پروانه معصومی درگذشت + عکس

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.

پروانه معصومی درگذشت + عکس

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت.

پروانه معصومی به علت عفونت ریوی در گذشت.

 پروانه معصومی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در بیمارستانی در گیلان درگذشت. پروانه معصومی چند روزی در بیمارستان به دلیل عارضه پارگی روده بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی به آی سی یو منتقل شد و ساعتی پیش از دنیا رفت.

سکینه کبودرآهنگی (زادهٔ ۱۱ اسفند ۱۳۲۳، درگذشته ۶ آذر ۱۴۰۲که با نام پروانه معصومی شناخته می‌شد، بازیگر اهل ایران بود. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی گرفت و سال بعد در رگبار ساختهٔ بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد.

پروانه معصومی متولد ۱۱ اسفند ۱۳۲۳ بود. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. معصومی برای نقش‌آفرینی در گل‌های داوودی (۱۳۶۳)، جهیزیه‌ای برای رباب و شکوه زندگی (هر دو در ۱۳۶۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

سریال کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۶۶ اولین تجربه بازیگر پروانه معصومی در دنیای تلویزیون است که در نقش جواهر در این سریال ایفای نقش کرد اما بازی در سریال امام علی (ع) نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او بود.

معکوس/ جانان/ ترانه شرقی/ فیلم شاهزاده ایرانی/ وعده دیدار /مسافر ری/ یوسف پیامبر/ سفر به هیدالو /تنگنا / ناصرالدین شاه آکتور سینما / تماس/ سال های خاکستری/ طوبی/ تحفه ها/ جهیزیه ای برای رباب/خارج از محدوده/ شکوه زندگی/ شناسایی/ ترنج/ چمدان/ ملاقات/ ناخدا خورشید/ جستجو در شهر/آشیانه مهر /تاتوره/ راه دوم / گل های داوودی/ کلاغ از جمله آثار سینمایی مرحوم معصومی در طول دوران فعالیت کاری است.

مرحوم معصومی همچنین در سریال های امام علی(ع)، مینو، یوسف پیامبر، تا صبح، نشانی، باران عشق، مثل هیچ کس، پلیس جوان، دریایی‌ها، ملکوت و کوچک جنگلی ایفای نقش کرده بود.

سریال یوسف پیامبر با بازی آن مرحومه شب ها از شبکه آی فیلم در حال پخش است.

پروانه معصومی برای فرار از مصائب زندگی شهری نزدیک به ۳۰ سال پیش عزم مهاجرت به یکی از روستاهای استان گیلان به نام «مناره‌بازار» را کرد و تجربه‌ای خاص از زندگی را در اطراف شهرستان صومعه‌سرا و محصور در کوه‌های جنگلی سربه‌فلک‌کشیده و با شکوه برای خودش رقم زد و مشغول پرورش گل‌وگیاه و باغبانی شد.

پروانه معصومی در روز ۶ اذر ۱۴۰۲ در سن ۷۸ سالگی بر اثر عفونت ریوی درگذشت

پروانه معصومی

به گزارش عرشه آنلاین؛ نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون دقایقی پیش با انتشار یک عکس از پروانه معصومی خبر از درگذشت این هنرمند پیشکسوت داد. نعیمه نظام دوستبا انتشار عکس او نوشت:

باخداحافظ بانو جان مهربانم سفرتون سبز ، خانم جان بانو پروانه معصومی مهربانم ، سالهاست افتخار شاگردی شما رو داشتم ، سریال پلیس جوان و دریائی ها و ساکن کلبه چوبی که مدت دوماه در لاهیجان با هم زندگی کردیم ، کلی خاطرات زیبا ازتون به یاد دارم ، شما به شدت مهربان ولی جدی بودین ، خانم و زیبا و شریف و مقتدر و به شدت مادر بودین ، همیشه نگران نیما بودین و همیشه برای ما بهترین مادر بودین .سیدمهدی حقی مدیر برنامه هاتون و دوست خوب من دیروز بهم اطلاع داد که در بیمارستان بستری هستین ازش خواستم که تلفنی باهاتون حرف بزنم ، الان که شماره اش و دیدم فکر کردم که شما اجازه دادین باهاتون حرف بزنم ولی دریغا که عمر مجال نداد برای خداحافظی .

خداحافظ بانوی زیبا ، خدا حافظ خانم جان باتو پروانه معصومی عزیزم .

همیشه دوستتون داشتم و دارم .

 

پروانه معصومی درگذشت

سریال ها 

● ملکوت – ۱۳۸۹

● ماه عسل – ۱۳۸۸

● نشانی – ۱۳۸۷

● مثل هیچ‌ کس – ۱۳۸۷

● یوسف پیامبر – ۱۳۸۷

● تا صبح – ۱۳۸۵

● مسافر سحر – ۱۳۸۴

● چهل سرباز – ۱۳۸۲

● پرده عشق – ۱۳۸۱

● باران عشق – ۱۳۸۱

● دریایی‌ ها – ۱۳۸۱

● پلیس جوان

● مسافر ری – ۱۳۷۹

● ایستگاه – ۱۳۷۸

● همشاگردی‌ ها – ۱۳۷۷

● سوخته‌ دلان – ۱۳۷۴

● امام علی – ۱۳۷۰

● کوچک جنگلی – ۱۳۶۳

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 116187

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر