تصمیم شورای شهر برای تعیین کرایه اسنپ و تپسی / کرایه‌ها ارزان می شود؟

رئیس شورای شهر تهران درباره نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی و لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم و این موضوع برای تاکسی‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال می‌کنیم که این اتفاق توسط شورا روی دهد.

تصمیم شورای شهر برای تعیین کرایه اسنپ و تپسی / کرایه‌ها ارزان می شود؟

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی تاکید کرد 

به گزارش عرشه آنلاین، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم و این موضوع برای تاکسی‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال می‌کنیم که این اتفاق توسط شورا روی دهد.

خبر مهم درباره نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی

وی درباره نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی و لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری نیز گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم و این موضوع برای تاکسی‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال می‌کنیم که این اتفاق توسط شورا روی دهد. سرویس مدارس نیز در آن بخشی که با شهرداری و تاکسیرانی قرارداد منعقد کردند کار خود را انجام می‌دهند و مشکلی وجود ندارد اما اگر کسی با بخش دیگری قرارداد بسته است مشکلاتی دارد که باید حل و فصل شود. / ایسنا

محاسبه قیمت‌گذاری در شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت اردیبهشت ماه توضیحاتی را درمورد بررسی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی در کارگروهی در شورای رقابت ارائه کرد و گفت: شورای رقابت نرخ‌گذاری نمی‌کند، بلکه فقط دستورالعمل تهیه می کند که مبنای محاسبه قیمت‌گذاری باشد و باید به سازمان حمایت و نهادهای دیگری که تعرفه تاکسی‌ها را مشخص می‌کنند، ابلاغ کند.

اسماعیل شجاعی با تاکید بر اینکه شورای رقابت هنوز به صورت جدی وارد بحث تعرفه تاکسی‌های اینترنتی نشده است، اظهار کرد: کارگروه درحال مطالعه این موضوع است. تا کنون شورای رقابت نه شکایتی از مردم بابت نرخ کرایه‌ها دریافت کرده است و نه از راننده‌ها بابت کمیسیون‌ها.

وی ادامه داد: ممکن است تاکسی‌های اینترنتی به دلیل شرایط تورمی کرایه‌های خود را تغییر داده باشند. اما تا کنون درمورد این شکایتی دریافت نشده است. برای بررسی این مورد باید منتظر نتیجه بررسی کارگروه بود. اگر مردم یا راننده‌ها شکایتی دارند، می‌توانند به مراجعه به سایت شورای رقابت شکایت خود را ثبت کنند.

سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه ممکن است بررسی کارگروه درمورد تعرفه تاکسی‌های اینترنتی زمان‌بر باشد، گفت: البته اگر شکایتی دریافت شود ممکن است درمورد آن سریع‌تر اقدام شود. به طور کلی شورای رقابت نرخ‌گذاری نمی‌کند، بلکه فقط دستورالعمل تهیه می کند که مبنای محاسبه قیمت‌گذاری باشد و باید به سازمان حمایت و نهادهای دیگری که تعرفه تاکسی‌ها را مشخص می‌کنند، ابلاغ کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112195

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر