پرسپولیس بالاخره رنگ برد را دید

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر فوتبال برابر آلومینیوم اراک به پیروزی رسید تا نخستین برد این فصل خود را جشن بگیرد.

پرسپولیس بالاخره رنگ برد را دید

تیم فوتبال پرسپولیس در سومین دیدار خود در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر امروز جمعه به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس ‌‬به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک آغاز شد، میلاد سرلک (۴۳) برای پرسپولیس گلزنی کرد.

پرسپولیس که از دو مسابقه قبلی خود برابر ذوب آهن و فولاد به دو تساوی رسیده بود، امروز ضمن کسب نخستین پیروزی خود در این فصل، در جدول لیگ برتر ۵ امتیازی شد. آلومینیوم هم با این باخت، ۳ امتیازی باقی ماند.

ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم اراک

یحیی گل محمدی که بعد از دو مسابقه محرومیت امکان همراهی پرسپولیس را داشت، تیمش را امروز با ترکیب علیرضا بیرانوند، گولسیانی، فرشاد فرجی (۷۱ - هنانوف)، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر (۶۶ - سیامک نعمتی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی، سروش رفیعی (۸۷ - سینا اسدبیگی)، امید عالیشاه (۸۷ - محمد عمری) و یورگن لوکادیا (۷۱ - حامد پاکدل) روانه میدان کرد. نکته جالب توجه این ترکیب، حضور یورگن لوکادیا مهاجم هلندی و جدید پرسپولیس در جمع ۱۱ بازیکن اصلی بود که نخستین بازی خود را در لیگ ایران تجربه کرد.

مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک هم در این دیدار خانگی با حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند (۷۵ - امیر نوری)، علیرضا نقی‌زاده (اسماعیل شریفات)، والنتینو یوئل (۵۹ - علی دشتی)، محمود قائدرحمتی، هانسل زاپاتا، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور (۷۵ - امیررضا جلالی)، محمدرضا آزادی (۵۹ - رضا جبیره) و میلاد فخرالدینی برابر پرسپولیس قرار گرفت.

 

نیمه نخست و گلزنی دیرهنگام پرسپولیس

در نیمه نخست اولین و شاید جدی ترین فرصت پرسپولیس در دقیقه ۹ رقم خورد؛ جایی که ارسال سعید صادقی بازیکن سرخپوشان روی دروازه حریف با اشتباه «زاپاتا» بازیکن خارجی این تیم همراه شد ولی حسین پورحمیدی دروازه بان آلومینیوم اشتباه هم تیمی خود را جبران و توپ را از آن خود کرد.

آلومینیوم هم در دقیقه ۲۲ توسط محمدرضا آزادی فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما تعلل این بازیکن و حضور پرتعداد و البته سردرگم مدافعان پرسپولیس این موقعیت را بی نتیجه گذاشت. شاگردان مهدی رحمتی در آلومینیوم روی ضد حملات برنامه داشتند و با سرعت بالای خود چند بار خط دفاع و دروازه پرسپولیس را تحت فشار گذاشتند.

پرسپولیس که در حملات به مهدی ترابی و امید عالیشاه متکی بود، موفق شد روی پاس علی نعمتی و فرار سرلک از پشت مدافعان آلومینیوم، گل نخست مسابقه را در دقیقه ۴۳ به ثمر برساند. پرسپولیس با این گل ضمن به ثمر رساندن نخستین گل خود در این فصل، برنده راهی رختکن شد.

 

نیمه دوم؛ دو تعویض اجباری پرسپولیس

در نیمه دوم آلومینیوم برای جبران نتیجه بازی هجومی تری را در دستور کار داشت و تمرکز پرسپولیس هم روی حفظ توپ و کنترل مسابقه بود. در دقیقه ۵۶، «یوئل» بازیکن تیم آلومینیوم موقعیت خوبی برای گلزنی روی شوت داشت که علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس این شوت را مهار کرد.

بازی برای پرسپولیس در نیمه دوم تحت تاثیر مصدومیت دانیال اسماعیلی فر و فرشاد فرجی دو مدافع این تیم قرار گرفت و یحیی گل محمدی مجبور شد به جای آنها سیامک نعمتی و وحدت هنانوف را وارد زمین کند. لوکادیا هم که نخستین بازی خود را برای پرسپولیس انجام می‌داد و نشان داد آمادگی جسمانی مناسبی برای بازی ندارد در دقیقه ۷۱ جای خود را به حامد پاکدل داد.

با وجود حملات پراکنده و موقعیت‌های نصفه و نیمه، دو تیم در گلزنی در این نیمه ناکام بودند تا بازی با همان یک گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.

اخطاری‌های مسابقه

قضاوت این بازی بر عهده امیر عرب براقی بود. او به علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و رضا جبیره از آلومینیوم کارت زرد نشان داد.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37961

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر