رونمایی نکونام از بمب نقل و انتقالات استقلال

پس از رسمی شدن انتخاب جواد نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال، او درصدد تغییرات اساسی در ترکیب استقلال است.

رونمایی نکونام از بمب نقل و انتقالات استقلال

جواد نکونام، سرمربی استقلال پس از اینکه مراسم معارفه و ثبت قرارداد او انجام شد، کار خود را در باشگاه استقلال آغاز کرد. جواد نکونام، بازیکن اسبق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال تهران، با عقد قراردادی سرمربی باشگاه استقلال تهران شد و بالاخره تکلیف سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت مشخص شد. پس از رسمی شدن انتخاب جواد نکونام به‌عنوان سرمربی استقلال، باید منتظر تغییراتی در ترکیب استقلال بود؛ هرچند، گفته می‌شود دست جواد نکونام برای جذب بازیکنان جدید و حذف چند بازیکن استقلال چندان هم باز نیست. 

​بیشتر بخوانید: نکونام سکته زد!

جواد نکونام، سرمربی استقلال در نظر دارد که چند بازیکن مطرح را جذب کند تا آبی‌پوشان پایتخت، فصل جدید را با قدرت آغاز کنند. جواد نکونام، سرمربی استقلال لیست بازیکنان مدنظر خود را در ماراتن نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال، به مدیران این باشگاه ارائه کرد.

جواد نکونام سرمربی استقلال

پس از حضور جواد نکونام در راس کادر فنی استقلال، همه منتظرند تا هرچه زودتر، تکلیف اسکواد آبی‌ها برای لیگ بیست و سوم روشن شود. باشگاه استقلال هم درباره جواد نکونام نوشت: «جواد عزیز، به خانه خوش آمدی. آمدنت به استقلال به عنوان بازیکن همراه با جام بود، به امید بالای سر بردن جام قهرمانی، در کسوت سرمربی تیم آبی آسیا.»

بیشتر بخوانید: «عفو رهبری» شامل حال جواد نکونام شد

لیست خرید جواد نکونام اعلام شد

لیست خرید بازیکنان مدنظر سرمربی جدید استقلال مشخص شدند.

پس از اینکه جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران معرفی شد او لیست بازیکنان مدنظر خود را به مدیران این باشگاه اعلام کرد.

امیرحسین حسین‌زاده،‌ مسعود ریگی، فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان، یاسین سلمانی، محمد نادری و دو بازیکن خارجی( مهاجم و دروازه‌بان)  در لیست خرید استقلال جای گرفته‌اند.

جواد نکونام بعد از عقد قرارداد همکاری با استقلال برای دستیابی به موفقیت ناچار به اجرای تغییرات مدنظرش است. بخشی از این تغییرات به دگرگونی تاکتیکی و بازیکنان تیم بازمی‌گردد. همانطور که سرمربی تازه وارد استقلال در نشست معارفه‌اش گفت در مورد بازیکنان مدنظرش تصمیم گیری کرده است:

امیرحسین حسین زاده: بازیکن سابق استقلال که توانست با تیم ملی در تورنمنت کافا به مقام قهرمانی برسد در لیست خرید نکونام برای فصل آینده قرار دارد. حسین زاده بازیکن کنونی شارلروای بلژیک است و مسئولان استقلال باید با این تیم به مذاکره بپردازند.

مسعود ریگی: هافبکی که سابقه همکاری با استقلال را داشته و سبک بازی‌اش به نکونام در دوران بازیگری شباهت زیادی دارد. البته با توجه به حضور چشمی و مهدی مهدی پور کمتر کسی فکر می‌کرد ریگی جذب شود.

فرشاد احمد زاده یا احسان پهلوان: نکونام در فولاد با این دو بازیکن همکاری داشت. جالب اینکه آنها سابقه عضویت در پرسپولیس را دارند. با توجه به عملکرد احمدزاده و شرایط خوبی که در سپاهان برای او وجود دارد به نظر می‌رسد جذب او کمی بعید باشد.

یاسین سلمانی: قرارداد کاپیتان تیم امید با سپاهان به پایان رسیده است. از طرف دیگر کارشناسان سال‌هاست که می‌گویند استقلال بعد مجتبی جباری و سرور جپاروف خلاء بازی‌ساز خوب را داشته است. بنابراین سلمانی در لیست نکونام جای گرفته اما واکنش‌ها و رفتار کاپیتان تیم امید حکایت از علاقه او به پرسپولیس دارد. اگر به هر دلیلی جذب سلمانی امکان پذیر نباشد سعید واسعی دیگر گزینه‌ای است که نکونام قبلا با او کار کرده و علاقه این بازیکن به استقلال، می‌تواند در انتقالش تاثیرگذار باشد.

محمد نادری: مدافع چپی که سابقه بازی در تراکتور، پرسپولیس و استقلال را دارد و در کارنامه‌اش بازی در تیم خارجی هم ثبت شده است. با این اوصاف نشان می‌دهد نکونام قصد دارد سمت چپ دفاع تیمش را ترمیم کند.

مهاجم خارجی: سرمربی تازه وارد استقلال برای تقویت فاز هجومی خود درخواست عقد قرارداد با مهاجم خارجی را دارد. با توجه به علاقه نکونام برای همکاری با بازیکنان لالیگایی بعید نیست که چنین اتفاقی رقم بخورد.

دروازه‌بان خارجی: حتی پیش از حضور نکونام شائبه‌هایی درباره سرنوشت سنگربان استقلال در فصل بیست و سوم وجود داشت. درباره خروج حسینی حرف و حدیث فراوان است اما در صورت جدایی کاپیتان فصل پیش آبی‌پوشان جذب دروازه‌بان خارجی در برنامه‌های نکونام وجود دارد.

کدام بازیکنان استقلال در لیست خروجی جواد نکونام هستند؟

جواد نکونام، سرمربی استقلال در فهرست خرید خود نام بازیکنانی همچون عارف آقاسی، امیرحسین حسین‌زاده، مسعود ریگی، یاسین سلمانی و رضا اسدی را قرار داده و همچنین دروازه‌بان و مهاجم خارجی را نیز مد نظر قرار داده است.

نگاه‌ها به این سمت‌و‌سو دوخته شده که چه بازیکنانی در لیست خروجی جواد نکونام قرار می‌گیرند؟!

معمولاً نام‌هایی که درباره لیست خروج منتشر می‌شود، نزدیک به واقعیت است و تجربه ثابت کرده است که برخی از بازیکنانی که با قاطعیت درباره جدایی‌شان صحبت به میان می‌آید، در نهایت در باشگاه باقی خواهند ماند.

در واقع اجرای برنامه خروج بازیکنان از لیست باشگاه، منوط به موفقیت در جذب بازیکنان جدید است و هر اندازه یک باشگاه در عقد قرارداد با بازیکنان جدید به موفقیت برسد، به موازات آن بازیکنان مازاد از لیست کنار گذاشته خواهند شد.

اما به طور قطع برخی بازیکنان هستند که نبودشان به استقلال بیشتر کمک خواهد کرد و باشگاه باید فی‌الفور نام آنها را از فهرست خارج کند تا جا برای جذب بازیکنان جدید باز شود.

در روزهای گذشته زمزمه خارج شدن نام سیدحسین حسینی و عارف غلامی هم به گوش رسیده  است اما هرگز نمی‌توان با قاطعیت درباره خارج شدن نام این دو بازیکن از استقلال حرفی به میان آورد؛ به این دلیل که در پروسه کنار گذاشتن این دو بازیکن به طور قطع نحوه خرید در بازار نقل و انتقالات مهم است. ضمن اینکه نکونام در پست دروازه‌بانی بیشتر روی جذب خارجی تأکید دارد و احیاناً اگر عارف آقاسی به استقلال بیاید، تأثیری در وضعیت عارف غلامی نخواهد داشت و این خرید به رقابت در خط دفاع منجر خواهد شد.

برخی بازیکنان اما کارآیی لازم را برای استقلال نداشتند. علیرضا رضایی، دروازه‌بان دوم آبی‌ها در همین دست بازیکنان است. در کنار او محمدحسین زواری و امید حامدی‌فر نیز همین وضعیت را دارند و به احتمال زیاد این بازیکنان بدون در نظر گرفتن ورودی‌ها از فهرست خارج خواهند شد.

آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده نیز در میان بازیکنان فصل بعد استقلال بعید است جایی داشته باشند. جسته و گریخته، نکونام به موضوع کنار گذاشتن این بازیکنان اشاره کرده است اما باید توجه داشت که شهباززاده با استقلال قرارداد دارد و راضی کردن او نیز به سادگی ممکن نخواهد بود.

دیگر بازیکنی که ممکن است در استقلال نباشد، ارسلان مطهری است. اما خارج کردن نام مطهری قطعاً مستلزم جذب بازیکن ایده‌آل در پست مهاجم است و با توجه به اینکه ممکن است محبی و قایدی نیز از استقلال جدا شوند، خالی کردن خط حمله استقلال حرفه‌ای نیست و اگر این باشگاه بتواند بازیکنانی بهتر از مطهری را به خدمت بگیرد، آنگاه باید اقداماتی در راستای کنار گذاشتن نام این بازیکن انجام دهد.

آنچه مسلم است، در نقل و انتقالات ابتدا باید ورودی‌های استقلال مشخص شوند اما با یک رویکرد منطقی می‌توان برخی بازیکنان را نیز به‌دلیل عدم کارآیی پیش از آنکه ورودی‌ها مشخص شوند از فهرست کنار گذاشت اما به شرط آنکه اقدامات اولیه در راستای توافق با ورودی‌ها انجام شده باشد و استقلال بتواند به سادگی جای خالی رفته‌ها را پر کند.

البته در این میان برخی بازیکنان مانند رضا میرزایی هم هستند که به‌دلیل مصدومیت جایی در فهرست نخواهند داشت و شاید نه فقط به طور مقطعی بلکه به طور دائمی از لیست کنار گذاشته شوند.

به هر حال دست نکونام برای حذف بازیکنان استقلال چندان هم باز نیست. استقلال با همین بازیکنان تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی بود و در جام حذفی نیز تا فینال صعود کرد که این روند نشان می‌دهد مجموعه کنونی عملکرد مطلوبی داشته و چندان بد کار نکرده است اما به هرحال در همین تیم نیز می‌شود تغییراتی در راستای بهبود اوضاع ایجاد کرد.

پست جواد نکونام خطاب به طرفداران استقلال

جواد نکونام با انتشار پستی از هواداران استقلال تشکر کرد.

نشست خبری سید حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال و مراسم معارفه سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه، جواد نکونام روز چهارشنبه «۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲» برگزار شد. 

حالا جواد نکونام با انتشار پستی هواداران استقلال را خطاب قرار داده و از آنها تشکر کرده است.

جواد نکونام سرمربی استقلال

مثلث فولادی استقلال در انتظار جواد نکونام

سه بازیکن استقلال سابقه کار کردن با جواد نکونام در باشگاه فولاد را در کارنامه دارند.

جواد نکونام، بازیکن اسبق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال تهران با عقد قراردادی سرمربی باشگاه استقلال تهران شد.

با حضور جواد نکونام در راس کادر فنی آبی های پایتخت همه منتظرند تا هرچه زودتر تکلیف اسکواد آبی ها برای لیگ بیست و سوم روشن شود.

در بین بازیکنان کنونی استقلال، آرش رضاوند، زبیر نیکنفس و صالح حردانی، سه بازیکنی هستند که پیش از این در ترکیب فولاد زیر نظر جواد نکونام بازی کرده و از تفکرات تاکتیکی و انضباطی این سرمربی آگاهی و شناخت کافی را دارند.

حالا باید دید در شروع تمرینات استقلال برای لیگ بیست و سوم، این سه بازیکن تا چه اندازه می توانند در مختصات تاکتیکی نکونام جای خود را پیدا کرده و برای آبی‌های پایتخت به میدان بروند.

بازیکنانی که البته هر سه در زمان حضور در فولاد، مورد توجه ویژه نکونام قرار داشتند و از بازیکنان کلیدی این سرمربی محسوب می شدند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93600

ارسال نظر