جزئیات دریافت و ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان اعلام شد

جزئیات و شرایط ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت اعلام شد.

جزئیات دریافت و ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان اعلام شد

زمین رایگان و مسکن رایگان به مشمولان اختصاص می‌یابد. یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه، واگذاری مسکن و زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول دریافت مسکن و زمین رایگان هستند. نحوه دریافت مسکن و زمین رایگان طرح جوانی جمعیت اعلام شد. جزئیات ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت و دریافت وام فرزندآوری برای والدین دارای ۳ فرزند و بیشتر آغاز شد. 

بیشتر بخوانید: زمین رایگان ۲۵۰ متری بگیرید + مشمولان و لینک ثبت‌نام

جزئیات و شرایط ثبت‌نام مسکن و زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت اعلام شد.

زمین رایگان

در قانون جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است به خانوارهای دارای سه فرزند یا بیشتر که متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد هستند، ۲۰۰ مترمربع زمین به‌صورت رایگان واگذار کند. این خانوارها باید هزینه آماده‌سازی زمین را پرداخت کنند این هزینه به‌صورت قسطی با دوسال تنفس و طی شش سال دریافت خواهد شد. هزینه آماده‌سازی زمین حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است. پس از پالایش، زمین موردنظر در شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود.

زمین‌های اهدایی به خانواده‌ها رایگان است و فقط هزینه آماده‌سازی زمین بعد از دو سال تنفس به صورت اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود. متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

اعلام جزئیات واگذاری زمین‌ رایگان به متقاضیان واجد شرایط

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای واگذاری زمین‌های موردنیاز قانون جوانی جمعیت برای متقاضیان واجدشرایط در استان زنجان انجام شده است.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان  اظهار کرد: خوشبختانه به زودی زمین‌های موردنیاز قانون جوانی جمعیت برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان  ابراز کرد: اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان نسبت به اجرای قانون جوانی جمعیت برنامه‌ریزی و مدیریت لازم را دارد و  در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت وظایفی برای راه و شهرسازی تعریف شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۱۳۲۴ نفر متقاضی دارای بیش از سه فرزند در استان زنجان برای دریافت زمین یا واحد مسکونی در قالب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۹۴۶ نفر در شهرستان زنجان ثبت‌نام کردند.

اسماعیلی تعداد متقاضیان واجد شرایط در استان را ۱۲۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹۱۹ نفر واجد شرایط در شهرستان زنجان هستند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان  تعداد متقاضیان رد درخواست شده را ۹ نفر اعلام کرد و افزود: در شهرستان زنجان برای ۵۹۴ متقاضی پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان تعداد متقاضیان تایید نهایی شده را ۴۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد متقاضی تایید شده متعلق به شهرستان زنجان است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: در این قانون برای متقاضیان مسکن سه فرزند به بالا، فرم (ج) قرمز به استناد قانون و برای فرزند سوم به بالا نادیده گرفته می‌شود و می‌توانند از امتیاز خانه‌دار شدن دوباره استفاده کنند.

واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در اردستان

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان گفت: براساس ثبت‌نام‌هایی که تاکنون در سامانه صورت گرفته، تعداد ۵۹ قطعه زمین به خانواده‌های بیش از ۳ فرزند در شهرستان اردستان واگذار می‌شود.

امیرحسین زرگری، رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان در مراسم قرعه کشی واگذاری زمین رایگان به خانواده‌هایی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده است، اظهار کرد: طبق قانون و آیین‌نامه اجرایی، همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آن‌ها همزمان یا پس از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول دریافت زمین رایگان می‌شوند.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان با بیان اینکه اکنون مدارک تعداد کمی از متقاضیان زمین رایگان در سامانه تایید شده، افزود: پس از انجام قرعه‌کشی و تخصیص پلاک ثبتی‌ به هر خانواده و در صورت تایید نهایی مدارک ثبت‌نام کنندگان در سامانه وزارت راه و شهرسازی، مراحل نهایی واگذاری، انجام می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستان اضافه کرد: مطابق برنامه تعریف شده، برای متقاضیانی که هم‌اکنون مدارک آنها در سامانه تایید شده به زودی مصوبه هیئت نمایندگی و قرارداد واگذاری انجام می‌شود. البته هزینه آماده‌سازی زمین را متقاضیان باید پرداخت کنند که با تنفس‌های چند ساله انجام می‌شود.

زرگری تاکید کرد: پس از تنظیم قرارداد واگذاری و پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی، سند پلاک زمین تخصیص یافته به نام پدر و مادر و هر کدام ۳ دانگ، انتقال داده می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی اردستانبا بیان اینکه بر اساس ثبت نام‌هایی که تاکنون در سامانه صورت گرفته است، این قرعه کشی برای واگذاری ۳۰ قطعه زمین در شهر اردستان، ۱۹ قطعه در زواره و ۱۰ قطعه در مهاباد در نظر گرفته شده است، گفت: این قطعات در هر سه شهر از زمین‌هایی که در کنار مسکن مهر قرار دارد به متقاضیان واگذار می‌شود.

واگذاری ۲۰۰ قطعه زمین رایگان در خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در مرحله اول ۲۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان به متقاضیان واگذار شد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در آیین کلنگ زنی ۲۰۰ قطعه زمین به خانواده های بالای سه فرزند در قالب طرح جوانی جمعیت که در شهرک گلستان بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اولین واگذاری زمین به یک خانواده ۱۰ فرزندی بود که یک قطعه زمین ۲۰۰ متری واگذار شد و کلنگ آن نیز بر زمین زده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تاکید کرد: ۲ هزار و ۳۸۰ نفر در ۲۲ شهر استان برای دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده و واجد شرایط هستند.

قاسمی گفت: از این تعداد، یک هزار و۴۵۷ درخواست در بجنورد، ۲۲۷ درخواست در شیروان، ۲۸۷ درخواست در اسفراین، ۸۷ درخواست در آشخانه، ۱۱۰ درخواست در جاجرم، ۴۰ درخواست در فاروج، ۲۸ درخواست در گرمه، ۴۸ درخواست در ایور، ۳۶ درخواست در درق، ۱۲ درخواست در صفی آباد و ۱۲ درخواست در شوقان ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین ۱۳ درخواست در راز، ۶ درخواست در غلامان، ۳ درخواست در تیتکانلو، ۲ درخواست در حصار و گرمخان، ۳ درخواست در پیش قلعه، ۳ درخواست در یکه صعود، ۲ درخواست در چناران شهر و در شهرهای آوا، زیارت، سنخواست و قاضی هر کدام یک درخواست در سامانه ثبت شده است.

او یادآور شد: زمین ها در قالب طرح جوانی جمیعت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و والدین دارای ۳ فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، مشمول این طرح هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: البته در برخی از شهرهای جدید استان از جمله چناران شهر، آوا و یکه سعود به علت نداشتن حریم مصوب باید موضوع تامین زمین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: متقاضیان واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام کنند تا مراحل قانونی برای واگذاری اقساطی زمین اقدام شود.

دکتر حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر تامین زمین برای خانواده‌های بالای ۳ فرزند براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی امر مانند راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های خدماتی مساعدت کنند تا مراحل بعدی آماده‌سازی و ساخت خانه‌ها نیز انجام شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91614

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر