احتمال رسیدن پرسپولیس به لیگ آسیا چقدر است؟

پرسپولیس برخلاف رقیب سنتی‌اش در آستانه کسب مجوز حرفه‌ای قرار دارد.

احتمال رسیدن پرسپولیس به لیگ آسیا چقدر است؟

پرسپولیس برخلاف رقیب سنتی‌اش در آستانه کسب مجوز حرفه‌ای قرار دارد.

مدیران پرسپولیس برخلاف همکاران استقلالی خود از چند ماه قبل برای کسب پروانه فعالیت حرفه‌ای جلساتی را برگزار کردند و از موانع زیادی که قبل‌تر ای‌اف‌سی به آنها گوشزد کرده بود عبور کردند و حالا در آستانه کسب مجوز و حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین، درویش چند ماه قبل از محمدی و حسینی و لشگری و دیگر ارکان حقوقی و اقتصادی و ورزشی باشگاه نهایت استفاده را کرد و در دهم فروردین تمامی مدارک مورد نظر بارگذاری شد.

در این بین حسینی معاون امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس وظیفه بازبینی و تایید و بارگذاری مدارک باشگاه را بر عهده داشت و توافق با نماینده علی علیپور بازیکن اسبق این تیم از جمله مذاکرات مثبت مسئول حقوقی باشگاه بود که به سرانجام رسید.

در همین راستا از باشگاه پرسپولیس خبر رسیده که قسط دوم بدهی به رادوشوویچ هم آماده پرداخت است و مشکلی در نحوه انتقال ارز هم وجود ندارد تا خیال هواداران این تیم از یک ابربدهی دیگر راحت شود!

اما محمدی، یکی دیگر از معاون‌های درویش که از سه چهار ماه قبل مشغول بررسی مدارک آکادمی و بزرگسالان باشگاه بود، پس از جمع‌بندی‌های مورد نظر مدارک را برای ای‌اف‌سی بارگذاری کرد.

معاون ورزشی پرسپولیس ضمن بررسی و پیگیری مدارک پزشکی تیم‌های آکادمی و بزرگسالان  ماموریت برگزاری منظم کلاس‌هایی را که ای‌اف‌سی درخواست کرده بود بر عهده داشت. کلاس هایی که در خصوص نژادپرستی و داوری و دوپینگ در فوتبال برگزار شد و در رده‌های مختلف بازیکنان باشگاه در آن حضور داشتند.

محمدی برای آموزش بازیکنان از چند مدرس دعوت به همکاری کرده بود.

اما برگزاری کلاس‌های آموزشی و دریافت مدارک پزشکی و تعیین تکلیف وضعیت بدهی‌های باشگاه بخشی از نقص‌هایی بود که ای‌اف‌سی به باشگاه پرسپولیس گرفته بود. یکی از مهم‌ترین ایرادات در خصوص اخذ پروانه حرفه‌ای به موضوع مالکیت این باشگاه مرتبط می‌شد. پرسپولیس و استقلال سال‌های سال است که زیر نظر دولت اداره می‌شوند و با اینکه سال‌هاست از طرف مجلس از ردیف دریافت بودجه کنار گذاشته شده‌اند، با این حال دولت در تصمیمات کلان برای این دو باشگاه نقش مهمی دارد.

اگرچه در سالی که گذشت بخشی از سهام این دو باشگاه به مردم واگذار شد با این حال هنوز درصد زیادی از مالکیت در اختیار دولت است. پرسپولیسی‌ها در این زمینه هم مدارکی را که اثبات می‌کند در حال خارج شدن از زیر چتر دولت است بارگذاری کردند و حالا منتظر هستند تا نتیجه مدت‌ها تلاش خود را ببینند. یکی از نکاتی که مدیران پرسپولیس را به دریافت مجوز حرفه‌ای امیدوار کرده ارسال مدارک در زمان مورد نظر ای‌اف‌سی است.

بارگذاری به‌موقع مدارک مورد نیاز در موعد مقرر نشان می‌دهد مدیران پرسپولیس مصمم‌تر از مدیران استقلال پیگیر حضور در رقابت‌های آسیایی هستند. آنچه مشهود است، اگرچه بنا بر اعلام فتح‌الله‌زاده استقلال هم هنوز شانس گرفتن مجوز حرفه‌ای را دارد، درویش با پیگیری‌های مستمر در این بخش از همتایش پیشی گرفته و شانس پرسپولیس برای دریافت مجوز حتی بیشتر از سایر تیم‌های لیگ برتری است.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80302

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر