حکم انضباطی برای بازی جنجالی پرسپولیس اعلام شد

پرسپولیسی‌ها با حکم کمیته انضباطی در بازی نیمه‌کاره مقابل تراکتور به برتری 3 بر صفر رسیدند.

حکم انضباطی برای بازی جنجالی پرسپولیس اعلام شد

پرسپولیسی‌ها با حکم کمیته انضباطی در بازی نیمه‌کاره مقابل تراکتور به برتری ۳ بر صفر رسیدند.تراکتور و پرسپولیس در یک بازی از هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که جدال آن‌ها به دلیل پرتاب اشیا از سوی برخی هواداران تراکتور تا دقیقه ۷۱ برگزار شد و بعد از آن با تصمیم داور بازی دو تیم زمین را ترک کردند تا بازی نیمه‌کاره به پایان برسد.

پرسپولیس-تراکتور بدون تماشاگر شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عصر امروز حکم خود را در مورد این بازی اعلام کرد و همانطور که انتظار می‌رفت نتیجه بازی 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد. در بخش اول این حکم که در مورد نتیجه بازی است، آمده: «در خصوص تخلفات باشگاه تراکتور تبریز مبنی بر پرتاب اشیاء (اعم از از سنگ و بطری آب)، استعمال لیزر و استفاده از الفاظ موهن از سوی تماشاگران منتسب و همچنین نقض اصول کلی رفتار از طریق ورود بیش از حد تماشاگران به ورزشگاه، باشگاه میزبان متعهد و مکلف می‌باشد تا بر اساس مقررات راجع‌به برگزاری مسابقات کلیه مقدمات لازم برای برگزاری مسابقه مطابق با استانداردهای امنیتی را فراهم نماید و صرف نظر از اینکه اعمال و رفتار خلاف قانون تماشاگران عمدی بوده یا غیر عمدی و یا اینکه ناشی از عدم سازماندهی مناسب مسابقه باشد، باشگاه میزبان مسئول هرگونه اعمال و رفتار تماشاگران و مسئول برقراری نظم و امنیت درون و بیرون ورزشگاه قبل از مسابقه حین مسابقه و بعد از مسابقه می‌باشد». باشگاه تراکتور به پرداخت 300 میلیون تومان هم محکوم شد. ضمن اینکه هر دو بازی فصل آینده پرسپولیس و تراکتور در لیگ برتر و همچنین اگر آن‌ها در جام حذفی مقابل هم قرار بگیرند، بدون تماشاگر برگزار خواهد بود.

محرومیت عالیشاه و آقایی

2 بازیکن پرسپولیس هم به دلیل رفتار خود در حین این بازی جنجالی محروم شدند؛ امید عالیشاه کاپیتان و سعید آقایی مدافع چپ این تیم با حکم کمیته انضباطی، 2 و یک جلسه محروم شده‌اند. برای محمد مسلمی پور و حامد پاکدل بازیکنان تراکتور و پرسپولیس هم جریمه 25 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است. در بخش آخر حکم کمیته انضباطی برای این بازی جنجالی، از رفتار سرمربی تراکتور و کاپیتان این تیم مهدی کیانی و همچنین رامین رضاییان مدافع راست پرسپولیسی‌ها تقدیر شده است.

پرسپولیسی‌ها که نایب قهرمانی آن‌ها در رقابت‌های این فصل قطعی شده بود، با کسب ۳ امتیاز بازی با تراکتور، فصل را با ۶۳ امتیاز و در فاصله ۵ امتیازی استقلال قهرمان به پایان رساندند. 

باشگاه تراکتور بعد از رای صادر شده توسط کمیته انضباطی، خیلی زود اعتراض خود را اعلام کرد. تبریزی‌ها خبر از پیگیری این پرونده در کمیته استیناف داده‌اند. آن‌ها معتقدند که حکم صادره، مصداق بی‌عدالتی بوده است.

منبع: فوتبال ۳۶۰

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94852

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر