اگر قصد سفر دارید بخوانید؛ بهترین شهرها برای سفر در اردبیهشت

در این مطلب درباره بهترین شهرها برای مسافرت در ماه اردیبهشت صحبت می‌کنیم.

اگر قصد سفر دارید بخوانید؛ بهترین شهرها برای سفر در اردبیهشت

در این مطلب درباره بهترین شهرها برای مسافرت در ماه اردیبهشت صحبت می‌کنیم.

در اردیبهشت‌ماه اکثر شهرهای داخلی کشور به اوج زیبایی و طراوت می‌رسند و می‌توان زیبایی‌های بهار را در این ماهِ سال در اکثر شهرها دید.

اردیبهشت همان‌طور که از اسمش پیداست، بهشت ماه‌هاست. اکثر شهرهای داخلی کشور در این ماه به اوج زیبایی و طراوت می‌رسند و می‌توان زیبایی‌های بهار را در این ماه سال در اکثر شهرها مشاهده کرد حتی شهرهای سردسیر نیز در این ماه زیبایی دوچندانی پیدا می‌کنند.

به گزارش عرشه آنلاین، با توجه به تعطیلی عید فطر در این ماه بسیاری از کسانی که در تعطیلات عید به سفر نرفتند قصد مسافرت دارند و با توجه به شرایط خوب آب‌و هوایی در بیشتر مناطق کشور گزینه‌های زیادی برای سفر در پیش رو دارند. قصد داریم در اینجا مناطق مختلفی را که می‌توان در این فصل سال به آنها سفر کرد و از زیبایی‌شان لذت برد به شما معرفی کنیم.

اصفهان

سی و سه پل

اصفهان از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است. هر چقدر در این شهر پر نقش و نگار بگردید باز هم جاهای نادیده بسیاری باقی می‌ماند که می‌توانید برای سفرهای بعدی خود برنامه‌ریزی کنید و دوباره برای دیدن آنها به اصفهان بروید. نقش‌جهان، عالی‌قاپو‌، مسجد‌جامع، سی‌و‌سه‌پل و... تنها بخش‌هایی از دیدنی‌های شهر اصفهان است، همین زیبایی‌ها و تنوع در جاهای دیدنی اصفهان است که این شهر را به "نصف جهان" معروف کرده است.

شیراز

حافظیه

شاعر پرآوازه حافظ شیرازی در وصف این شهر چه خوش می‌فرماید که:

خوشا شیراز و وصف بی مثالش...

در این ماه شیراز به عروس شهرها معروف است، وقتی در خیابان‌هایش قدم می‌زنید عطر بهارنارنج تا عمق وجودتان می‌رود. درختان را سبز و زیبا می‌بینید و هر طرف که سر برمی‌گردانید گل است. حافظیه، آرامگاه سعدی، بازار وکیل و زیادت شاه‌چراغ از جمله جاذبه‌های توریستی این شهر زیباست.

اردبیل

اردبیل

سفر به اردبیل در این ماه از سال پیشنهاد می‌شود، آب‌و هوای سرد و کوهستانی این شهر در اردیبهشت‌ماه رنگ و بوی بهار گرفته و زیبایی بی‌حدی به مناطق دیدنی این استان بخشیده است. وجود چشمه‌های آب گرم باعث استقبال مسافران زیادی از این استان می‌شود.  

محلات

محلات

محلات به هلند ایران معروف است. شهر گل به دلیل تکامل رویش گل‌ها در این وقت از سال از زیبایی بی‌حدی برخوردار است و به جرات می‌توان گفت اگر یک بار در این زمان از سال به محلات سفر کنید، دیگر محال است خاطره این سفر از ذهن‌تان پاک شود و چه بسا روال هرساله اردیبهشت‌های شما شود.

لرستان

سفر به لرستان

لرستان شهر آبشارهای زیباست، شهرهای کوهستانی این استان با آبشارهای زیبایی که دارند به خصوص در این فصل از سال به دلیل آب شدن برف کوه‌ها و پرآب شدن آبشارها جذابیت خاصی به این استان بخشیده و جاذبه گردشگری این استان به شمار می‌رود.

کردستان

کردستان

جنگل‌ها، باغ‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌های این استان در اردیبهشت‌ماه بسیار زیبا و چشم‌نواز است. کردستان در فصل بهار بسیار زیباست و اگر تاکنون فرصت سفر به این استان را به دست نیاورده‌اید حتماً آن را تجربه کنید.

کردستان در فصل بهار هوایی متعادل دارد و طبیعت آن بسیار زیباست.

کرمان

سفر به کرمان

در روی زمین نیست چو کرمان جایی

کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم

بهترین زمان سفر به کرمان اسفند تا اردیبهشت است چون نه از سرمای خشک زمستانی در آن خبری هست و نه از گرمای کویری. کرمان یکی از زیباترین شهرهای جنوب شرقی ایران است. این شهر به دلیل تاریخ طولانی و میراث فرهنگی و طبیعی بسیارش مشهور است و همه‌ساله در این فصل از سال میزبان گردشگران زیادی است. غروب‌های زیبای کرمان بسیار معروف است.

از سوی دیگر جشنواره موسیقی مقامی یکی از مهم‌ترین رویدادهای شهر و استان کرمان هم در فصل بهار برگزار می‌شود. / اعتمادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83265

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر