فوری؛ درگیری طالبان با مرزبانان ایرانی | اخبار جدید از تنش مرزی بین مرزبانان ایرانی و طالبان | توقف تبادل آتش از سوی طالبان + ویدئو

نیروهای طالبان در مرز ایران و افغانستان به مرزبانان ایرانی حمله کردند.

فوری؛ درگیری طالبان با مرزبانان ایرانی | اخبار جدید از تنش مرزی بین مرزبانان ایرانی و طالبان | توقف تبادل آتش از سوی طالبان + ویدئو

تروریست‌های طالبان فیلمی از درگیری با مرزبانان ایرانی منتشر کرده‌اند..

منابع رسمی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند. در ادامه می توانید ویدئوی این درگیری را ببینید.

بنابر اخبار واصله، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران پس از مشاهده ایجاد مزاحمت چند تن از عناصر طالبان برای کشاورزان ایرانی، اقدام به برخورد با نیروهای متخاصم کردند.

خبرگزاری فارس نیز نوشت این درگیری هیچ تلفاتی در پی نداشته است. بنا به نوشته فارس "بعدازظهر امروز، تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان ، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کردند."

فارس افزود: «مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت .» 

ویدئوی دیگری از درگیری تروریست‌های طالبان با نیروهای مرزبانی ایران منتشر شده است.

 

 در مرز ایران و افغانستان چه گذشت؟

شنیده‌ها از یک «منبع در محل» حکایت از آن دارد که از قریب به پنج ساعت قبل تنش مرزی میان نیروهای مرزبانی ایران با شبه‌نظامیان طالبان آغاز شده است.

به گفته این منبع، جرقه تبادل آتش از سوی شبه‌نظامیان طالبان و با هدف قرار دادن کشاورزان ایرانی آغاز شده است. ایران برای جلوگیری از ورود اشرار به خاک خود در این منطقه مرزی دیواری به طول چند کیلومتر کشیده که این دیوار دقیقاً در نقطه صفر مرزی کشیده نشده است و در برخی مناطق در عمق خاک ایران است. طالبان ادعا می‌کند که دیوار کشیده شده نقطه صفر مرزی ایران است و به همین دلیل کشاورزان ایرانی را که طبق روال همیشه برای سرکشی به زمین‌های خود در حد فاصل دیوار تا نقطه صفر مرزی رفته بودند هدف قرار داده است. بلافاصله پس از این اقدام تهاجمی نیروهای طالبان، مرزبانی ایران اقدام به پاسخ کرد.

برخی منابع خبر داده‌اند که ساعتی قبل طالبان حملات خود را متوقف کرد و در حال حاضر آمار مجروحان احتمالی در دست بررسی است./ اعتمادآنلاین

اوضاع در هیرمند آرام است

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: اوضاع آرام است.

نیروهای طالبان ساعتی قبل با شلیک مسلحانه به سمت مرز ایران در هیرمند سیستان و بلوچستان، وضعیتی ناآرام را برای مرز به بار آوردند.

بر پایه شواهد مردمی در هیرمند، با تیراندازی طالبان به سوی خاک ایران، نیروهای مرزبانی ایران مستقر در هیرمند در محدوده پاسگاه شُغالک، اقدام به حفاظت از خاک کشور کردند.

محمدهادی مرعشی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با آرام خواندن اوضاع گفت: درگیری سطحی بوده و به پایان رسیده است.

به گفته مرعشی تیراندازی متقابل کوتاه بوده که آسیبی به پاسگاههای مرزی و مرزبانان وارد نشده است و موضوع خاتمه یافته است. جلسه‌ای برگزار شده و موضوع در حال پیگیری است./صداوسیما

تکذیب تصرف پاسگاه مرزی ایران و اعلام پایان درگیری ها 

بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری‌ میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.

به گزارش تسنیم، ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای طالبان تصور می‌کنند که به مرز آنها تجاوز شده است.

پیرو این ماجرا نیروهای طالبان به سمت ایرانیان شلیک می‌کنند که این مسئله با تبادل آتش نیروهای ایرانی پاسخ داده می‌شود.

گفته می‌شود هم‌اکنون این درگیری‌ها پایان یافته و ایران در حال توجیه طالبان نسبت به خط مرزی است.

یک مقام مطلع در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد که اخبار حاشیه‌ای مبنی بر تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3330

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ققنوس

        کسی که نقشه آن دیوارکشی را داده مقصر عواقب آنست چرا ما با اقدامات نسنجیده بهانه به دیگران می‌دهیم؟ آیا ترکیه هم در دیوار کشی درر مرز ایران همان کاری را کرده که ما در دیوارکشی با افغانستان کرده ایم ؟ شما را بخدا اگر کار بلد نیستید مسیولیت نپذیرید چون نتیجه کارهای ناشیانه شما خسارات هنگفتی به مردم و مملکت تحمیل می‌کند و شاید یک جنگ ناخواسته دیگر !

      • فضلاحمد دهمرده

        با سلام، و خسته نباشید به مرزبانان عزیز کشورمون،
        درین درگیری باید پاسخ حسابی به طالبان داده می‌شد که دیگر حتی به سمت مرز کشورمون نگاه نکنند با طالبان باید زبان زور سخن گفت،
        طالبان ۲۰ سال پیش خواب تجاوز به خاک کشورمون رو داشتند،

      • زبی

        مرحبا به دلاوران ایران زمین که هیچ وقط اجازه نمیدن کسی به خاک وناموس ایرانی نظرداشته باشد مرحبا دلاوران رشید

      ارسال نظر