تعطیلی شنبه ها از کی اجرا می‌شود؟ شامل چه کسانی است؟

برای بسیاری از مردم این سوال مطرح شده است که تعطیلی شنبه ها از کی اجرا میشود؟ تعطیلی شنبه ها شامل چه کسانی میشود و یا تعطیلی شنبه ها تصویب شد؟

تعطیلی شنبه ها از کی اجرا می‌شود؟ شامل چه کسانی است؟

تعطیلی شنبه‌ها به کجا رسید؟ تعطیلی شنبه‌ها  از کی اجرا می‌شود؟نمایندگان با تعطیلی شنبه‌ها موافق هستند یا پنجشنبه‌ها؟ پیشنهاد تعطیلی شنبه‌ها  از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است نمایندگان مجلس در حال بررسی طرح تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری هستند. حالا سوال اینجاست که این طرح به کجا رسید؟ 

به گزارش عرشه آنلاین ؛ برای بسیاری از مردم این سوال مطرح شده است که تعطیلی شنبه ها از کی اجرا می‌شود؟ تعطیلی شنبه ها شامل چه کسانی می‌شود و یا تعطیلی شنبه ها تصویب شد؟ 

یک نماینده مجلس گفت که تعطیلی شنبه‌ها، یا پنجنشبه ها احتمالااز تابستان سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود

 زمان اجرای تعطیل شنبه ها بعد از تصویب در شورای نگهبان قطعی می شود و فعلا روز شنبه ها تا تصویب نهایی، تعطیل نیست.

«شنبه» به عنوان روز تعطیل تعیین شد

متن گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری منتشر شد.

 بر اساس متن نهایی لایحه، تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی و بخش عملیاتی واحدهای خدمت‌رسانی از قبیل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی، مراکز بهزیستی، بانک‌ها و اماکن ورزشی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته از روز یک‌شنبه تا پنج‌شنبه تنظیم کنند.

این مصوبه برای اجرایی‌شدن به تصویب در صحن علنی مجلس و سپس تأیید شورای نگهبان نیاز دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است

 الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازارهای جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب ۲۶ روز تعطیل رسمی و ۵۲ روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه ۱۰۴ روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران ۲ روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، ۱۲۵ روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها ۳ روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 136920

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر