درگیری جنجالی در مسابقات تیم ملی ووشوی زنان توسط یک مرد | ماجرا چه بود؟

فردی پس از اطلاع از شکست فرزندش در مسابقات ووشوی انتخابی تیم ملی ووشوی زنان، با حضور در مقابل درب ورودی سالن مسابقات، با مسئولان کمیته برگزاری درگیر شد.

درگیری جنجالی در مسابقات تیم ملی ووشوی زنان توسط یک مرد | ماجرا چه بود؟

مسابقات تیم ملی ووشوی زنان در سیستان و بلوچستان خبرساز شد. جزئیات درگیری یک مرد در مسابقات تیم ملی ووشوی زنان توسط یک مرد اعلام شد. پس از اقدام جدید و جنجالی مرد حاشیه‌ساز ووشو در جریان مسابقات انتخابی تیم ملی ووشوی زنان در سیستان و بلوچستان، فدراسیون بیانیه داد. 

فدراسیون ووشو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فردی پس از اطلاع از شکست فرزندش در مسابقات ووشوی انتخابی تیم ملی  ووشوی زنان، با حضور در مقابل درب ورودی سالن مسابقات، با مسئولان کمیته برگزاری درگیر شد.»

مردی که سال گذشته برای ووشو در جریان رقابت‌های قهرمانی کشور حاشیه‌ساز شده بود، این بار در سیستان و بلوچستان در اعتراض به شکست دختران خود اقدام به حاشیه‌سازی کرد.

مردادماه سال پیش بود که «احسان ده پهلوان» پدر چند دختر ووشوکار از استان همدان در جریان مسابقات قهرمانی کشور با خواهران منصوریان درگیر شد و حواشی زیادی ایجاد کرد. حواشی که منجر به تشکیل کمیته انضباطی و صدور رأی شد. حالا به فاصله یک سال همان فرد دوباره و این بار در زاهدان حاشیه ساز شده است.

رقابت‌های ووشوی قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان در حال برگزاری است. در حاشیه رقابت‌های روز گذشته، درگیری شدیدی بین وی با عوامل برگزاری و برخی داوران شکل گرفت که کار به ورود نمایندگان حراست و بازداشت کشیده شد.

فدراسیون ووشوی ایران در همین رابطه با صدور بیانیه‌ای عنوان داشت: «عصر روز سه‌شنبه «۳۰ خردادماه ۱۴۰۲» و در حاشیه برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان و رده‌های سنی دختران، پدر یکی از ووشوکاران پس از اطلاع شکست فرزندش، با حضور غیرمجاز و غیر قانونی در درب ورودی سالن محل برگزاری مسابقات، ضمن هتاکی و فحاشی، به سمت مسئولان کمیته برگزاری مسابقات فوق‌الذکر حمله‌ور می‌شود. پس از ایجاد این درگیری در بیرون سالن مسابقات، بلافاصله مسئولان حراست و نیروی انتظامی حاضر در محل مداخله کرده و به این اتفاق پایان می‌دهد.

متأسفانه این فرد خاطی (احسان ده پهلوان) پیش‌تر در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان و رده‌های سنی دختران سال گذشته (۱۴۰۱) که در محل آکادمی ملی ووشو برگزار شد بود، چنین اقدامی را تکرار کرده بود که پس از اظهار ندامت و پشیمانی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون ووشو به مدت ۳ سال از حضور در ورزشگاه و کلیه فعالیت‌های مرتبط با ووشو و جبران کلیه خسارات وارد شده محروم شده بود.»

همچنین پس از شکایت رسمی فدراسیون ووشو از این فرد خاطی به دلیل اتفاقات یاد شده در سال گذشته، بنا به حکم دادگاه کیفری دو مجتمع قضائی قدس تهران (جزایی سابق)، به خاطر تخریب به ۷ ماه حبس و بخاطر اخلال در نظم به ۸ ماه حبس تعزیری درجه ۶ و همچنین ۲۷ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

فدراسیون ووشو، اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، هیأت ووشو استان سیستان و بلوچستان، ضمن محکوم کردن حرکت و اقدام این فرد خاطی ضمن بررسی دقیق موضوع و دریافت گزارشات مربوطه مراتب را با جدید تمام و تا اجرایی شدن حکم و اخذ حکم جدید از مجرای قضائی پیگیری خواهد کرد.

منبع: اطلاعات

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93366

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر