عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس | مشکل سرخابی‌ها برای حضور در آسیا حل می‌شود؟

آخرین وضعیت خصوصی سازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس تشریح شد.

عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس | مشکل سرخابی‌ها برای حضور در آسیا حل می‌شود؟

 علی رغبتی معاون وزیر ورزش و جوانان درباره آخرین وضعیت خصوصی سازی ۲ باشگاه بزرگ پایتخت اظهار کرد: در بهمن ماه سال جاری فرایند خصوصی سازی با عرضه اولین بلوک سهام هر ۲ باشگاه در فرابورس آغاز می‌شود و امیدواریم این اتفاق آغازی برای تبدیل شدن تیم‌ها از دولتی با باشگاه‌های خصوصی باشد.

او ادامه داد: این موضوع را وزیر ورزش برای AFC شرح دادن که سازمان خصوصی سازی در ایران چنین تصمیمی گرفته است و این موضوع حتمی است. البته بحث خصوصی سازی مستلزم رعایت فرایند‌های مختلفی است و بحث‌هایی مثل حسابرسی و سایر موضوعات باید رسیدگی شود و خدارا شکر درباره ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس این اتفاق افتاده است.

رغبتی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس به ۲ وزارت خانه دیگر گفت: تا به امروز هیچ نامه رسمی برای واگذاری این ۲ تیم زده نشده است و در حقیقت دولت مالکیت را تنها از طریق بورس واگذار می‌کند، اما حقوق ماکلیت آن‌ها در اختیار وزارت دارایی است و پیش بینی شده مجامع این ۲ باشگاه براغی اداره حقوق مالکانه از هم تفکیک بشند.

او افزود: ۳ دستگاه یا وزارت خانه یا دستگاه دولتی مجامع یک باشگاه را تشکیل می‌دهند و ۳ وزارت خانه دیگر مجامع یک باشگاه دیگر را تشکیل می‌دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5373

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر