اخبار پرسپولیس | جرم جلال حسینی برای نیمکیت نشینی چیست ؟ | خریدهای سوخته یحیی با چشم بسته

نیمکت‌نشینی غیرمنتظره کاپیتان پرسپولیس | جرم جلال چیست؟

اخبار پرسپولیس | جرم جلال حسینی برای نیمکیت نشینی چیست ؟ | خریدهای سوخته یحیی با چشم بسته

جلال حسینی روزهای پرفراز و فرودی را در پرسپولیس پشت سر می‌گذارد.

سید جلال حسینی فصل گذشته را به‌عنوان یکی از مدافعان فیکس تیم شروع کرد و علاوه بر بخشیدن استحکام به ساختار دفاعی پرسپولیس، آماری بی‌نظیر در گلزنی به جا گذاشت. با این حال اواخر فصل یحیی گل‌محمدی او را نیمکت‌نشین کرد و از زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و فرشاد فرجی در قلب خط دفاعی استفاده کرد.

با جدایی کنعانی، یحیی که علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی را در این پست جذب کرده بود، فصل را با زوج جلال و فرجی شروع کرد، اما عدم‌ثبت کلین‌شیت در هیچ‌کدام از ۴ بازی آسیایی و لیگی اول، باعث شد گل‌محمدی در دیدار با گل‌گهر سیرجان حسینی را روی نیمکت بنشاند. او در نیمه اول این بازی از دفاع خطی ۳ نفره متشکل از فرجی، نعمتی و ابراهیمی استفاده کرد، اما از آغاز نیمه دوم با خروج ابراهیمی، به سیستم دفاع ۴ نفره برگشت.

بی‌گمان مربی مختار است هر بازیکنی را که صلاح می‌داند در ترکیب تیمش مورد استفاده قرار بدهد، اما نیمکت‌نشینی حسینی در این مقطع باعث شده این تصور به‌وجود بیاید که او مقصر گل‌های خورده سرخپوشان در مسابقات قبلی بوده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به ندرت می‌توان اشتباه فاحشی از کاپیتان پرسپولیس به یاد آورد.

در حقیقت کادرفنی پرسپولیس باید دلیل این افت را در سایر تغییرات مثل جدایی احمد نوراللهی و کنعانی‌زادگان جست‌وجو کند، وگرنه شکستن همه کاسه و کوزه‌ها بر سر جلال حسینی، بهترین راه‌حل ممکن نیست. جلال هنوز هم در زمره بهترین مدافعان لیگ برتر به شمار می‌آید و شاید عدم‌استفاده از او فرصت‌سوزی باشد.

پرسپولیسِ یحیی  گل محمدی با خریدهای سوخته | با چشم باز بخر!

 یحیی گل‌محمدی و فهرستی از بازیکنان نه‌چندان خوب که جذب پرسپولیس شدند.

یحیی گل‌محمدی

 در تمام دنیا ممکن است مربیان خریدهای ضعیف و ناموفق داشته باشند. هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد. یعنی امکان ندارد تمام بازیکنانی که یک مربی جذب می‌کند، صددرصد موفق باشند. در خود پرسپولیس هم برانکو ایوانکوویچ که امروز تبدیل به اسطوره و افسانه شده، خریدهای ناموفقی انجام داده بود؛ از دوقلوهای معروف اوکراینی تا سامان نریمان‌جهان و محمدامین آرام‌طبع که امروز کسی نمی‌داند کجاست و چه می‌کند! این موضوع طبیعتا در مورد یحیی گل‌محمدی هم مصداق دارد و نباید بر او سخت گرفت، اما نکته اینجاست که کم‌کم سیاهه خریدهای ناکام سرمربی پرسپولیس از فهرست خریدهای موفق او درازتر می‌شود.

از دهقانی تا جوانانی که بازی نمی‌کنند

رضا دهقانی وینگر سابق نساجی، ابتدای فصل جذب پرسپولیس شد. باشگاه در حالی او را گرفت که تیم در پست دهقانی با ترافیک شدید مواجه بود. درنهایت هم این بازیکن بدون تست شدن بعد از فقط ۴ هفته جدا شد و رفت. دهقانی را باید آخرین خرید ناموفق و بدون فلسفه گل‌محمدی بدانیم. همین حالا نفرات دیگری در پرسپولیس توپ می‌زنند که توسط این سرمربی جذب شدند، اما فرصت بازی پیدا نکردند. مثلا فرض کنید علی شجاعی یا مهدی مهدی‌خانی اگر جذب نمی‌شدند چه اتفاقی رخ می‌داد؟ محمد شریفی هم دیگر بازیکن جوان پرسپولیس است که به ندرت از سوی گل‌محمدی به بازی گرفته می‌شود. به این فهرست باید آرمان رمضانی را هم اضافه کرد که یکی از عجیب‌ترین بازیکنان جذب‌شده از سوی یحیی بود و پس از نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شد. در لیگ نوزدهم هم در خط حمله ۲ مهاجم خارجی با تأیید گل‌محمدی پرسپولیسی شدند که هیچ‌کدام عملکرد چندان خوبی نداشتند. اوساگونا کیفیت کافی نداشت و استوکس هم به‌خاطر حواشی معروفش یک ضربه مالی بزرگ به باشگاه زد و رفت.

معمای اسدی

آیا رضا اسدی تبدیل به گران‌قیمت‌ترین خرید ناموفق یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس خواهد شد؟ هنوز برای قضاوت زود است. این روزها از هافبک دفاعی سابق تراکتور و سن‌پولتن اتریش خیلی انتقاد می‌شود، اما شاید اسدی در ادامه راه کیفیت بهتری پیدا کند. همان زمان جذب این بازیکن هم خیلی‌ها گفتند او یک سال است بازی نکرده و شاید استخدامش با این همه هزینه و مذاکره و چانه‌زنی به صرفه نباشد. با تمام این تفاسیر اما هنوز باید منتظر بمانیم و ببینیم اسدی در پرسپولیس راه می‌افتد یا نه. با این حال به‌تدریج حساسیت‌ها روی خریدهای گل‌محمدی بالا گرفته و به نوعی چوب خط او در حال پر شدن است. بنابراین ۲ بازیکن تاجیکستانی جدید که به جمع سرخپوشان ملحق می‌شوند، باید کیفیت و بازدهی لازم را داشته باشند، وگرنه سرمربی پرسپولیس با انتقادات زیادی مواجه خواهد شد.

منبع: همشهری‌آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2189

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر