پیراهن شماره ۱۰ تمام شد، لطفا سوال نفرمایید!

پیراهن شماره ۱۰ آرژانتین (مسی) تمام شده... لطفا سوال نفرمایید! این شرایط در همه جای جهان، از بوئنوس آیرس گرفته تا مادرید، دوحه، توکیو و... حکمفرماست. البته در این میان شاهد تولیدات دیگری با محوریت مسی نیز هستیم.

پیراهن شماره ۱۰ تمام شد، لطفا سوال نفرمایید!

درخواست بی‌سابقه پیراهن‌های آرژانتین با نام و شماره مسی، کمپانی آدیداس را با چالشی بزرگ روبرو کرده است.

پیراهن‌های لیونل مسی در سراسر جهان به فروش رفته و اگر برای خرید آن در حال حاضر پای به یکی از فروشگاه‌های رسمی آدیداس بگذارید با این پیام روبرو خواهید شد: پیراهن شماره ۱۰ آرژانتین (مسی) تمام شده... لطفا سوال نفرمایید! این شرایط در همه جا، از بوئنوس آیرس گرفته تا مادرید، دوحه، توکیو و... حکمفرماست.

لیونل مسی

از کوچکترین تا بزرگترین سایز، زنانه یا مردانه هیچ فرقی نمی‌کند، موجودی پیراهن لئو در همه فروشگاه‌ها ته کشیده است. راهیابی آرژانتین به فینال جام جهانی و درخشش مسی در این تورنمنت، باعث افزایش سرسام آور فروش پیراهنی شده است که قبلاً یکی از محبوب‌ترین پیراهن‌ها در سراسر جهان بود.

آرژانتین مدت‌هاست که جواهری در تاج و تخت آدیداس به شمار می‌رود. هیچ تیم ملی دیگری وجود ندارد که برند آلمانی را بپوشد و چنین تأثیر جهانی مشابهی داشته باشد. البته در چنین آشفته بازاری، تولید و فروش پیراهن‌های تقلبی هم به اوج رسیده است. فدراسیون فوتبال آرژانتین واکنشی محافظه کارانه با این تخلف داشت.

در بیانیه AFA آمده است: ما نمی‌توانیم کاری در این مورد انجام دهیم، اگرچه به نفع ما است که بیشتر بفروشیم، ولی این موضوع مربوط به آدیداس است و مشکلاتی در کشور وجود دارد که آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مانند موانع واردات و کمبود نیروی انسانی و درخواست زیاد مردم. 

آدیداس هم که نمی‌خواهد چنین بازار بی نظیری را به راحتی از دست بدهد توضیح می‌دهد که افزایش تولید یک شبه برای پر کردن جای خالی محصولی که می‌دانست خیلی خوب به فروش می‌رسد غیرممکن است، اما نه به اندازه سقوط جهانی در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین.

کارگران این برند آلمانی بیشتر از ساعت کاری معمول کار می‌کنند تا در صورت قهرمانی آرژانتین در جام جهانی در روز یکشنبه، لباس این تیم و مسی در تمامی نقاط جهان در اسرع وقت در دسترس قرار گیرد. علاوه بر این، پیراهن‌هایی برای جشن احتمالی با طرحی شخصی‌تر از چهره مسی در صورت قهرمانی در جام جهانی آماده می‌شود.

البته در این میان شاهد تولیدات دیگری با محوریت مسی نیز هستیم. جمله معروف «به چی نگاه می‌کنی احمق» لئو که بعد از بازی یک چهارم نهایی آنرا گفت و کلی صدا کرد، اینک به یک تجارت جهانی تبدیل شده و شاهد عرضه کالا‌هایی مثل تیشرت، لیوان، گرمکن، کوله پشتی و زیر انداز با این متن هستیم!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60446

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر