مسیر صعود و انتخاب مکان مناسب کمپینگ انجام شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102927

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر