ترکیب ایران با چند تغییر غافلگیر کننده

بیرانوند غایب تیم ایران مقابل سوریه

دراگان اسکوچیچ برای جدال مقابل سوریه ترکیب تیمش را مشخص کرد که مهمترین تغییر به درون دروازه و حضور امیر عابدزاده برمی‌گردد.

بیرانوند غایب تیم ایران مقابل سوریه

دراگان اسکوچیچ برای جدال مقابل سوریه ترکیب تیمش را مشخص کرد که مهمترین تغییر به درون دروازه و حضور امیر عابدزاده برمی‌گردد.

 تیم ملی ایران بعد از برتری مقابل لبنان اکنون برای دستیابی به امتیاز شانزدهم در مسیر انتخابی جام جهانی برابر سوریه قرار خواهد گرفت. شاگردان دراگان اسکوچیچ در بازی رفت موفق شدند این تیم را شکست دهند و اکنون در اولین بازی دور برگشت امیدوار به تکرار نتیجه مقابل این حریف هستند.

آخرین کلین شیت علیرضا بیرانوند به بازی بواویشتا مقابل بلننسس در هفته نهم لیگ برتر پرتغال بر می‌گردد که سوم آبان برگزار شد و بدون گل به پایان رسید؛ اما بیرو پس از آن در سه بازی باشگاهی و ملی ۱۰ گل دریافت کرده است.

دروازه‌بان اصلی و ثابت تیم ملی، این روزها اوضاع خوبی را در رده باشگاهی و ملی سپری نمی‌کند. او پس از اینکه در بازی بواویشتا برابر پورتو چهار گل دریافت کرد تا روز تلخی را مقابل مهدی طارمی و یارانش سپری کند، در دیدار بعدی تیمش برابر فامالیسائو هم پنج گل خورد تا ۹ گل در دو بازی دریافت کرده باشد. با این حال، این موضوع تاثیری درباره نظر اسکوچیچ به او نداشت و بیرو برای بازی با لبنان و سوریه به تیم ملی دعوت شد.

او مطابق پیش بینی‌ها برابر لبنان هم در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما باز هم نتوانست عملکرد مطلوبی داشته باشد. بیرانوند روی صحنه‌ای که لبنان به آن صورت عجیب به گل رسید، تا حدودی مقصر شناخته شد و با اینکه ارتفاع توپ بسیار زیاد بود، ولی گروهی معتقد بودند او تا آخرین لحظه باید مسیر توپ را دنبال می‌کرده تا غافلگیر نشود.

دراگان اسکوچیچ که تا اینجای رقابت‌‎های انتخابی موفق شده سیزده امتیاز به همراه تیمش کسب کند و امید اول صعود از این مرحله به جام جهانی محسوب می‌شود، ترکیب تیمش برابر سوریه را با تغییر دروازه بان نسبت به ۵ بازی ابتدایی معرفی کرده است.

بازگشت احسان حاج صفی به ترکیب اصلی و با بازوبند کاپیتانی دیگر تغییر در نظر گرفته شده برای این بازی محسوب می‌شود. در قلب دفاعی ایران شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان همانند دیدارهای قبلی به میدان خواهند رفت. در سمت راست دفاعی نیز صادق محرمی در ترکیب حاضر شده و این وظیفه در سمت چپ به امید نورافکن سپرده شده است. 

احمد نوراللهی و سعید عزت اللهی نیز به عنوان هافبک دفاعی برای تیم ملی به میدان خواهند رفت و حاج صفی وینگر چپ تیم ملی در این بازی خواهد بود که جلوتر از خود وحید امیری و سردار آزمون را به عنوان مهاجم خواهد دید. علی قلی زاده نیز در سمت راست به عنوان وینگر به کار گرفته شده و باید دید در همکاری با صادق محرمی و احمد نوراللهی قادر خواهند بود بازیسازی لازم را برای شکل گیری حملات ایران ترتیب دهند یا خیر. 

علیرضا جهانبخش به دلیل محرومیت در این بازی غایب است و از روی سکوها تماشاگر تلاش هم تیمی های خود برای دستیابی به برد مقابل سوریه در این جدال سخت خواهد بود. ضمن اینکه دراگان اسکوچیچ نیز بعد از اتفاقات دقایق پایانی مقابل لبنان با کارت قرمز داور مواجه شده بود و در این بازی روی نیمکت تیم ملی را همراهی نخواهد کرد. 

ترکیب تیم ملی برابر سوریه:


امیر عابدزاده
صادق محرمی
احسان حاج صفی
شجاع خلیل‌زاده
سعید عزت‌الهی
امید نورافکن
احمد نورالهی
وحید امیری
محمدحسین کنعانی‌زادگان
علی قلی‌زاده
سردار آزمون

منبع: ورزش3

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2569

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر