خبر داغ از سرمربی جدید استقلال و بمب نقل و انتقالات استقلالی‌ها

زمان معرفی سرمربی جدید استقلال و لیست نقل و انتقالات آبی‌پوشان پایتخت اعلام شد.

خبر داغ از سرمربی جدید استقلال و بمب نقل و انتقالات استقلالی‌ها

استقلال که فصل گذشته را با حواشی و مشکلات بسیاری به پایان رساند، برای فصل جدید، برنامه‌های جدیدی دارد. زمان معرفی سرمربی جدید استقلال و آخرین وضعیت بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال مشخص شد. آخرین وضعیت نقل و انتقالات استقلال و جذب بازیکنان جدید در این تیم اعلام شد.

استقلال

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال به زودی به دوبی سفر خواهد کرد. سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در این سفر با دو مربی از آمریکای جنوبی که یکی از آن‌ها برزیلی است برای سرمربیگری آبی‌ها مذاکره خواهد کرد.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی فصل گذشته استقلال دیروز با انتشار پستی در فضای مجازی از سرمربیگری آبی‌پوشان خداحافظی کرد.

ساپینتو رسما از استقلال جدا شد

ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال ضمن اعلام خبر جدایی اش از این باشگاه گفت: اعتماد به هیات مدیره کاهش یافته بود و ادامه کار در این شرایط را غیر ممکن می‌دانم.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال با انتشار پیامی از استقلال خداحافظی کرد. در پیام ساپینتو آمده است:

«امروز با استقلال خداحافظی کردم، باشگاهی که تبدیل به خانه دوم شده است. سفر ما با پیروزی‌هایی همراه بود که مهم‌ترین آن اولین قهرمانی ما در سوپرجام بعد از ۷۵ سال بود. فوتبال نفس گیر و حمله مهیب ما میراثی ماندگار از خود گذشتگی و مقاومت به جا گذاشت، میراثی که امیدوارم در سال‌های آینده همچنان بر روی آن ساخته شود.

با این حال، من با چالش‌هایی روبه رو شده‌ام که دیگر نمی‌توان آنها را نادیده گرفت - بی احترامی برخی از حریفان، سختی هشت ماهه بدون دستمزد، و تصمیمات مشکوک داوران، مسئولان و کمیته انضباطی.

برخلاف آنچه نشان داده می‌شود، من پیشنهاد قابل توجهی از باشگاه دریافت نکرده یا رد نکرده‌ام. پیوند اعتماد با هیئت مدیره کاهش یافته است. در نتیجه، تصمیم گرفتم به دنبال راهی متفاوت باشم.

طبق قولی که داده بودم، تا آخر برای تیممان به طور خستگی ناپذیر جنگیدم. متأسفانه، این وضعیت مستلزم مداخله قانونی برای حل و فصل است، قدمی که من هرگز نمی‌خواستم بردارم. لطفاً بدانید، این تصمیم بازتابی از احساسات من نسبت به باشگاه یا هواداران وفادار آن نیست. این اقدامی است که برای اصلاح یک اشتباه و تأمین عدالت برداشته شده است.

از هر یک از شما - هواداران، بازیکنان و حامیان تشکر می‌کنم. متأسفانه به دلیل شرایط فعلی مدیریت باشگاه، ادامه کار را غیرممکن می دانم. این خداحافظی نتیجه تأمل جدی و اتفاقات اخیر است. امیدوارم در شرایط مختلف بتوانیم یک بار دیگر برای باشگاه فوق العاده خود متحد شویم. با آرزوی موفقیت برای استقلال. باشد که به اوج خود ادامه دهد.»

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال گفته بود که تا روز پنجشنبه (فردا) برای اعلام نتیجه مذاکرات از سوی ساپینتو و تمدید قرارداد این مربی پرتغالی منتظر می‌ماند.

با اعلام خداحافظی ساپینتو به نظر می‌رسد استقلال حالا سراغ گزینه‌های دیگر می‌رود.

گفته می‌شود ساپینتو از آپوئل قبرس و الغرافه قطر پیشنهاد کار دارد.

سرپرست باشگاه استقلال آخرین وضعیت نقل و انتقالاتی این باشگاه را تشریح کرد و با بیان اینکه ابوالفضل جلالی هنوز قراردادش را فسخ نکرده است، گفت: باید تا پنجشنبه سرمربی تیم را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: خبر مهم برای استقلالی‌ها | کریمی تکلیف ساپینتو را مشخص کرد

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال آخرین وضعیت انتخاب سرمربی جدید و همچنین قرارداد بازیکنان این تیم را تشریح کرد.

قایدی، لیونل مسی استقلال است

کریمی در خصوص آخرین وضعیت مهدی قایدی که گفته می‌شود، باید به تیم شباب الاهلی امارات بازگردد، گفت: قایدی بازیکن قرضی است.

آن موقع که نباید این بازیکن را می‌دادند، دادند. حیف بود. همیشه گفته‌ام قایدی مسی است و نباید او را می‌دادند. او را قرضی گرفتیم و باید امسال برگردد به تیمش. داریم مذاکره می‌کنیم.

او ادامه داد: این مشکل من نیست. باید بروم صحبت کنم. با ارتباط خوبی که با باشگاه الاهلی دارم باید صحبت کنم. قایدی باید به الاهلی برگردد و بعد ما برویم صحبت کنیم تا تصمیم بگیرند قایدی به استقلال برگردد یا نه. دست من یا هرکسی که پشت میز مدیریت استقلال بنشیند، نیست. نگاه اولیه مسئولان الاهلی مثبت بود. ببینیم تا بعد چه می‌شود.

استقلال

جذب محبی در نقل و انتقالات استقلال

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در خصوص محمد محبی که از باشگاه سانتاکلارا پرتغال به صورت قرضی به استقلال آمده بود، تاکید کرد: برای جذب دائمی محبی باید ۶۰۰ هزار دلار به سانتاکلارا بدهیم تا متعلق به ما بشود. با وکیل محبی صحبت کردم.

کریمی در خصوص اینکه آیا با سقوط سانتاکلارا از لیگ پرتغال این مبلغ کمتر نمی‌شود؟ اظهار کرد: خیر باید ۶۰۰ هزار دلار بدهیم. عصر سه شنبه (امروز) با وکیل او جلسه دارم. تلاش می‌کنیم که بماند. قرارداد خودش هم جدا است.

سیلوا به استقلال برمی‌گردد

کریمی درباره وضعیت سیلوا مدافع برزیلی که گفته می‌شد هنوز در ایران است، اظهار کرد: خیر او ایران نیست.

سرپرست باشگاه استقلال گفت: بلیتش را گرفتم و پنجشنبه با خانواده اش دبی بود. او بر می‌گردد. سیلوا با ما قرارداد دارد که ۵۰۰ هزار دلار است.

واکنش به فسخ مدافع خبرساز استقلال

ابوالفضل جلالی، مدافع چپ استقلال بازیکنی بود که خبر فسخ قراردادش با این باشگاه بعد از فینال جام حذفی منتشر شد.

گفته می‌شود جلالی مدنظر باشگاه پرسپولیس قرار دارد. کریمی در واکنش به این موضوع گفت: جلالی هنوز فسخ نکرده است. من در جریان نیستم. با ایشان هم قرار جلسه گذاشتم.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از قراردادهای بسته شده در استقلال در فصل گذشته تاکید کرد: قراردادهایی که واقعاً بسته شده است، جای تاسف دارد. یک بازیکن قراردادش ۵۰۰ میلیون بود که ۵ میلیارد بسته بودند.

جزئیات تمدید قرارداد ریکاردو ساپینتو با استقلال

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال همچنین به مذاکراتش با ساپینتو برای فصل بعد اشاره کرد و افزود: دو هفته پیش در هتل آزادی با ساپینتو جلسه داشتم و آن را رسانه‌ای نکردم. از ساپینتو هم خواستم رسانه‌ای نشود.

ساپینتو یکسری شرایط را گفت و درخواست کرد در دبی با مدیر برنامه‌اش جلسه داشته باشم. با او هم صحبت کردم و گفتند برای بستن قرارداد به تهران می آیند. وکیل ساپینتو حدوداً دو هفته پیش به تهران آمد و اولین جلسه را داشتیم. ساپینتو یکسری تقاضا داشت. تمدید قراردادش ۷۲۰ هزار یورو بود. پاداش ۱۰۰ هزار یورو و برد در هر بازی هم ۱۵۰۰ یورو در نظر گرفته بود. این قرارداد را فصل قبل بسته بودند که گفتیم اوکی.

کریمی ادامه داد: ساپینتو درخواست داشت در قرارداد جدیدش ۲۰۰ هزار یورو اضافه‌تر به علاوه ۲۰۰ هزار یورو پاداش و همینطور ۲۵۰۰ یورو به ازای برد در هر مسابقه بگیرد. گفتیم برای این پاداش‌ها مشکلی نیست ولی روی ۲۰۰ هزار یورو اعتراض داشتم چون گفتم قراردادت ۷۲۰ هزار یورو است. به ساپینتو گفتم اگر سال بعد ما را قهرمان کنید، یک پاداش برایت در نظر می‌گیریم. سه چهار روز زمان برد. گفتند شرایطش را ندارم و یکی، دو روز صبر کنید. وکیلش هم تهران بود. در روز دربی پیام دادم اگر قرار است این اتفاق رخ بدهد، بیاید و قراردادش را امضا کند. ما پیگیر قرارداد بودیم.

گزینه اول، دوم و سوم استقلال، ساپینتو است

کریمی با بیان اینکه نمی‌داند چه کسانی به ساپینتو مشاوره می‌دهند، گفت: ساپینتو بعد از دربی هم مسافر بود و گفت می‌روم به خانواده‌ام سر بزنم. 

جلسه‌ای با وکلیش که هنوز در تهران هستند، جلسه داشتم. گفتم گزینه اول، دوم و سوم ما ساپینتو است. اگر مایل است، بیاید همان قراردادی که داریم را امضا کنند و تیم را ببندد. قرار شد تا یکی دو روز آینده به ما اعلام کنند که بر می‌گردند یا نه. من ۲۰۰ هزار یورو اضافه را نپذیرفتم چون با هزینه‌های دیگرش نزدیک به یک میلیون یورو می‌شد. گفته بود قراردادش دو یا سه ساله باشد.

استقلال

معرفی سرمربی استقلال تا پنجشنبه؛ با ساپینتو و بدون ساپینتو!

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال اظهار کرد: اگر من در استقلال باشم، تا آخر هفته فرصت دادیم مربی معرفی شود چه ساپینتو باشد چه مربی بعدی. یک کارگروه داریم که دارند کار می‌کنند. باید در این چند روز مشخص بشود. اگر ساپینتو نشود، حتماً باید تا پنجشنبه مربی را معرفی کنیم و تیم بسته بشود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90704

ارسال نظر