مسافران بخوانند؛

پیش بینی هوای شهرهای پرتردد نوروزی در ۵ و ۶ فروردین

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی، ریزش سنگ، لغزندگی و اختلال در ترددهای محورهای کوهستانی از روز دوشنبه تا اوایل صبح سه‌شنبه هفته جاری هشدار داد.

پیش بینی هوای شهرهای پرتردد نوروزی در ۵ و ۶ فروردین

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور، بارش باران در اکثر استان‌ها و بارش برف را در مناطق سردسیر کشور پیش‌بینی کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد که امروز(شنبه) در برخی نقاط غرب، شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده و وزش باد رخ دهد.

همچنین براساس اعلام این سازمان، روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های واقع در نوار غربی و جنوبی کشور و برخی نقاط کرمان، غرب استان‌های هرمزگان، یزد و اصفهان ابرناکی، بارش، وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ برای مناطق جنوبی کشور و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود. در این روز در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر ، شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش شدت خواهد داشت.

روز دوشنبه با توسعه سامانه در اکثر مناطق کشور به‌جز در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش رخ خواهد داد که در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، جنوب ایلام و همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

روز سه‌شنبه فعالیت سامانه در برخی نقاط استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شرق استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی خواهد بود و به‌تدریج سامانه از کشور خارج می‌شود.

همچنین بعدازظهر سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب کشور به‌ویژه آذربایجان غربی و کردستان ابرناکی و بارش باران و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

روز چهارشنبه با گذر موج از نوار شمالی کشور در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج شمال شرق کشور بارش و باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر، در استان‌های واقع در سواحل شمالی بارش رخ خواهد داد.

روز پنجشنبه تنها در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش خواهد بود.

قابل ذکر است روز یکشنبه در جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط مرکز کشور، دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای دوشنبه و چهارشنبه دریای خزر، یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه نیمه جنوبی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی مازندران نیز نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های محلی، ریزش سنگ، لغزندگی و اختلال در ترددهای محورهای کوهستانی از روز دوشنبه تا اوایل صبح سه‌شنبه هفته جاری هشدار داد.

هواشناسی مازندران امروز شنبه با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به عبور سامانه بارشی، منطقه اثر این سامانه جدید را سطح استان به ویژه در ارتفاعات اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و احتمال رعد و برق همراه باشد.

هواشناسی مازندران، احتمال جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، ریزش سنگ، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و احتمال آسیب به پوشش خزانه برنج و سازه های کم مقاوم را اثر مخاطره این سامانه ناپایداری جوی اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و مقاوم سازی پوشش خزانه های برنج، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و از صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و از اواخر وقت با افزایش ابر، روز یکشنبه نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و در مناطق ساحلی و جلگه ای با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران همراه خواهد بود.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای نیمه ابری تا ابری و از بعدازظهر به تدریج با بارندگی و وزش باد، کاهش دما و احتمال رعد و برق و در ارتفاعات نیز ابری و مه آلود با بارش باران و در مناطق مرتفع با بارش برف، وزش باد گاهی به نسبت شدید و کاهش دما و در روز سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد کاهی نسبت شدید پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و از اواسط روز ابری همراه با بارندگی و وزش باد گاهی شدید و کاهش دما و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز نیمه ابری در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، در دامنه ها با احتمال بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۰.۵ و بلده با ۱۲.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از چهار درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش بینی شده است و برای فعالیت های دریایی مناسب خواهد بود.

کد خبر ۸۴۰۵۷۸

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78791

ارسال نظر