اهواز خاموش شد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز درباره خاموشی‌های اخیر و علت قطعی برق اهواز توضیحائی ارائه کرد.

اهواز خاموش شد

قطعی برق در اهواز در روزهای اخیر افزایش یافته است. قطعی برق در اهواز بدون اطلاع‌رسانی قبلی و در گرمای شدید این شهر، مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است. علاوه بر قطعی برق، نوسان یا افت ولتاژ  برق نیز دردسرها و مشکلات زیادی برای شهروندان اهوازی به وجود آورده است. شرکت توزیع نیروی برق اهواز، علت قطعی برق را اشکالات حاد ناشی از گداختگی برخی تجهیزات بر اثر افزایش بار شبکه برق، همزمانی گرما و مصرف بیش از حد اعلام کرده است. سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز درباره خاموشی‌های اخیر و علت قطعی برق اهواز توضیحائی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: روزهای داغ و جهنمی در راه است | منتظر قطعی برق باشیم؟

همزمانی مصرف بالای برق و گرمای هوا، احتمال بروز حوادث در شبکه را بالا می‌برد و همین مساله، قطعی برق، نوسان ولتاژ و افت ولتاژ شبکه را به دنبال دارد. شهروندان می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزار «برق من» از آخرین وضعیت قطعی برق و خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده مطلع شوند.

قطعی برق

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: علت قطعی برق اهواز در روز گذشته «جمعه، 2 تیرماه 1402» خاموشی برنامه‌ریزی شده به دلیل تعمیرات بود.

علیرضا شکرخدایی، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز  اظهار کرد: به دلیل انجام تعمیرات اساسی پیشگیرانه اضطراری در ایستگاه تغذیه‌کننده برق مشترکان، روز گذشته برخی از مناطق اهواز با اطلاع‌رسانی قبلی به مدت دو ساعت خاموشی داشتند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز  افزود: این مساله در نرم‌افزار «برق من» از پیش اطلاع‌رسانی شده است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این نرم‌افزار از آخرین وضعیت خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: قطعی گسترده آب و برق در چند شهر کشور | ماجرا چیست؟

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: این اقدام در جهت رفع اشکالات حاد ناشی از گداختگی برخی تجهیزات در اثر افزایش بار شبکه ناشی از همزمانی گرما و مصرف بیش از حد، از ساعت ۵ تا ۷ صبح در برخی از مناطق اعمال شد.

شکرخدایی عنوان کرد: بخش‌هایی از مرکز شهر شامل خیابان‌های شهید ادهم، محمدیان، رضائی، رستگاری و علم الهدی و بخش‌هایی از کوی سپیدار شامل بلوار مهاجرین، بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) – خیابان‌های دانش، کوی آغاجری، خیابان گلبهار، فتح و کوی منابع طبیعی روز گذشته از ساعت ۵ تا ۷ صبح خاموشی داشتند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز  در پایان تاکید کرد: صرفه‌جویی و عدم استفاده از لوازم پرمصرف و خاموش کردن کولرهای اضافی، بهترین راه برای پایداری شبکه و جلوگیری از حوادث اتفاقاتی به ویژه از ساعت ۱۱تا ۱۷ است.

قطعی برق

علت نوسان و قطعی برق در اهواز چیست؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز توضیحاتی در خصوص علت نوسانات برق در برخی از خانه ها ارائه کرد.

عبدالحمید عباس شیاری، مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز اظهار کرد: ممکن است برخی خانه‌ها با توجه به میزان مصرف و شرایط استفاده برق با نوسان یا افت ولتاژ مواجه شوند. این مساله به صورت نقطه ای و در خانه هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده و مصرف بیشتر از قرارداد داشته اند رخ می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز افزود: در ساعات پیک در اثر افزایش بار مصرف و همزمانی مصرف بالا و گرما به دلیل استفاده از وسایل غیر ضروری، حجم بار ترانس بالا می رود و همین موضوع باعث افت ولتاژ و نوسان می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز ادامه داد: این موضوع در مناطق حاشیه ای ممکن است بیشتر رخ دهد زیرا شرایط استفاده از برق در این مناطق متفاوت است.

شیاری عنوان کرد: در مناطق حاشیه‌ای اهواز علی رغم اینکه شبکه برق را کوچه به کوچه و خیابان به خیابان، ساماندهی کردیم اما به دلیل استفاده از برق های غیرمجاز، اتفاقاتی نظیر سوختن تجهیزات و افت ولتاژ و نوسان برق در شبکه رخ می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز ادامه داد: افزایش بار مصرف به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف و همچنین همزمانی مصرف بالای برق و گرمای هوا، احتمال بروز حوادث در شبکه را بالا می‌برد و همین مساله، قطعی برق، نوسان ولتاژ و افت ولتاژ شبکه را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به بحث کمبود برق در کشور و استان خوزستان گفت: در تلاش هستیم شبکه را مدیریت کنیم تا خاموشی ناشی از کمبود برق نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز در پایان تاکید کرد: غالب حوادثی که در شبکه رخ می دهد در ساعت های پیک است و عمدتا غیر مترقبه است اما اگر الگوی مصرف از سوی شهروندان رعایت شود، قطعا این حوادث ناخواسته در شبکه برق اهواز کمتر خواهد شد.

قطعی برق و خاموشی در کوت عبدالله اهواز

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز علت اعمال خاموشی با برنامه در برخی از مناطق این کلانشهر را توضیح داد.

علیرضا شکرخدایی، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز  اظهار کرد: امروز از ساعت ۵ تا ۸ صبح جهت رفع اشکالات پیش آمده ناشی از افزایش مصرف در یک اقدام اضطراری پیشگیرانه عملیات گرمانگاری جهت رفع عیوب پیش آمده در ایستگاه برق اقدام و در برخی از مناطق اهواز خاموشی با برنامه اعمال شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز افزود: امروز مناطق کوی شکاره یک - باند کندرو شرقی بلوار امام علی (ع) حد فاصل شکاره یک تا نبش ۸ شریعتی یک با خاموشی ۳ ساعته مواجه شدند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: همچنین مناطق درویشیه خیابان‌های نورانی، بعثت، مقاومت، مجدم سلطانی، کوی شریعتی یک از خیابان ۷ تا ۱۰، کوی شکاره یک، نمایشگاه ماشین سنگین، خیابان نورانی درویشیه، کوی شریعتی یک خیابان‌های ۱ تا ۵، خیابان فشار قوی و خیابان ۱۶ متری قائم خاموشی داشتند.

شکرخدایی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح‌های پاداش صرفه‌جویی و صدور قبض رایگان و پاداش میلیونی، جلوگیری از افزایش بار مصرف شبکه، جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی با برنامه و قطع برق اتفاقاتی در ساعت پیک یا اوج مصرف است و امیدواریم مردم نیز در این راستا با صنعت برق همراهی داشته باشند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: مجموعه صنعت برق اعم از تولید، انتقال و توزیع به صورت شبانه‌روزی با هدف پایداری و استمرار خدمت رسانی در تلاش هستند تا لحظه‌ای شاهد قطع جریان برق نباشیم و این مهم، جز با همراهی مشترکان محقق نخواهد شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93783

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر