انتقاد کاربران از اتهام اردن به دروازه بان تیم ملی بانوان + ویدئو، عکس

دادی از کاربران در واکنش به ادعای رئیس فدراسیون فوتبال اردن شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا را بهانه تراشی برای نپذیرفتن شکست و صعود زیرکانه به مسابقات آسیایی عنوان می‌کنند.

انتقاد کاربران از اتهام اردن به  دروازه بان تیم ملی بانوان + ویدئو، عکس
ادعای اخیر فدراسیون فوتبال اردن درباره یکی از بازیکنان تیم ملی زنان ایران، باعث شده باز هم ماجرای بحث جنسیتی ورزشکاران زن تبدیل به یکی از مهم‌ترین سوژه‌ها شود.

شکایت رئیس فدراسیون فوتبال اردن به کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر جنسیت یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از شکست اردن در مقابل این تیم در مسابقات مقدماتی فوتبال زنان جام ملت‌های آسیا سوژه خبری فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها شده است.

فدراسیون فوتبال اردن چند روز پیش با انتشار نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده بود جنسیت زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران را تعیین کند. این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشورهای عربی داشت و همچنین انتقاد زهره هراتیان رئیس ایفمارک ایران را در پی داشت.

در همین ارتباط اخبار مختلفی هم در کشورهای عربی مطرح شد مبنی بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن رد شکایت فدراسیون اردن، این فدراسیون را به پرداخت غرامت ۱ میلیون دلاری محکوم کرده است.

سایت کوره به نقل از یکی از منابع خود در فدراسیون اردن این خبر را تکذیب کرد. این منبع گفت: فدراسیون فوتبال اردن هیچ ادعایی برای جبران خسارت به دروازه‌بان تیم ملی ایران دریافت نکرده است. تنها کاری که انجام داده‌ایم این است که از AFC خواستیم جنسیت دروازه‌بان ایران را بررسی کند که تاکنون پاسخی به این درخواست داده نشده است.

بیشتر بخوانید واکنش‌های دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان در مقابل اردن / تصاویر

 

تعدادی از کاربران در واکنش به ادعای رئیس فدراسیون فوتبال اردن شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا را بهانه تراشی برای نپذیرفتن شکست و صعود زیرکانه به مسابقات آسیایی عنوان می‌کنند.

 

.⁠
شنبه سوم مهر ۱۴۰۰ تیم ملی فوتبال زنان ایران، با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل تیم ملی فوتبال زنان اردن، به مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود کرد. این نخستین حضور زنان ایران در این رقابت‌ها بود. ⁠
⁠هر دو تیم پیش از این مسابقه با ۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت پنج، شرایطی یکسان برای صعود به مرحله نهایی این مسابقات داشتند. طبق قوانین برگزاری مسابقات، در صورتی که دو تیم در جریان این بازی به تساوی می‌رسیدند، با توجه به امتیاز و تفاضل گل برابر، ضربات پنالتی تیم پیروز و صعودکننده را مشخص می‌کرد.⁠
⁠آن‌چه در پایان برگ برنده ایران شد، درخشش «زهره کودایی»، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران بود. او با مهار دو ضربه پنالتی، باعث پیروزی و صعود تیم ملی زنان ایران شد.⁠

 
ماجرای نجاری دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان ایران،زهره کودایی دروازه بان تیم ملی زنان از نجاری تاکنون پول کرایه برای رفتن سر تمرین را نداشتم است

تعدادی از کاربران در واکنش به ادعای رئیس فدراسیون فوتبال اردن شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا را بهانه تراشی برای نپذیرفتن شکست و صعود زیرکانه به مسابقات آسیایی عنوان می‌کنند. 


 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2667

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر