کفاشیان :اسکوچیچ باید تا جام جهانی بماند

وزارت ورزش یا برخی مسئولان بالاسری همیشه دخالت‌هایی در رابطه با مربیان می‌کنند زیرا خواسته مردم و رسانه‌ها به آن ها منعکس می‌شود.

کفاشیان :اسکوچیچ باید تا جام جهانی بماند

علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که در زمان ریاستش گاهی به دلیل اظهارنظرهای عجیبش خبرساز می شد همچنان می تواند به رسانه ها تیتر یک بدهد! او روز گذشته در مصاحبه ای به صراحت از دخالت وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی در گذشته خبر داده است که می تواند تا مدت ها خوراک خبری رسانه ها را تامین کند. او در گفت و گو با برنامه در انتهای الوند به اتفاقاتی که در زمان ریاستش به واسطه همین

دخالت ها و توصیه های وزارت نشینان رخ داده اشاره می کند که بسیار عجیب و جالب است.

آیا وزارت ورزش و جوانان در دوره ریاست شما هم در فدراسیون فوتبال توصیه‌ای برای انتخاب سرمربی داشت؟

این موضوع در زمان ما هم بود. وزارت ورزش یا برخی مسئولان بالاسری همیشه دخالت‌هایی در رابطه با مربیان می‌کنند زیرا خواسته مردم و رسانه‌ها به آن ها منعکس می‌شود. برخی مواقع علاقه‌ای هم دارند. مثلا در زمان ما یک تا دو نفر علاقه هم داشتند. مثلا یکی از روسای سازمان تربیت بدنی می‌گفت یک مربی را بیاورید که در جام جهانی قبلی بوده و تیم قوی در اختیار داشته است. فرد دیگری می‌گفت مربی ایرانی خوبی بگذارید.

این دستورها از سوی شما و دیگر مسئولان لازم الاجرا بود یا این که در نهایت شما تصمیم گیرنده بودید؟

این مسائل در سطح دستوری است اما برخی مواقع اگر به توصیه‌ها عمل نکنیم، حمایت هم نمی‌کنند و خیلی اذیت می‌شویم. آخرین وزیر ورزش در دوره ما توصیه‌هایی می‌کرد که به آن عمل نمی‌کردیم که با ما لج کرده بود. نه بودجه می‌داد و نه ما را در وزارت ورزش راه می‌داد.

و این اتفاق تا چه مدت ادامه داشت؟

یک سال مرا در وزارت ورزش راه نمی‌دادند تا در جلسات ورزشی بین روسای فدراسیون‌ها شرکت کنم در حالی که شرکت کردن من در آن مجامع اثری هم نداشت. مثلا آن وزیر می‌گفت نایب رئیس خود را عوض کن یا آن فرد را کنار بگذار. آن فردی که من می‌گویم بیاور اما می‌گفتم فدراسیون فوتبال این گونه نیست زیرا هیئت رئیسه و مجمع دارد که آن ها باید رای بدهند. نمی‌توانم خودسرانه عمل کنم. وزیر هم لج کرده و مسائلی را برای ما ایجاد می‌کرد.

این روزها همه جا صحبت از محکومیت ایران در پرونده ویلموتس است شما چه نظری درباره او و غرامت سنگین فوتبال ایران دارید؟

ویلموتس سابقه خوبی داشت اما در ایران جواب نداد. باید او را نگه می‌داشتند تا پرونده به این جا نمی‌رسید. باید به دلیل تصمیم مدیریت آن زمان فدراسیون، این پول از جیب فدراسیون برود.

فردا انتخابات فدراسیون فوتبال است اگر جای مهدی تاج بودید بار دیگر در انتخابات فدراسیون ثبت نام می‌کردید؟

جای خودم می‌آمدم نه جای تاج(باخنده).

تاج گفته است اگر رئیس شوم، برای آوردن کی روش فکر خواهم کرد. آیا اگر جای تاج بودید تصمیم به تغییر اسکوچیچ می‌گرفتید؟

اسکوچیچ باید تا جام جهانی بماند و نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شویم. او زحمت کشیده و شانسی یا غیرشانسی تیم را به جام جهانی برده است. صد در صد تا جام جهانی مخالف تغییر اسکوچیچ هستم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38322

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر