شکست سنگین ایران مقابل انگلیس

دو تیم فوتبال ایران و انگلیس در دومین دیدار جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه بین المللی خلیفه مقابل هم قرار گرفتند.

شکست سنگین ایران مقابل انگلیس

 در دومین دیدار از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دو تیم ایران و انگلیس از گروه B رقابت‌های جام جهانی قطر به مصاف هم رفتند.

انگلیس 6 - ایران 2

داور: رافائل کلاوس (برزیل)

ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، میلاد محمدی، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش، علی کریمی، احمد نوراللهی و مهدی طارمی.

ترکیب انگلیس: جردن پیکفورد، کیرن تریپیر، هری مگوایر، جان استونز، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگهام، میسن مونت، بوکایو ساکا، رحیم استرلینگ و هری کین.

گزارش زنده این دیدار را در ادامه می‌خوانید:

در دقیقه ۸ سانتر هری کین و ضربه مگوایر به شکل خطرناکی به بیرون رفت. 

۶ دقیقه توقف بازی بابت مصدومیت بیرانوند

علیرضا بیرانوند در اثر برخورد با سید مجید حسینی به سختی مصدوم شد. بینی بیرانوند در این صحنه شکست و نزدیک به ۶ دقیقه بازی متوقف بود. سید حسین حسینی در این دقایق در حال گرم کردن بود و به نظر حضورش در زمین جدی می‌رسید اما بیرانوند در نهایت در زمین ماند.

دقیقه ۱۷: تعویض اجباری علیرضا بیرانوند

یک دقیقه بعد از شروع بازی علیرضا بیرانوند به روزبه چشمی اعلام کرد که نمی‌تواند در زمین بازی باقی بماند. به این ترتیب اولین تعویض تیم ملی به اجبار صورت گرفت و سید حسین حسینی به جای بیرانوند به زمین بازی آمد.

 بیرانوند

دقیقه ۲۴: علیرضا جهانبخش با خطا روی پای لوک شاو اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه ۳۲: هری مگوایر روی دومین کرنر انگلیسی بار دیگر خطرناک ظاهر شد و ضربه سرش به تیر دروازه برخورد کرد

دقیقه ۳۵: گل اول برای انگلیس

سرانجام انگلیس روی ارسال‌هایش به گل رسید. جود بلینگهام با یک ضربه سر زیبا دروازه ایران را باز کرد تا بازی در دقیقه ۳۵ یک بر صفر به نفع انگلیس شود.

.دقیقه ۴۳: انگلیس ۲ - ایران ۰

روی ارسال دقیقه ۴۳ لوک شاو، هری مگوایر با یک ضربه سر توپ برا برای باکایو ساکا آماده کرد و ضربه والی این بازیکن پس از برخورد با طارمی به زیر طاق دروازه رفت تا حسینی برای دومین بار توپ را از درون دروازه خارج کند.

دقیقه ۴۵: گل سوم برای انگلیس

درحالی که به وضوح شیرازه بازی ایران از هم پاشیده، روی سلسله‌ای از اشتباهات فردی هری کین با ارسال یک پاس عرضی، رحیم استرلینگ را در مقابل دروازه با حسینی تک به تک کرد تا این بازیکن با ضربه‌ای سرضرب گل سوم را وارد دروازه ایران 

آغاز نیمه دوم با سه تعویض

تیم ملی ایران نیمه دوم را با سه تعویض آغاز کرد. محمدحسین کنعانی، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده به زمین آمدند و روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش و علی کریمی از ترکیب بیرون رفتند.

دقیقه ۶۲: گل چهارم انگلیس و گل دوم ساکا

بوکایو ساکا در دقیقه ۶۲ بازی بعد از چندبار سر توپ زدن در محوطه جریمه با یک ضربه زمینی دروازه ایران را برای چهارمین بار باز کرد

۶۵: گل زیرطاقی طارمی به انگلیس

مهدی طارمی در شصت و پنجمین دقیقه مسابقه توانست روی حرکت ترکیبی خوبی که از سمت راست و توسط محرمی آغاز شده بود، روی پاس علی قلی‌زاده دروازه پیکفورد را با یک ضربه زیرطاقی باز کند.

دقیقه ۷۱: گل پنجم برای انگلیس

مارکوس رشفورد توانست روی پاس عرضی هری کین با اولین لمس توپش دروازه ایران را برای پنجمین بار باز کند.

دقیقه ۹۰: گل ششم برای انگلیس

جک گریلیش دومین بازیکن تعویضی تیم ملی انگلیس ششمین گل این تیم را به ثمر رساند تا سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران رقم خورد

دقیقه ۹۵: سردار به تیر زد

بعد از مدت‌ها تیم ملی صاحب یک موقعیت شد. سردار آزمون در موقعیت تک به تک توپ را به تیر دروازه کوباند.

مهدی طارمی دبل کرد

مهدی طارمی بعد از اعلام خطای پنالتی روی مرتضی پورعلی‌گنجی پس از بازبینی ویدیویی تصویر، با گل کردن توپ به اولین دوگله تاریخ ایران در جام های جهانی تبدیل شد

پایان بازی با نتیجه ۶-۲ به نفع انگلیس

بازی با نتیجه ۶-۲ به نفع انگلیس به پایان رسید. ایران دو بازی دیگر مقابل ولز و آمریکا هم دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 55085

ارسال نظر