یک روحانی از قم، کمک داور پرسپولیس - مسجد سلیمان شد

بر اساس اعلام کمیته داوران حجت‌الاسلام محمدعلی پورمتقی، داور قمی، به عنوان کمک دوم، کوپال ناظمی را در این قضاوت یاری می‌کند.

یک روحانی از قم، کمک داور پرسپولیس - مسجد سلیمان شد

 حجت الاسلام محمد علی پور متقی کمک داور بازی پرسپولیس تهران و مسجد سلیمان شد.

 

پرسپولیس دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر از نفت مسجد سلیمان میزبانی می‌کند و بر اساس اعلام کمیته داوران حجت‌الاسلام محمدعلی پورمتقی، داور قمی، به عنوان کمک دوم، کوپال ناظمی را در این قضاوت یاری می‌کند.

محمدعلی پورمتقی داوری را از سال ٨٣ شروع کرده و در فصل ۹۷-۹۶ نیز برای نخستین‌بار وارد چرخه داوران لیگ برتری شد.

این دیدار با توجه به اتفاقاتی که در داوری هفته قبل در بازی نفت مسجد سلیمان و مس همچنین پرسپولیس و صنعت نفت رخ داد از حساسیت بالایی در بحث داوری برخوردار است.

محمدعلی پورمتقی، روحانی و کمک داور فوتبال کشورمان می گوید شاید لباس روحانیت و داوری در ظاهر به هم ارتباطی نداشته باشد اما در باطن چون بحث قضاوت در میان است این دو به هم شباهت زیادی دارند.
محمدعلی پورمتقی در خصوص ورودش به جامعه داوری، گفت:من قبل از اینکه وارد حوزه شوم داور بودم و از سال ۸۳ داوری را آغاز کردم، تقریبا سه سال بعد بود که وارد حوزه علمیه شدم و در کنار تحصیل به داوری هم ادامه دادم. سال چهارم حضور در حوزه علمیه بود که می خواستم داوری را کنار بگذارم اما حاج آقا تلخابی که الان عضو مجلس خبرگان از استان قزوین است با من صحبت های زیادی کرد و گفت که در داوری بمان. هرچند که وظیفه ات سنگین تر خواهد شد من هم با توصیه ایشان به داوری ادامه دادم و پس از طی مراحل مختلف امسال در لیگ برتر قضاوت کردم. 
وی درباره اینکه تاکنون در لیگ برتر چه قضاوت هایی انجام داده اظهار داشت:
این کمک داور در خصوص اینکه آیا قصد دارد داوری را در مراحل بالاتر هم ادامه دهد یا نه، تصریح کرد:
قطعا همینطور است؛ چرا که دوست دارم کمک داور بین المللی هم بشوم اما اصل کار من در حوزه و طلبگی است، هرچند که در داوری طلبگی را اجرا می کنم اگر بتوانیم به مراحل بالاتر بروم که چه بهتر و تلاش زیادی هم انجام خواهم داد و اگر هم نشود که در همین سطح ملی کار خواهم کرد. با توجه به اینکه آقای اصفهانیان رئیس کمیته داوران از من حمایت های زیادی کردند قصد دارم در زمینه بین المللی هم فعالیت کنم.
این کمک داور فوتبال در خصوص اینکه برخورد اهالی فوتبال اعم از بازیکنان و مربیان با او به عنوان یک روحانی داور چیست، گفت:
بازیکنان و مربیان خیلی در جریان این مساله نیستند اما اکثر داوران و بچه های فدراسیون فوتبال از این موضوع مطلع هستند. شاید این نگاه وجود داشته که بچه های طلبه بیشتر به دنبال درس هستند. اما وقتی می فهمند که یک طلبه و روحانی داور است برای خودشان هم جالب است. شاید در ظاهر طلبگی با قضاوت ارتباطی نداشته باشد اما در باطن این دو به یکدیگر نزدیک هستند چرا که بحث قضاوت در میان است. برخی از آنها حتی وقتی متوجه می شوند که من یک طلبه هستم با من گرم می گیرند و سوالاتی را هم که دارند می پرسند و من هم به آنها جواب می دهم. البته باید بگویم که من رزمی کار بوده و مربی ووشو و فول کیک بوکسینگ هم هستم و حتی در این زمینه مربیگری هم کرده ام. 
 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3164

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناصر

        پس فدراسیون هم در آینده توسط حوزویان ریاست خواهد شد

      ارسال نظر