شوک به سینمای ایران/ چهره سرشناس سینمای ایران درگذشت

هنگامه پناهی چهره سرشناس سینمای ایران درگذشت

شوک به سینمای ایران/ چهره سرشناس سینمای ایران درگذشت

هنگامه پناهی چهره سرشناس سینمای ایران درگذشت

به گزارش عرشه آنلاین؛  هنگامه پناهی تهیه کننده که سابقه همکاری با سینماگران سرشناس سینمای ایران و جهان را داشت در ۶۷ سالگی درگذست.

 هنگامه پناهی که با افرادی چون «ژاک اودیار»،  «هیروکازو کورئیدا» و «ژیا ژانگکه» و عباس کیارستمی کار می‌کرد، بر اساس بیانیه‌ای که توسط یک روزنامه‌نگار سینما که سال‌ها با وی کار می‌کرد، پس از مبارزه با یک بیماری طولانی درگذشته است.

پناهی در ایران متولد شد و از ۱۲ سالگی در بلژیک زندگی کرد و در سال ۱۹۹۳ به فرانسه نقل مکان کرد. آنجا بود که شرکت فروش سلولوئید دریمز (Celluloid Dreams) را تأسیس کرد و نقش عمده‌ای در تولید مشترک، تامین مالی و فروش حقوق بین‌المللی تعدادی زیادی از آثار سینمایی داش که از آن جمله می‌توان به «تاکسی» برنده خرس طلایی برلیناله ساخته جعفر پناهی، «پیامبر» و فیلم برنده نخل طلای «دیپان» ساخته کارگردان معروف فرانسوی «ژاک اودیار»و «خانه دوست کجاست؟» و «کلوزآپ» از عباس کیارستمی اشاره کرد.

او به دلیل ذوق فوق العاده اش در فیلم ها و توانایی قابل توجه در شناسایی کارگردانان آینده دار معروف بود. یکی از آخرین پروژه‌های او «خرس نیست» از جعفر پناهی بود که در سال ۲۰۲۲ جایزه بزرگ ونیز را از آن خود کرد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113743

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر