حرفهای افشین قطبی درباره پرسپولیس و تیم ملی

اوضاع تیم ملی نگران کننده است و امیدوارم تا شروع جام جهانی بهتر شود/ مقایسه اسکوچیچ با کی‌روش کار درستی نیست/ در ایران مربیان وطنی احترامی که شایسته‌اش هستند را نمی بینند

حرفهای افشین قطبی درباره پرسپولیس و تیم ملی

سرمربی سابق تیم ملی و تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان نظرات جالبی در خصوص وضعیت لیگ برتر و آماده سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی دارد.

*پرسپولیس خیلی زود وارد نقل و انتقالات و مارکت شد و توانست مهره های با ارزشی به خدمت بگیرد. یکی از بهترین گلرهای آسیا و یکی از بهترین مدافعان میانی آسیا را خریده است و این دو پست خیلی پست های مهمی هستند برای قهرمانی یک تیم و با توجه به داشته های قبلی این تیم و مهره های با کیفیتی که از قبل در اختیار داشت با وجود این نفرات جدید توانسته به خوبی تقویت شود و فکر می کنم در فصل بعد پر مهره ترین تیم پرسپولیس باشد.

*من احترام زیادی برای مربیان هم وطنم قائل هستم. متاسفانه خیلی از ما در ایران خارجی پرست هستیم و  احترامی که برای مربیان ایرانی قائل باشیم را نیستیم. یحیی گل محمدی مربی خوب و با کیفیتی است و توانایی های خودش را نشان داده است و تصمیم خوبی از سوی پرسپولیس بود که او را حفظ کرد و با توجه به اینکه دو فصل پیش از این هم در تیم بوده و روی تیمش شناخت کافی دارد زمینه خوبی برای کسب نتایج قابل قبول در فصل آینده دارد و برای همین  فکر می‌کنم پرسپولیس شرایط خوبی با حفظ سرمربی خود دارد.

*بعد از حدود چهار سال فعالیت در چین من نیاز داشتم که کمی استراحت کنم و به خانواده ام بپردازم و در این چند ماه اخیر خیلی سعی کردم برای تیم بعدی خودم مطالعه و تحقیق کنم و ببینم در کدام کشور و کدام تیم می توانم فعالیت کنم و تجربه جدیدی داشته باشم. ایران همیشه برای من جذابیت زیادی دارد چرا که عاشق وطنم هستم و اگر موقعیت مناسبی باشد افتخار می کنم که در ایران فعالیت کنم

*تیم ملی تیم مردم است و تیمی است که باید با تمام پشتیبانی و حمایت از لحاظ امکانات و پشتیبانی مواجه باشد تا بتواند تقویت شود و بتواند بهترین و بالاترین سطح خودش را ارائه دهد. ما یک نسل فوق العاده ای از لحاظ نیروی انسانی داریم ولی متاسفانه افرادی که باید کنار تیم باشند و از آن پشتیبانی کنند یا تخصص آن را نداشتند یا امکاناتش را نداشتند و نتوانستیم این تیم را به خوبی پرورش دهیم و آماده کنیم.

در حال حاضر فرصت خیلی کم است و وقت زیادی باقی نمانده و فقط فرصت دو بازی تدارکاتی دیگر داریم و باید به جای صحبت کردن در مورد موارد انفرادی و شخصی، باید به فکر این باشیم که چطور با کار گروهی و کمک به هم می توانیم به تیم کمک کنیم تا به بهترین شکل در جام جهانی حاضر شود. دو بازی تدارکاتی قوی لازم داریم. مربیان و کادرفنی تیم ملی باید تمام بازی های بازیکنان لیگ برتر و بازیکنان لژیونر را زیر نظر بگیرند و این هم نباید از طریق ویدیو باشد و باید در ورزشگاه حضور پیدا کنند تا بهترین بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب کنند. ممکن است یک بازیکن امروز کیفیت خیلی بالایی داشته باشد ولی 5 ماه دیگر زمان جام جهانی دچار افت شده باشد و ما با رصد کردن دقیق شرایط بازیکن باید بهترین نفرات را در بهترین فرم خودشان در آن زمان در اختیار داشته باشیم و با خودمان به جام جهانی قطر ببریم و امیدوارم این اتفاق بیافتد.

*ه باید به مربیان و کاری که انجام می دهند  احترام گذاشت. خصوصاً مربیان تیم ملی که شایسته احترام زیادی هستند چه کسانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند و چه افرادی که قبلا حضور داشتند و همه تلاش خودشان را انجام دادند و شایسته احترام هستند. ما نباید افراد را با هم مقایسه کنیم و مقایسه کردن کار درستی در اینجا نیست.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27224

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر